Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag
Is het tekst EN een hyperlink, of is de tekst een hyperlink die je als platte tekst en als hyperlink wilt hebben in verschillende cellen.
Inhet tweede geval zou ik de hele kolom kopieren en vervolgens plakken of invoegen en vervolgens (in de celeigenschappen) de hyperlink eruit slopen.
Inhet tweede geval zou ik de hele kolom kopieren en vervolgens plakken of invoegen en vervolgens (in de celeigenschappen) de hyperlink eruit slopen.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Kom je er mee weg om te splitsen op de eerste spatie (na de URL)? Of heb je ook URL's met spaties erin? Zoek op de eerste spatie en splits je cellinhoud daar in tweeën.
Als alternatief staat hier nog het een en ander om URL's te parsen. Tot slot: [google=vba cell extract url]
.
Als alternatief staat hier nog het een en ander om URL's te parsen. Tot slot: [google=vba cell extract url]
edit:
Ah, zoals Jester-NL het zegt, kan het natuurlijk ook nog. Hoe zit het precies in elkaar (post eens een voorbeeldje!
Ah, zoals Jester-NL het zegt, kan het natuurlijk ook nog. Hoe zit het precies in elkaar (post eens een voorbeeldje!
[ Voor 15% gewijzigd door Reptile209 op 15-03-2010 12:50 ]
Zo scherp als een voetbal!
zoeken naar vba cell extract url.... thanks Reptile en jester
Als je niet weet waar je naar moeten zoeken danvindt je het nooit
vb script
Function HyperLinkText(pRange As Range) As String
Dim ST1 As String
Dim ST2 As String
If pRange.Hyperlinks.Count = 0 Then
Exit Function
End If
ST1 = pRange.Hyperlinks(1).Address
ST2 = pRange.Hyperlinks(1).SubAddress
If ST2 <> "" Then
ST1 = "[" & ST1 & "]" & ST2
End If
HyperLinkText = ST1
End Function
Als je niet weet waar je naar moeten zoeken danvindt je het nooit
vb script
Function HyperLinkText(pRange As Range) As String
Dim ST1 As String
Dim ST2 As String
If pRange.Hyperlinks.Count = 0 Then
Exit Function
End If
ST1 = pRange.Hyperlinks(1).Address
ST2 = pRange.Hyperlinks(1).SubAddress
If ST2 <> "" Then
ST1 = "[" & ST1 & "]" & ST2
End If
HyperLinkText = ST1
End Function
[ Voor 35% gewijzigd door Alientrader op 15-03-2010 13:30 ]
Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag