Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 15:34

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ik heb drie jaar geleden een hoop geld uitgegeven aan een RA 1062 geïntegreerde stereoversterker van Rotel en een tweetal CM7 speakers van B&W. Dit geheel wordt gevoed door een Arcam Diva CD72 cd-speler. Voorts heb ik een Pioneer HDD/DVD recorder met een 160 GB harde schijf. Ook heb ik een HDX 1000 mediatank. Ten slotte bekijk films en series op een 'oude' HD ready 32" Sony Bravia televisie.

Goed, er staat dus voor zo'n 4000 euro aan apparatuur. Deze apparatuur begint een beetje te verstoffen. Ik heb gemerkt dat ik voornamelijk flac-bestanden beluister via de HDX, die op de versterker staat aangesloten. Soms kijk ik een film of een serie met het geluid uit de televisie. Omdat ik hier een klein jochie heb rondlopen (mijn zoon), kan ik niet zo vaak mijn speakers op vol vermogen laten blazen. Ook kan ik niet meer zo genieten van het 'perfecte geluid' (dat idee had ik drie jaar geleden).

Tijd voor iets nieuws. Ik wil het liefst het bovenstaande in te koop zetten. Ik heb nog geen idee wat ik er voor moet vragen, maar ik wil in ieder geval een nieuwe verzameling audio en video apparatuur aankopen met een gesloten beurs. Voorts wil ik nu voor het minimalisme gaan. Het liefst een alles in één systeem zoals dat Bose 1-2-3 systeem. Ik vind het wel mooi om slechts 2 kleine speakertjes in beeld te hebben staan met een subwoofer en een Full HD 32" televisie erboven. Ook vind ik zo'n grote speaker onder de televisie zoals die van Yamaha een zeer fraaie oplossing.

Toch wil ik graag af van het pure DVD verhaal. Het liefst heb ik een Blu-ray speler. Ook wil ik programma's blijven opnemen van televisie met een HDD recorder. Geluid en beeld hoeven niet langer he-le-maal top of the bill te zijn, maar het moet uiteraard nog wel een béétje kwaliteit hebben :).

Kan iemand mij enige suggesties doen over goede alles in één oplossingen. Ik heb dus de volgende eisen:
- Televisie 32" full HD met ingebouwde decoder (smartcard) en meerdere HDMI ingangen (geen prio)
- Bluray speler
- HDD recorder
- 2.1 DTS versterker.
- kleine, elegante speakertjes.

Het budget is ongeveer zo'n 2000 euro. Dit hoop ik ongeveer op te halen bij de verkoop van mijn oude apparatuur.

De televisie heeft overigens geen absolute prioriteit. Ik realiseer me dat 2 duizend euro een karig budget is om een volledige nieuwe set te kopen die ook nog enigszins kwalitatief in orde is. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rexomnium op 15-03-2010 11:29 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:23

DJ Vincento

1422055

Ik vind het zo'n zonde om zo'n grote stap terug te zetten....en kleine jochies worden groot, en gaan het cool vinden als pa de Rotel opendraait. 8)

Er liep al eerder een topic over iets vergelijkbaars, volgensmij kwam daar uit dat Blu-ray/HDD/versterker 3 in 1 combinaties (nog) niet bestaan. Het zal hoe dan ook op 2 of 3 apparaten uitkomen. Een receiver met een Blu-ray/HDD speler. Ik weet niet of dat een probleem is?

Wat te kopen kan ik je geen advies over geven, het is een kwestie van smaak en wensen, en ben niet thuis in het videogebeuren, alleen pure audio. Dat laat ik dus maar aan de anderen over ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DJ Vincento op 15-03-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-05 12:07
Rexomnium schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:25:
Ik heb drie jaar geleden een hoop geld uitgegeven aan een RA 1062 geïntegreerde stereoversterker van Rotel en een tweetal CM7 speakers van B&W. Dit geheel wordt gevoed door een Arcam Diva CD72 cd-speler. Voorts heb ik een Pioneer HDD/DVD recorder met een 160 GB harde schijf. Ook heb ik een HDX 1000 mediatank. Ten slotte bekijk films en series op een 'oude' HD ready 32" Sony Bravia televisie.

