Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:17
Hoop dat ik hier goed zit, maar bij het afspelen van bijv. een mp3 dan stottert het geluid.
Heb net een pc samengesteld uit allerlei losse onderdelen die ik nog had liggen samen met een mooi geluidskaartje wat ik van de buurman had gekregen. Windows XP staat er net clean op en heb verder vrijwel niks draaien. Tijdens het afspelen schommelt de CPU Load tussen de 4 en 25% dus daar kan het ook niet aan liggen.
Verder heb ik ook geprobeerd eerst de driver (uiteraard de nieuwste versie) te installeren en daarna pas de kaart in m'n mobo te prikken.
Specs:

M-Audio Audiophile 2496

ASUS P4PE (Bios versie 1.006)
P4 2,8 HT
1,5 GB Ram (PC 3200)
Geforce 4 Ti 4200 128MB
80 GB 7200 RPM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je hebt de drivers van je moederbord ook geinstalleerd? Wat voor een geluidskaartje zit erin geplugd?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
Naar mijn weten zijn de geluidsdrivers van de onboard nooit geinstalleerd geweest, die overigens uitgeschakeld staat in mijn bios, zal eens kijken.
Zag in een ander topic iets over de kaart op een appart IRQ kanaal zetten, misschien is dat iets?

Edit: Onboard geluid drivers zijn niet geinstalleerd

[ Voor 20% gewijzigd door dubbeldekkert op 15-03-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
Je kan ook proberen de geluidskaart op een andere PCI-slot te zetten. Liefst zo ver mogelijk van je videokaart af. En inderdaad drivers van je moederbord (niet je onboard geluidskaart) moeten ook up to date zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Ramon op 15-03-2010 16:04 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

SLeddert

SLeddert

Inderdaad.
Eerst je chipset drivers (moederbord drivers) helemaal updaten,
daarna de M-Audio drivers installeren, dan zou het moeten werken.

Het kan helemaal geen kwaad om je onboard geluidskaart drivers mee te installeren.
In het configuratiescherm, bij geluid, kan je kiezen welke geluidskaart er gebruikt moet worden.

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 16:26
Probeer anders ook even met latencies te spelen. Hoog, laag, het is te proberen.

Kan je ook even testen of het niet an je outputdevice ligt? Koptelefoon of speakers dus, want heel soms gaat daar iets fout.

En kan je iets opnemen? Als hier geen problemen mee zijn (recordings even overzetten op een werkende machine) is er misschien nog iets anders aan de hand.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
Ik heb m'n moederbord (Bios) geupdate tot versie 1.006, anders pakte hij de Pentium 4 niet. Dit is de een na laatste versie, want 1.007 op de site van Asus is voor een ander mobo dus ik denk dat ze daar naar de verkeerde bios hebben gelinkt. Via EZFLASH weigerde hij 1.007 te flashen (Beveiliging voor bij een verkeerde bios), via AFLASH lukte dit wel maar verklootte de gehele bios en heb met veel pijn en moeite hem weer kunnen terug flashen naar 1.006

Ik zie bij systeeminfo dat de geluidskaart op IRQ kanaal 22 zit, samen met een IEEE 1394 Host Controller en "Een systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI". Dus ik zal hem in een ander PCI slot proberen en kijken of dit het oplost. Verder kan ik in het control panel van de M-Audio niet direct de latency aanpassen (ik ga er van uit de je met afspelen van .mp3's ed. sowieso niet echt met latency te maken hebt). Wel kan ik de ASIO/WDM buffer size instellen vanaf 64 tot 4096 samples, echter heeft dit geen enkel effect.

Verder heb ik er 2 KRK RP6 G2 actieve monitoren aan hangen dus dat is het ook niet. Dan heb ik mijn Xbox 360 via de Line-In en dan heb ik wel geluid zonder enig gekraak of gestotter. Het moet dus ergens in de pc zelf zitten. Zal even de kaart in een ander PCI slot prikken om te kijken of dat de problemen verhelpt.

Edit: Probleem verholpen, heb hem in een ander PCI slot geprikt en hij zit nu op IRQ 21 en mijn geluid kraakt niet meer! _/-\o_
Wat een geweldig geluid komt er trouwens uit dit kaartje! Had hiervoor een oldskool Creative Live! er in zitten maar dit is nog helderder :9~

[ Voor 9% gewijzigd door dubbeldekkert op 15-03-2010 16:43 ]

Pagina: 1