linux netbook online kopen in Kenia: niet zo simpel

Pagina: 1
Acties:

• ottovds
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-01 16:19
Een goede vriend hierin Kenia wil een degelijke netbook kopen. Hij vroeg me hiervoor wat hulp aangezien de lokale PC-boeren in dit land niet veel voorstellen.

vereisten zijn echt miniem:
- netbook met bruikbare schermresolutie
- 3G/HSDPA/EDGE mogelijkheid ivm connectie (enige verdomde internet-mogelijkheid in dit godvergeten land)
- linux preloaded

Ik dacht meteen aan een DELL mini 10

Maar ik vind geen van deze in een betrouwbare online shops die dit in Kenia leveren, en waarbij je gewoon met VISA kan betalen?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:48
eBay ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Dell is vaak alleen te kopen bij dell zelf.
Je zal eens moeten kijken of via dell.com laptops te leveren zijn in kenia.

http://www1.euro.dell.com...spx?refid=df&s=gen&~ck=cr (op dell.com kenya selecteren)
levert na even klikken dit op: http://www1.euro.dell.com...c=ed&cs=eddhs1&l=en&s=dhs

[ Voor 50% gewijzigd door job op 15-03-2010 14:12 ]

Verwijderd

In Nederland laten leveren en dan opsturen naar Kenia?

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:43
Kopen op marktplaats en dan door de verkoper laten opsturen naar Kenia? (te makkelijk.. :) )

Dell lijkt me de beste optie. Dan zijn zij ook verantwoordelijk voor het transport.

• ottovds
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-01 16:19
en andere merken?

(als hardline apple-gebruiker moet ik toegeven dat ik niet zo vertrouwd ben met lhet linux-netbook wereldje)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

MuddyMagical schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:34:
Kopen op marktplaats en dan door de verkoper laten opsturen naar Kenia? (te makkelijk.. :) )

Dell lijkt me de beste optie. Dan zijn zij ook verantwoordelijk voor het transport.
Probleem is alleen dat veel verkopers geen vertrouwen heb ik Afrikaanse kopers. Of iig niet in adressen in Afrika, en dan zeker niet Nigeria. Nu gaat het hier om Kenia, maar ook daar zou ik geen vertrouwen in hebben als verkoper. Teveel oplichting uit de Afrikaanse hoek helaas.

Evt. via een tussenpersoon die de TS kent? Die kan het dan alsnog naar hem doorsturen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou het ook niet vertrouwen en het in het rijtje met kopers uit Nigeria scharen :) Heeft Kenia zelf geen webshops?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1