inklaringskosten aan de deur betalen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Topicstarter
Normaal krijg je een brief v/d douane thuis, waar je de waarde van je pakket moet opgeven en deze brief + bewijs van aankoop vervolgens moet retouneren.
Aan de hand daarvan krijg je een rekening thuis gestuurd, dat snap ik dan nog.

Nu krijg ik een postbode aan de deur en moest ik btw bij invoer+ inklaringskosten aan de deur betalen.

Kan ik nog een rekening tegemoet zien?
Ze hebben volgens mij niet kunnen nagaan wat de waarde van het pakket was. In de doos zelf zat een rekening van de afzender.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 15-03-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:07

paQ

dan was dat de waarde.
sim-pel :)

Bij TNT moet je dat inderdaad contact aan de deur voldoen. (en gepast graag)

bij Fedex e.d. krijg je naderhand (soms vooraf) een factuur.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar waarom gaat het soms via de douane?
Met deze manier gaat het vele malen sneller. :)

Dan hebben ze de doos ook moeten openmaken, wat op zich vreemd is, want de doos ziet er ongeschonden uit.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 15-03-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Anoniem: 84457 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:53:
Maar waarom gaat het soms via de douane?
Met deze manier gaat het vele malen sneller. :)

Dan hebben ze de doos ook moeten openmaken, wat op zich vreemd is, want de doos ziet er ongeschonden uit.
er zat toch een rekening bij?

Dacht je echt dat iedere doos open werd gemaakt zonder dat daartoe aanleiding is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De verzender is verplicht een douaneformulier in te vullen met daarop de inhoud + waarde.
Daarmee bepalen ze 9 van de 10 keer de douanekosten.

Of het allemaal zo mooi is betwijfel ik eigenlijk. Bij TNT kan het regelmatig vrij lang duren voordat een pakje ingeklaard is en ze berekenen natuurlijk ook nog wat extra voor zichzelf.
Ik zou het liever zelf willen doen, dan weet je zeker dat je dat betaald wat nodig is en niet meer.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
paQ schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:05:
[...]

er zat toch een rekening bij?

Dacht je echt dat iedere doos open werd gemaakt zonder dat daartoe aanleiding is?
Ik wist niet dat de verzender een douaneformulier moest invullen....
Daardoor begreep ik ook niet hoe ze bij het bedrag kwamen wat ik aan de deur moest betalen.

Bedankt voor de info beide! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er is toch nog iets wat ik niet snap....

Waarom ontvang ik het het ene moment via de douane en de andere keer zoals dat vanochtend het geval was door TNT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TNT doet de inklaringen allemaal zelf, dus dan kwam het waarschijnlijk toch via een andere koerier.

Anders moet je het TNT vragen. Maar de kans dat je iemand aan de lijn krijgt die weet hoe het inklaringsproces werkt is erg klein.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Duidelijk, thnx!

Edit:

Volgens lopen al mijn bestellingen via USPS.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 15-03-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

offtopic:
probeer eens ipsparcel.com
heb nu iets onderweg.
gaat in de VS met UPS expedited en vanuit Florida vliegt het naar Frankfurt en komt dan met GLS aan.

Probeer een beetje dat hele TNT geneuzel te omzeilen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:16

Croga

The Unreasonable Man

fsfikke schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:09:
Of het allemaal zo mooi is betwijfel ik eigenlijk. Bij TNT kan het regelmatig vrij lang duren voordat een pakje ingeklaard is en ze berekenen natuurlijk ook nog wat extra voor zichzelf.
Ik zou het liever zelf willen doen, dan weet je zeker dat je dat betaald wat nodig is en niet meer.
Je weet al zeker dat je betaald wat nodig is aangezien daar gewoon regels voor zijn.
TNT berekend helemaal niets voor zichzelf want dat zit al in het verzend tarief verwerkt. Ze kúnnen ook helemaal niks voor zichzelf berekenen aangezien de tarieven wettelijk vast gesteld zijn en dat kun je gewoon allemaal nalezen op de website van de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Croga schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:39:
[...]

Je weet al zeker dat je betaald wat nodig is aangezien daar gewoon regels voor zijn.
TNT berekend helemaal niets voor zichzelf want dat zit al in het verzend tarief verwerkt. Ze kúnnen ook helemaal niks voor zichzelf berekenen aangezien de tarieven wettelijk vast gesteld zijn en dat kun je gewoon allemaal nalezen op de website van de douane.
Jawel... inklaringskosten/administratiekosten. Flikken ze ook als het pakketje ruim beneden de waarde zit. Terugkrijgen is een totale ramp en niet haalbaar.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:16

Croga

The Unreasonable Man

Cyberpope schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:46:
Jawel... inklaringskosten/administratiekosten. Flikken ze ook als het pakketje ruim beneden de waarde zit. Terugkrijgen is een totale ramp en niet haalbaar.
Kwestie van aangeven bij de FIOD aangezien dat een economisch delict is....

Ofwel: Ik geloof er helemaal niks van. TNT gaat echt niet het risico lopen daar op veroordeeld te worden. Het is namelijk strafbaar om invoerrechten/BTW te berekenen als die wettelijk niet geheven hoeven te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarom moet ik inklaringskosten betalen?

U heet een zending van buiten de Europese Unie ontvangen waarop onder andere douanerechten, BTW en/of andere invoerheffingen verschuldigd zijn. TNT Post doet voor uw zending(en) douane aangifte en int de hierover verschuldigde douanerechten, BTW en andere invoerheffingen.. Dit proces heet inklaring. Aan u wordt, naast de verschuldigde douanerechten, BTW en andere invoerheffingen een bijdrage in de kosten voor dit administratieve proces in rekening gebracht, namelijk de inklaringskosten.

http://www.tntpost.nl/voo...laringskosten/vragen.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

tataaaa

Heb hier nog wel een stapel bonnetjes liggen hoor waarop administratiekosten worden berekend.
Nog een reden om tnt te omzeilen

[ Voor 90% gewijzigd door paQ op 16-03-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij mij had de verkopende partij de waarde v/h pakket beduidend lager opgegeven dan de werkelijke waarde...
Dat compenseert de administratiekosten van de TNT dan weer.

Mijn bestelling heb ik ook een week eerder ontvangen dan normaliter het geval is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-07 11:08
Anoniem: 84457 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:53:
Als je verstuurt naar een land waar je pakket moet worden ingeklaard, moet je (volgens mij verplicht) op de buiten kant van het pakket de factuur en pro-forma factuur zitten waarmee de douane deze bedragen berekend.

Ze hoeven het pakket dus helemaal niet open te maken.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Evilbee schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:35:
[...]

Als je verstuurt naar een land waar je pakket moet worden ingeklaard, moet je (volgens mij verplicht) op de buiten kant van het pakket de factuur en pro-forma factuur zitten waarmee de douane deze bedragen berekend.

Ze hoeven het pakket dus helemaal niet open te maken.
Ik dacht in eerste instantie dat het factuur ontbrak op de buitenkant v/d doos maar dat was niet het geval...
De TNT bezorger had het factuur v/d doos gehaald en los aan me gegeven.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 16-03-2010 10:48 ]

Pagina: 1