Goed, er staat dus voor zo'n 4000 euro aan apparatuur. Deze apparatuur begint een beetje te verstoffen. Ik heb gemerkt dat ik voornamelijk flac-bestanden beluister via de HDX, die op de versterker staat aangesloten. Soms kijk ik een film of een serie met het geluid uit de televisie. Omdat ik hier een klein jochie heb rondlopen (mijn zoon), kan ik niet zo vaak mijn speakers op vol vermogen laten blazen. Ook kan ik niet meer zo genieten van het 'perfecte geluid' (dat idee had ik drie jaar geleden).

Tijd voor iets nieuws. Ik wil het liefst het bovenstaande in te koop zetten. Ik heb nog geen idee wat ik er voor moet vragen, maar ik wil in ieder geval een nieuwe verzameling audio en video apparatuur aankopen met een gesloten beurs. Voorts wil ik nu voor het minimalisme gaan. Het liefst een alles in één systeem zoals dat Bose 1-2-3 systeem. Ik vind het wel mooi om slechts 2 kleine speakertjes in beeld te hebben staan met een subwoofer en een Full HD 32" televisie erboven. Ook vind ik zo'n grote speaker onder de televisie zoals die van Yamaha een zeer fraaie oplossing.

Toch wil ik graag af van het pure DVD verhaal. Het liefst heb ik een Blu-ray speler. Ook wil ik programma's blijven opnemen van televisie met een HDD recorder. Geluid en beeld hoeven niet langer he-le-maal top of the bill te zijn, maar het moet uiteraard nog wel een béétje kwaliteit hebben :).

Kan iemand mij enige suggesties doen over goede alles in één oplossingen. Ik heb dus de volgende eisen:
- Televisie 32" full HD met ingebouwde decoder (smartcard) en meerdere HDMI ingangen (geen prio)
- Bluray speler
- HDD recorder
- 2.1 DTS versterker.
- kleine, elegante speakertjes.

Het budget is ongeveer zo'n 2000 euro. Dit hoop ik ongeveer op te halen bij de verkoop van mijn oude apparatuur.

De televisie heeft overigens geen absolute prioriteit. Ik realiseer me dat 2 duizend euro een karig budget is om een volledige nieuwe set te kopen die ook nog enigszins kwalitatief in orde is. :)
Hoewel ik hem niet zelf beluisterd hebt schijnt de kwaliteit van de bose 123 enorm teleurstellend te zijn, zeker als je kijkt wat je moet neertellen... Je kan nu eenmaal niet een mooi geluid krijgen uit zulke kleine dingen en zeker niet als ze ook nog proberen om een groot systeem te immiteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 08:37

HenkS

Da_king alias HenkS

darkpluisje schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:05:
[...]

Hoewel ik hem niet zelf beluisterd hebt schijnt de kwaliteit van de bose 123 enorm teleurstellend te zijn, zeker als je kijkt wat je moet neertellen... Je kan nu eenmaal niet een mooi geluid krijgen uit zulke kleine dingen en zeker niet als ze ook nog proberen om een groot systeem te immiteren..
ik heb ook eens uitgebreid onderzoek naar iets dergelijks gedaan. ik zou zeker niet naar de bose 123 gaan. na alle dergelijke systemen afgegaan te zijn leek mij de beste optie toch een soundbar van philips, dan heb je niet eens kleine boxen, wel een subwoofer, een blu-ray alleen geen recorder.
http://www.kieskeurig.nl/.../philips/hts8160b/348548/
voor meer info en specs.

Echter na wikken en wegen ben ik niet voor deze keus gegaan. Ben gevoelsmatig toch bang dat dit me gaat teleurstellen.

Nu ga ik een denon avr 1910 kopen, met 2 kleine frontspeakers (B&W m1) een subwoofer (schaf ik elders aan, ander merk) en thats it.

dan heb ik mooi alles via HDMI, en kan ik nog upgraden met een center speaker en andere spullen in de toekomst. en met deze combi ben ik ook klaar onder de 1000,- en heb ik toch goed spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80673

zo'n mooi systeem wegdoen.. pfoe! jij bent wel een hele lieve papa dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:44
http://www.denon.de/site/...RA%20by%20Denon_DE_PR.pdf

Is dit misschien iets? Je mist dan alleen de HDD nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 15:34

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Die zit er wel heel erg mooi uit, Mac. Maar die is dus nog niet te koop of zo? Ik kan hem in ieder geval nergens vinden.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Pagina: 1