Voor mijn stage zijn het stage-bedrijf en ik aan het oriënteren op het gebied van desktop virtualisatie. Omdat ze al met XenServer werken ligt XenDesktop natuurlijk voor de hand. De huidige Citrix omgeving voldoet niet meer aan de performance eisen. De bedoeling is dat de gebruikers dezelfde performance hebben als een relatief goed werkstation. Echter werkt iedereen op ThinClients. Ook is centraal beheer erg belangrijk.
Nu heb ik een test omgeving gebouwd met XenDesktop 4 (Met HDX) en de performance is goed! Flash werkt snel, je kunt zelfs 720P materiaal bekijken op youtube, dit kost wel volledige CPU belasting. Echter er zijn nog wat dingen die we niet goed snappen of misschien voldoet een ander product beter aan onze eisen.
Wat we willen:
- Centraal beheer, makkelijk uitrollen van updates en software. Bijvoorbeeld 1 centrale image die iedereen/afdeling gebruikt. Nu draaien er in de test omgeving constant 3 XP VM's. We willen dat er eentje klaar gezet wordt zodra iemand zich aanmeld.
- Desktop PC performance op een ThinClient in bijvoorbeeld een CAD programma.
- "Roaming profiles" Alle profielen mogen opgeslagen worden en bij aanmelden hersteld worden. (bureaublad etc, documenten staan op het netwerk)
- XP ondersteuning met eventueel makkelijke upgrade naar Win 7.
Wat we al hebben:
- XenDesktop (test) draaien met 3 XP VM's en 1 keer een deployment server.
- Genoeg performance.
- Veel harddisk ruimte.
Nu is kort gezegd de vraag: Wat raden jullie aan, of waar hebben jullie goede ervaringen mee? En zou het voldoen aan de eisen die wij eraan stellen?
Bedankt!
Nu heb ik een test omgeving gebouwd met XenDesktop 4 (Met HDX) en de performance is goed! Flash werkt snel, je kunt zelfs 720P materiaal bekijken op youtube, dit kost wel volledige CPU belasting. Echter er zijn nog wat dingen die we niet goed snappen of misschien voldoet een ander product beter aan onze eisen.
Wat we willen:
- Centraal beheer, makkelijk uitrollen van updates en software. Bijvoorbeeld 1 centrale image die iedereen/afdeling gebruikt. Nu draaien er in de test omgeving constant 3 XP VM's. We willen dat er eentje klaar gezet wordt zodra iemand zich aanmeld.
- Desktop PC performance op een ThinClient in bijvoorbeeld een CAD programma.
- "Roaming profiles" Alle profielen mogen opgeslagen worden en bij aanmelden hersteld worden. (bureaublad etc, documenten staan op het netwerk)
- XP ondersteuning met eventueel makkelijke upgrade naar Win 7.
Wat we al hebben:
- XenDesktop (test) draaien met 3 XP VM's en 1 keer een deployment server.
- Genoeg performance.
- Veel harddisk ruimte.
Nu is kort gezegd de vraag: Wat raden jullie aan, of waar hebben jullie goede ervaringen mee? En zou het voldoen aan de eisen die wij eraan stellen?
Bedankt!