Ik heb 2 HTPC systemen eentje met een 780G chipset (MCE 2005) en eentje met een 785G chipset (Win 7 64bit). Nu heb ik om te testen beide systemen aangesloten op mijn LCD (sharp 46"), eentje (onboard 780G) via een DVI naar HDMI kabel en de andere (onboard 785G) met een HDMI kabel. MCE 2005 wordt correct weergegeven op de LCD nadat ik in de ATI driver de overscan functie heb gebruikt om het beeld wat op te rekken (1080P 60 HZ), omdat dat beeld ca 1cm in hoogte en breedte opgerekt moest worden. Wanneer ik het Win7 systeem aansluit via de 2e HDMI ingang moet dit beeld eigenlijk ook opgerekt worden (1cm hoogte en breedte) om beeldvullend te zijn, wanneer ik echter in de ati driver opties kijk (win7 64bit) vind ik echter die hele overscan optie niet dus ik kan het beeld niet oprekken, iemand een idee hoe je dit kunt doen?
Ik vind nergens in Win7 een optie om dit te doen en mijn LCD heeft deze optie ook niet (alleen horizontale of vertikale positie aanpassen van het beeld).
Zowieso vind ik het vreemd dat dit überhaupt nodig is, de LCD detecteerd een 1080 beeld en detecteerd de juiste refreshrate, zou je zeggen dat dat correct wordt weergegeven (danwel uitgezonden vanuit de PC), maar nee toch moet je iets aan settings veranderen om volledige beeldvullende weergave te hebben.
Ik vind nergens in Win7 een optie om dit te doen en mijn LCD heeft deze optie ook niet (alleen horizontale of vertikale positie aanpassen van het beeld).
Zowieso vind ik het vreemd dat dit überhaupt nodig is, de LCD detecteerd een 1080 beeld en detecteerd de juiste refreshrate, zou je zeggen dat dat correct wordt weergegeven (danwel uitgezonden vanuit de PC), maar nee toch moet je iets aan settings veranderen om volledige beeldvullende weergave te hebben.