• v1co
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06-2022
Hallo,

Ik ben nu al ruim anderhalf jaar in het bezit van de Studio Beats by Dre ( dus een review is wel gepast voor mensen die benieuwd zijn naar vooral de duurzaamheid van deze kop telefoon ) ;)

Het is nog steeds een erg fijne koptelefoon. Subliem geluid! Heerlijke diepe heldere bass en kwa comfort heb ik ook niet veel te klagen. Not to mention de eye-candy uitstraling! ;)

Er is echter een "maar" over deze headphone. En dat is helaas de duurzaamheid.

1: De kabeltjes zijn heel erg fragile. Vooral wanneer je je mp3 speler in je broekzak hebt en die constant er in en eruit haalt. Het stukje kabel bij het stekkertje is dan heel kwetsbaar voor draadbreuk.

2: Het buig scharnier boven de oorschelpen bij de hoofdband is erg instabiel. Er is nu zelfs al een scheur onstaan vlak boven het buig scharnier. Niet leuk om te zien. :(

3: Bij me andere oorschelp beginnen nu ook al cracks te ontstaan, dus dat geeft al aan hoe robuust deze koptelefoon is. Niet dus!

Nogmaals het is en blijft een fijne koptelefoon, kwa geluid zeer overtreffend, maar jammer genoeg kwa duurzaamheid niet!

Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die voorheen ook een Beats by Dre hebben gehad en nu zijn overgestapt naar een andere koptelefoon van hetzelfde niveau, maar dan nét even een stukje meer robuustheid hebben?
Als een echte audiofiel moet ik er natuurlijk kwa geluidsresultaat niet op achteruit gaan. ;)

Ik wacht jullie reacties af!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-11 13:28

skndd

aka skeej

Ik heb de Beats By Dre koptelefoon nooit gehoord, maar volgens mij is het een redelijk presterende koptelefoon met een smiley-curve frequentierespons.

Dus, volgens mij zijn dit je eisen?:

- Gesloten koptelefoon.
- Mid-fi performance met smiley-curve frequentierespons
- Degelijke bouw die tegen een stootje kan

Als je zoiets zoekt, maar dan steviger, zou ik vooral in de duurdere modellen van Sony zoeken (MDR-7506, of die X-bass modellen, alhoewel die mij zelf niks lijken. MDR-V6 is een goede voordelige keuze, als je 'm kan vinden). Ultrasone kan ook wel je ding zijn. Ik weet daar geen specifieke modellen van te noemen, dus ga zelf op zoek zou ik zeggen.

Verder nog... Beyerdynamic DT770 of DT880, maar die zijn volgens mij wel iets fragieler. Denon D1000/D1001 of D2000, als je budget het toe laat. En, als je over de looks heen kan komen, de Sennheiser HD25-II. Dan nog een obscuurdere: Audio Equation RP-21. Die zul je waarschijnlijk uit het buitenland moeten halen, dus is moeilijk vantevoren te beluisteren.

En probeer ergens de nieuwe gesloten Shure koptelefoons te beluisteren. Dat geldt natuurlijk voor elke headphone waar je een degelijk bedrag aan besteed; altijd eerst luisteren.

Verwijderd

Ik zou ook Beyerdynamic aanraden. De DT 770 heeft nu een nieuw model: de 'M'-versie. Deze heeft een lagere impedantie waardoor hij minder veeleisend is qua versterking en bv. ook op een MP3-speler prima klinkt. Als je de koptelefoon thuis zou gebruiken dat is de DT 990 misschien zelfs nog een betere keuze. Deze heeft een nog grotere 'soundstage'. Deze laatste is wel van het open type. De Beyers zijn zeker niet fragiel te noemen imo. Uiteraard moet je ze zelf even voelen en beoordelen alvorens ze te kopen.

Als je sowieso voor een gesloten koptelefoon gaat is zoals hoger vermeld Denon ook zeker eens de moeite om te gaan beluisteren. Daarnaast maakt Audio Technica ook zeer goede gesloten koptelefoons. Google maar eens. ;)

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:01
De dt770 pro lijkt me een goede optie, de M variant echter niet. Deze is specifiek voor drummers en ander lawaaiige types bedoeld: hoge geluidsisolatie omdat ze flinke om je hoofd klemmen, en dan bedoel ik ook _flink_. De geluidskwaliteit is ook minder dan de reguliere modellen.

De dt880 heeft allesbehalve een smileycurve, voor veel mensen heeft hij te weinig bas alhoewel dit voor mij perfect is. De middentonen zijn duidelijk en gedetailleerd aanwezig, een heel groot verschil met de 770 en, in mindere mate, de 990. Wel is er een piek in het hoog die ik persoonlijk wel prettig vond. Alle dt modellen van beyer zijn overigens gebouwd als een tank

Met denon heb ik geen ervaring, maar wat ik gehoord heb is dat de bouwkwaliteit niet je van het is.

• v1co
Bedankt voor het meedenken! :)
Die dt770 ziet er idd erg robuust uit! En vergeleken met de Beats is deze niet heel erg duur. Alleen de size is wel huge! :)

• v1co
En het inderdaad het beste om zelf het één en ander te gaan testen bij een audiozaak. Al zie ik niet veel keuze bij de media markt...

Iemand die toevallig een goeie zaak weet in de omgeving van amsterdam?

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:01
De pro-lijn van beyerdynamic kun je doorgaans alleen bij muziekzaken kopen, feedback is onder andere dealer. Wat er op dat gebied in Amsterdam te halen valt weet ik niet. De reguliere DT-lIjn, ook wel de 2005 serie genoemd, kun je in ieder geval bij Hobo hifi beluisteren. Deze lijn is wel n stuk prijziger: een dt770 pro doet zo'n €150 terwijl de dt770 2005 ongeveer €229 kost. Die laatste klinkt n stuk beschaafder (vnl minder overdreven bas).

De shure die hierboven al genoemd wordt, is denk ik de srh-840, die krijgt wel goede reviews en is eveneens voornamelijk bij muziekzaken te halen. Al zag ik laatst wel z'n kleine broertje bij de mediamarkt.
Pagina: 1