• Ithariuz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-11-2025
Hoi,

Ik deed vanochtend mijn PC aan en begon wat muziek te luisteren en de gebruikelijke websites langs te gaan om te checken voor nieuws. Helaas duurde dit niet lang aangezien er hele rare piepjes door mijn geluid heen kwamen. Soms werkt het geluid een hele tijd prima of soms word het zo erg dat mijn geluid zelfs even stil staat (dan zet winamp de muziek ook op pauze....) om vervolgens weer piepend en stotterend verder te spelen.

Ik dacht in eerste instantie dat mijn geluidskaart naar de knoppe was (Creative X-FI soundblaster, volgens mij 2,5 jaar oud nu). Maar later kwam ik erachter dat het geluid begon te piepen als ik aan het scrollen was op een internet pagina (niet alle pagina's) of als ik bijvoorbeeld alt+tab. Daarom dacht ik dat het misschien iets met de processor te maken had, maar bij bijvoorbeeld het opstarten van steam piept hij niet. Ook ligt het niet aan winamp want het piept ook op skype of op youtube. Tijdens het gamen (kort getest) heb ik ook nergens last van.

Ik heb al gezocht naar een nieuwe driver (voor de geluidskaart) maar ik heb nogsteeds de nieuwste driver.
Ik heb dit probleem nog nooit gehad en vind het echt heel vreemd, gister had ik nergens last van, het enige wat er op mijn pc is veranderd sinds gister is dat ik de APB beta client heb geinstalled (maar dat kan het natuurlijk niet zijn... of wel? :S)

Specs:

Windows 7 Professional 32 bit
Asus P5WD2-E Premium
Asus 8800GT
Intel Pentium D 3,2 Ghz (dualcore)
Creative X-FI Sound blaster
2GB geheugen (DDR2 geloof ik)

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is (of suggesties om het te fixen?) Ik heb weinig zin om een nieuwe computer te kopen aangezien ik hier nog prima op kan gamen (als het geluid tenminste werkt >.>).

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het enige waar iets mis mee is, is dus het geluid? Probeer eens onboard audio te gebruiken in plaats van je geluidskaart, het kan alsnog zijn dat die naar de knoppen is. Wat ook mogelijk is is dat er interferentie plaats vind, dus dat je videokaart signalen opvangt van onderdelen die er naast hangen en daar geluidjes van maakt (dat kan verklaren waarom er geluidjes komen bij sommige acties die niets met geluid te maken horen te hebben. sorry voor de slechte uitleg :P maar zo werkt het ongeveer).

Mij lijkt het in ieder geval niet dat je je hele pc hoeft te vervangen hoor :)

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 15-03-2010 13:31 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Ithariuz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-11-2025
Hmmm ja onboard zal ik maar proberen dan. En het lijkt me sterk dat er "interferentie" (weer wat geleerd :P) plaats vind aangezien ik al maanden niets meer in mijn kast heb veranderd en ik er nu ineens last van heb.

Bedankt voor de suggestie en de snelle reactie!

[ Voor 4% gewijzigd door Ithariuz op 15-03-2010 13:43 ]