Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:51

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Topicstarter
Ik ben niet echt thuis in de termen betreffende visuele effecten en dergelijk, maar ik wil graag weten hoe ik zoiets van een foto kan maken:

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii136/CorpseFeaster/Office/th_wallpaper-438595.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii136/CorpseFeaster/Office/th_tux_girl2.png

Ik zou ook niet weten hoe dit effect heet. Hoop dat iemand het wel weet, of weet hoe het moet :)

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:31
Dat is een vector tekening, er zijn tooltjes/filters voor, maar het mooiste is als je het met de hand doet ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens mij heet dat 'vectorization', oftewel foto omzetten naar vectoren.
Kun je met de hand doen in een foto-/tekenprogramma, maar zijn ook programma's & sites voor (heb wel eens gespeeld met Vector Magic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Topicstarter
Super! Tnx :D dat vector magic doet best goed wat ik wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Al is het overduidelijk dat de twee voorbeelden die je geeft met de hand in een programma als Illustrator is gemaakt en niet door een automatische vector trace functie! Dus ik weet niet waarvoor je het precies wilt gebruiken, maar resultaten van die automatische tools zijn meestal minder gelikt dan je wilt. (lees: dan ik over het algemeen wil)

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-07 16:45

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Inderdaad, probeer het eerst eens in Vector Magic, maar zoals Tjeemp zegt krijg je het mooiste effect als je het gewoon handmatig met Illustrator of Flash (of welk vector gebaseerd programma dan ook) maakt. Maar dat vereist wel enige kennis van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpArKy_cOoL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07-2016

SpArKy_cOoL

een eitje ...

Je kan een bestaande foto ook altijd importeren en dan 'trace bitmap' kiezen. (Modify > Bitmap > Trace Bitmap) Zo krijg je ook een 'gevectoriseerde' versie.
Daar kan je de parameters zelf wat tweaken maar het beste resultaat krijg je natuurlijk door het zelf opnieuw (vectorieel) te tekenen.

Mind the gap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-07 16:45

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

SpArKy_cOoL schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:43:
Je kan een bestaande foto ook altijd importeren en dan 'trace bitmap' kiezen. (Modify > Bitmap > Trace Bitmap) Zo krijg je ook een 'gevectoriseerde' versie.
Daar kan je de parameters zelf wat tweaken maar het beste resultaat krijg je natuurlijk door het zelf opnieuw (vectorieel) te tekenen.
Ik vind dat echt om te huilen die vectorize van Flash. Als je anti aliased pixels hebt dan wordt het al snel lelijk. Het vraagt dan wel enige voorbereiding in Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Topicstarter
Ja, helaas ben ik redelijk gespeend van kennis van zaken, dus ik denk dat het Vector Magic + nabewerken gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-07 08:53
Het zal inderdaad nabewerken worden.. Maar dan mag het resultaat er inmiddels ook wel zijn hoop ik?(A)

[ Voor 169% gewijzigd door Hiroj op 18-06-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 16:10

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Een topic kicken dat al twee maanden geen reactie meer heeft gehad, is niet erg zinvol. :)

Als jullie de discussie verder willen voeren en resultaten willen laten zien, ga dan even verder in het 2D topic!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.