Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online
Ik wil een nieuwe telefoon uitzoeken bij aboverlenging en twijfel enorm tussen een aantal toestellen. Ik wil voornamelijk een toestel dat er mooi uitziet (subjectief, maar toch), gebruik voor bellen+sms en een beetje surfen en mail checken, apps nooit gebruikt dus ik weet niet in hoeverre ik dit ga doen. Betalen ergens voor gaat sowieso (nog) niet gebeuren dus enkel gratis apps zal ik gebruiken. Toestel moet gewoon in broekzak meegenomen kunnen worden dus geen massive apparaat.

De HTC Legend, prachtig nieuw toestel met Android 2.1, Android schijnt fijn te werken, afmetingen van 112 x 56.3 x 11.5 mm, AMOLED, Batterijduur wat minder? Of bij alledrie gewoon niet supergoed?

De Motorola Milestone, toetsenbord lijkt me erg relaxt, Android 2.1 komt eraan, afmetingen van 115.8 x 60 x 13.7 mm.

De Iphone 3GS, ben niet zo'n tweakert, schijnt erg gebruiksvriendelijk te zijn, open of closed source boeit me niet, weet niet in hoeverre Android beter of slechter is voor een gebruiker die nieuw is en niet superveel gaat klooien, afmetingen 115.5 x 62.1 x 12.3 mm.

Tussen deze 3 toestellen kiezen, ik neig iedere dag weer naar een ander van de drie, blijkt erg lastig. Daarbij vraag ik me af of ik ff tot de zomer moet wachten op een Iphone 4g (met het risico dat ik deze niet kan betalen, zelfs niet bij verlenging) Iemand nog nuttige tips waar ik op moet letten, of zaken die ik moet afwegen? Reviews zat gelezen, eigen ervaring is in de winkel nog moeilijk met de Legend en de Milestone. Alle hulp is welkom, tips eveneens, breid m'n post wellicht nog uit, moet nu namelijk ff weg ;)

• KingTenteehje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12-04 12:41

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik heb zelf een Iphone 3GS, en ik zou nooit meer een andere telefoon willen. Ik ben super te spreken over het gebruiksgemak. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de andere toestellen niet ken, en ook niet mee heb gewerkt. Dus mijn mening is redelijk eenkennig sinds ik overgestapt ben na Samsung Omnia, en er sindsdien veel zaken zijn veranderd.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Freekazoid
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 24-11-2018

Freekazoid

PSN: FreekVR

Qua batterijduur ontlopen ze elkaar niet zo veel volgens mij, mijn Legend doet het de hele dag maar moet wel elke avond aan de lader (frequent internet gebruiker, hoop syncs en af-en-toe GPS). De iPhone heeft volgens mij betere batterijduur, maar heb ik eerlijk gezegd geen ervaring mee. De appstore is nog wel altijd stukken beter dan de Android Market, en met die laaste zijn er nog wat problemen op de Legend. Aan de andere kant is de Legend qua koppeling met sociale netwerken weer een stuk sterker dan de iPhone imho.

De reden dat ik een Legend heb gekozen ipv de andere telefoons:

- De milestone vindt ik lelijk, en ik wil geen fysiek toetsenbord
- De iPhone is stukken duurder, en heeft een verplichte koppeling met iTunes
- De Legend heeft verreweg het beste design en in een mooi handzaam formaat

Freekazoid wijzigde deze reactie 15-03-2010 14:40 (21%)

• qgem1992
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14-07-2012
Ik zou kiezen tussen de milestone of de legend, de iphone heeft naar mijn mening z'n beste tijd wel gehad, te lage resolutie voor z'n screen size en verder vind ik het niet echt iets bijzonders, het enige echt bijzondere eraan is de prijs, die na zo'n tijd nog afschrikbarend hoog ligt en ga er dus maar vanuit dat de opvolger daar nog ff 200 euro bovenop gaat doen,

aangezien je van niet te groot en wel trendy/design gaat, zou ik voor de legend gaan, prachtig design, werkt goed de milestone is ook een mooie optie, echter wel een stuk groter en minder design

ik zou voor de legend zijn gegaan als ik jou punten zo zie

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 29-08 21:56
Wat betreft het gebruiken van de "app's", dat ga je zeker wel doen. Alleen al omdat het de mogelijkheden van je telefoon enorm vergroot. Maar goed, deze feature hebben alle 3 de toestellen.

Ik kan je persoonlijk het fysieke toetsenbord van de Milestone aanraden, dat werkt gewoon zoveel fijner! Als je dat niets boeit zou ik voor de Legend gaan omdat die goedkoper is dan de iPhone.

XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Als je voor de iPhone wil gaan kun je beter nog even een paar maandjes wachten op de 4G. Verder, wat betreft gebruiksvriendelijkheid, ik zou gewoon zelf even een Android-telefoon testen, dan kom je er gauw genoeg achter of het wat voor je is. Hoeft ook niet per se de Legend te zijn: in de basis zijn Android-telefoons vrij gelijk. Maar wat lekker werkt is voor iedereen weer persoonlijk.

