Hallo, ik heb sinds kort een Full-HD camera en voor de videobewerking wil ik graag een extern schijfje erbij halen (Heb een laptop, vandaar). Op welke dingen moet ik letten qua verwerkingssnelheid enzo zodat ik als het kan er zonder vertraging mee kan werken? Wat is een goede snelheid? Nog andere tips?
e-SATA connectie is sterk aan te bevelen. Uiteraard moet je dan wel in het bezit zijn van een schijf die de prestaties kan leveren. Dus minimaal een goede desktopschijf (er zijn genoeg reviews te vinden waarin I/O snelheden worden besproken, hangt van je budget af).
Tevens is het kijken naar een 7k2RPM schijf voor in je laptop sterk aan te raden i.v.m. videobewerking. Scheelt in prestaties naar mijn gevoel een heel stuk. Uiteraard is dat de ervaring, niet gebaseerd op benchmarks ofzo.
Tevens is het kijken naar een 7k2RPM schijf voor in je laptop sterk aan te raden i.v.m. videobewerking. Scheelt in prestaties naar mijn gevoel een heel stuk. Uiteraard is dat de ervaring, niet gebaseerd op benchmarks ofzo.
Aan wat voor I/O snelheid moet je dan denken voor je desktopschijf en is het lastig om een desktopschijf te vervangen.
Ik heb geen idee wat voor laptop je hebt maar ik eerder dat de CPU de bottleneck gaat worden dan een willekeurige externe drive. Je zult minstens een high end laptop moeten hebben om fatsoenlijk FullHD te bewerken. Als je dat niet hebt dan maakt de keuze van een externe HD niet zoveel uit. Uitgezonderd de 2,5" drives en de zogenoemde "green" drives, die zijn nl. merkbaar langzamer.
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !