Afgelopen week heb ik mijn netwerk omgetoverd van 10/100 naar Gigabit. Opzich erg fijn, ware het niet dat slechts transfers van m'n werkstation (laptop in dit geval) náár de server snel zijn. Van de server naar m'n werkstation is er amper snelheidswinst.
Ik heb eea getest door een 500mb groot zipbestand via FTP heen en weer te kopieren. Van m'n pc naar de server haal ik ongeveer 55MB/s, dus dat is best netjes. Van de server naar m'n pc echter, blijft ie steken op 14,5MB/s.
Geprobeerd:
- Firewalls uit, maakt geen verschil
- Kabels in de meter/patchkast vervangen, alsmede de kabel van de wandcontactdoos naar m'n pc, geen verschil. Ook lijkt me dat de kabels OK zijn, aangezien ik over diezelfde kabels 'de andere kant op' wel goede snelheden haal.
- Drivers geupdate, aan beide kanten, geen verschil.
Ook een testlaptopje met Gbit controller haalt slechts 14MB/s als ik het testbestand vanaf de server kopieer.
Ergens gaat er dus iets mis, maar ik zou niet weten waar...
Anyone?
Ik heb eea getest door een 500mb groot zipbestand via FTP heen en weer te kopieren. Van m'n pc naar de server haal ik ongeveer 55MB/s, dus dat is best netjes. Van de server naar m'n pc echter, blijft ie steken op 14,5MB/s.
Geprobeerd:
- Firewalls uit, maakt geen verschil
- Kabels in de meter/patchkast vervangen, alsmede de kabel van de wandcontactdoos naar m'n pc, geen verschil. Ook lijkt me dat de kabels OK zijn, aangezien ik over diezelfde kabels 'de andere kant op' wel goede snelheden haal.
- Drivers geupdate, aan beide kanten, geen verschil.
Ook een testlaptopje met Gbit controller haalt slechts 14MB/s als ik het testbestand vanaf de server kopieer.
Ergens gaat er dus iets mis, maar ik zou niet weten waar...
Anyone?