Persoonlijk vind ik het toetsenbord van de Milestone waardeloos. Verder vind ik het ding lomp en zwaar, dus die zou niet mijn eerste keus zijn. De Legend ziet er erg goed uit (persoonlijk natuurlijk) en heeft als zeer grote voordeel het amoled-scherm. Helaas wel een lagere resolutie. Ik zou in ieder geval de Legend nemen.

• Hoijong
  • Nu online
Denk dat het dan toch de Legend gaat worden. Ik kan nu al verlengen via T-mobile, moet dus wachten tot april voor ik de Legend kan bestellen, want T-mobile zelf biedt die nog niet aan (4 maanden/3 maanden gedoe). Wellicht dat dan ook iets bekend is over de Iphone 4g en bijbehorend prijskaartje. Opzich wel handig als ff op een rijtje gezet wordt wat de voor -en nadelen zijn. Eens kijken of deze week wel ergens een Legend in Maastricht te vinden is dan kan ik em eens bekijken. Meer meningen zijn altijd welkom, maar ben al flink geholpen.

• Fitz
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 21:37

Fitz

Vincent! We happy?

Heb je de X10 ook al overwogen? Is naar mijn mening samen met de Legend het mooiste android toestel op dit moment. Qua formaat niet veel groter dan de desire of iPhone, maar wel een 4 inch scherm, hoewel het geen amoled scherm heeft schijnt het wel even goed te zijn. Het draait echter nog wel android 1.6 maar met wat jij er mee wilt doen is dat goed genoeg, hij krijgt overigens nog een update naar 2.1 of 2.2. Hij is tevens wat beter voorbereid op de toekomst met zijn 1ghz processor.
Gewoon een kwestie van je definitieve eisen op een rijtje zetten qua 'wat wil ik perse in / aan m'n toestel hebben'
code:
1
2
3
4
5
Hoge resolutie?              Nexus One / HTC Desire / Motorola Milestone
Fysiek toetsenbord?          Motorola Milestone
HTC Sense?                   HTC Legend / HTC Desire
Kale Android?                Nexus One / Motorola Milestone
1GHz Snapdragon?             Nexus One / HTC Desire

Enzovoort enzovoort.. Dingen die je nog kan bekijken zijn camera / verbindingsmogelijkheden / looks / feel / gewicht / prijzen / ervaringen en dergelijke.. Motorola Milestone zijn bv. al 2e hands te koop namelijk... :+

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Hoijong
  • Nu online
De X10 ben ik totaal niet van gecharmeerd en lijkt me iets te groot. Gaat denk ik de Legend worden, tenzij er snel iets bekend wordt over de 4g, waar ik niet op reken.

• Midas.e
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 03-09 16:25

Midas.e

Is handig met dinges

n900?
Linux telefoon, veel apps, zelf apps en shellscripts maken ervoor, actief platform :)
Het is totaal het toetstel wat niet bij je past :)

Hacktheplanet.nl - Storage - VoIP - MS Blog

• Hoijong
  • Nu online
Juist zal em overwegen ;)

• Kokkie76
  • Registratie: april 2008
  • Niet online
Als ik jouw ervaringen zo lees dan zou ik voor een (simlockvrije) iPhone gaan. Gewoon het simpelste en gebruikersvriendelijk toestel op de markt. Heb zelf oa de Hero, Milestone, Nexus en de 3GS. Heb de Legend nog niet uitgebreid kunnen testen. Android en WinMo vind ik persoonlijk toch 'tweakers toestellen'. Een ander voordeel van de iPhone is de talloze apps. Bij Android moet je toch wel ff wat beter zoeken naar een bepaalde app. Het betalingssysteem van de appstore is ook wat beter. Je kunt oa met itunes bonnen opwaarderen of een click & Buy rek aan je iTunes account koppelen (niet iedereen heeft een CC). Nadeel vd iPhone is dat het toestel een hoog speel gehalte heeft. Ik heb dus of een lader bij me of het toestel zit in een Mophie batt.pack aangezien de batterij bij mijn iPhone het dus geen volle dag haalt. Een ander nadeel is dat het toestel los (simlockvrij) nogal prijzig is. Ik ben geen fan van T-mobile (ontvangst is slecht in mijn omgeving). Een ander nadeel is de GSM ontvangst. Heb zelfs met KPN thuis minder bereik dan bv met mijn Hero. Van de Milestone vind ik het TB en de degelijkheid een pluspunt. Het scherm van de Hero (Legend heeft dezelfde scherm afmetingen) vind ik persoonlijk net iets te klein icm het TB op het scherm om lekker te kunnen smsen/mailen. Persoonlijk vind ik een device in de klasse iPhone / Nexus (qwa scherm afmetingen) pas lekker werken met een on screen TB.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True