[Time Machine] Schijf blijft crashen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een tijdje geleden mijn stock 250gb HDD uit mijn 1st gen unibody macbook verwisseld met een 500gb Western Digital schijfje. Had ik zomaar een klein en vooral stil schijfje over; ideaal voor Time Machine, dacht ik. Ik dus bij de saturn zo'n extern behuizinkje gekocht voor iets meer dan een tiente, schijfje erin en gaan. Maar vroeger of later krijgt het ding steeds kuren. En nu heb ik voor de tweede keer al m'n hele Time Machine schijf moeten wissen en herstellen, met uiteindelijk hetzelfde resultaat.

Als het gezeur begint, begint het wanneer Time Machine een backup wil maken. Dan klapt de schijf hoorbaar 'uit' en krijg ik een melding dat het ding niet fatsoenlijk is verwijderd. Soms komt 'ie dan na een tijdje weer gewoon terug in de sidebar van finder te staan, vaak ook niet. Soms is herstellen van de schijf een optie, soms ook niet.

Het schijfje heb ik al verschillende keren hersteld, gewist, opnieuw geformatteerd en wat allemaal niet, en dat ding lijkt voordat ik er een Time Machine schijf van maak, prima te werken.
Zou dit aan de schijf liggen, aan het cheap-ass behuizinkje of aan Time Machine zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionys0s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08 21:09
Volgens mij zit je met een defecte harddisk of een harddisk die aan het sterven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
dionys0s schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:34:
Volgens mij zit je met een defecte harddisk of een harddisk die aan het sterven is.
dat zou je dan moeten kunnen zien

http://docs.info.apple.co...ath=Mac/10.6/en/8733.html

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:20
Weet je zeker dat je externe disk voldoende voeding krijgt? Die behuizing van een tientje klinkt niet alsof er een externe voeding bij zit.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Antaresje schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:38:
Weet je zeker dat je externe disk voldoende voeding krijgt? Die behuizing van een tientje klinkt niet alsof er een externe voeding bij zit.
Zit inderdaad geen voeding bij, ook helemaal niet aan gedacht om eerlijk te zijn. Er zit wel gewoon een 5 volt ingang op. Heb andere, kant en klare 2,5" schijfjes, daar was externe voeding nooit nodig. Zou het aan te raden zijn nu wel gewoon 5volt voeding in te pluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Heb je geen USB->mini-USB kabel erbij gekregen met twee stekkertjes?

Zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-harddisk.nl/product_thumb.php?img=images/dubbel-power-USB-Kabel.jpg&w=300&h=300

Een USB poort kan nl. maar 500mA leveren en dat is vaak net te weinig om de schijf op gang te houden waardoor ie nog wel eens uit wil klappen. Met zo'n dubbele USB kabel heb je de mogelijkheid om maximaal 1 A aan de schijf te leveren. Dat is meestal de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zat er niet bij nee. Ik heb ergens nog wel een paar van die universele stroomsnoeren met verschillende maten plugjes en verstelbaar voltage liggen. Zou dat ook voldoen, mits ik de juiste maat plug en het naast de ingang op de behuizing vermeldde voltage van 5v gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_Br
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-08 21:25
Ik heb dezelfde problemen gehad met een Iomega usb schijf van 500 GB. Niet dat hij spontaan uitviel, maar wel dat -ie van de een op de andere dag niet meer mountable was. Na formatteren ging -ie weer een paar weken mee, totdat het probleem zich weer herhaalde. Dezelfde schijf werkt nu al maanden prima als HD voor m'n media playertje, dus ik vermoed dat Time Machine de data corrupt maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds donderdag een los usb naar 5volt snoertje van de saturn in het schijfje, lijkt prima te werken. Waarschijnlijk was het dan inderdaad dat het schijfje te weinig prik had en er daarom steeds onverwacht uit klapte, met als gevolg corrupte data en een uiteindelijk steeds brakkere schijf. No more I say!
Pagina: 1