Ik ben aan het verdiepen in CakePHP en ben een kleine webapp aan het maken. Nu loop ik tegen een probleem met speciale characters, wat ook best niet aan Cake kan liggen.
In default.ctp heb ik het characterset gezet om bv "Benoît Delépine" & "Brüno" te ondersteunen.
Wanneer ik dan in index.ctp een link vorm dan moet '$escapeTitle' op 'false' staan:
Met Cake Bake heb ik de CRUD schermen gemaakt. Maar wanneer ik een item edit met daarin een speciaal character is het veld leeg. Daarvoor moet ook 'escape' op 'false' gezet worden:
Ik vraag me eigenlijk af of dit wel juist is, telkens 'escape' op 'false'?
Maar goed tot nu toe werken speciale characters icm editten wel.
Ik roep (oa) het edit formulier in een popup ( http://okonet.ru/projects/modalbox/ ) die mbv Ajax (Prototype) de edit action aanroept. Dus ipv
gebruik ik nu:
In het 1e geval is er niets aan de hand, in het 2e geval worden de speciale characters niet meer herkent, zie afbeeldingen.

Nu lijkt het probleem zich geïntroduceerd te hebben met die javascript library, maar als ik de response van Firebug voor de Ajax call bekijk, staan daar wel de juiste characters, is de juiste tekenset aangegeven. En in Chrome gaat het wel goed, in Firefox en IE niet.
Ik weet niet waar het nu mis gaat, iemand een suggestie?
In default.ctp heb ik het characterset gezet om bv "Benoît Delépine" & "Brüno" te ondersteunen.
code:
1
| <?php echo $html->charset('ISO-8859-15'); ?> |
Wanneer ik dan in index.ctp een link vorm dan moet '$escapeTitle' op 'false' staan:
code:
1
2
| //$movie_title = "Brüno"; echo $html->link($movie_title, $movie['Movie']['imdb_url'], array('target'=>'_blank'), false, false); |
Met Cake Bake heb ik de CRUD schermen gemaakt. Maar wanneer ik een item edit met daarin een speciaal character is het veld leeg. Daarvoor moet ook 'escape' op 'false' gezet worden:
code:
1
| echo $form->input('title', array('escape' => false)); |
Ik vraag me eigenlijk af of dit wel juist is, telkens 'escape' op 'false'?
Maar goed tot nu toe werken speciale characters icm editten wel.
Ik roep (oa) het edit formulier in een popup ( http://okonet.ru/projects/modalbox/ ) die mbv Ajax (Prototype) de edit action aanroept. Dus ipv
code:
1
| echo $html->link(__('Edit', true), array('action' => 'edit', $movie['Movie']['id'])); |
gebruik ik nu:
code:
1
| <?php echo $html->link(__('Edit', true), array('action' => 'edit', $movie['Movie']['id']), array('title' => 'Edit movie', 'onclick' => 'Modalbox.show(this.href, {title: this.title, width: 600}); return false;')); |
In het 1e geval is er niets aan de hand, in het 2e geval worden de speciale characters niet meer herkent, zie afbeeldingen.

Nu lijkt het probleem zich geïntroduceerd te hebben met die javascript library, maar als ik de response van Firebug voor de Ajax call bekijk, staan daar wel de juiste characters, is de juiste tekenset aangegeven. En in Chrome gaat het wel goed, in Firefox en IE niet.
Ik weet niet waar het nu mis gaat, iemand een suggestie?