Asus P6X58D Premium vs GA-X58A-UD5 vs GA-X58A-UD7 icm i7 930

Pagina: 1
Acties:

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:56

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord voor mijn setup upgrade.

Ben nu in het bezit van de volgende configuratie:

Intel C2D E8400
EVGA nForce 680i SLI
4GB Kingston HyperX 800MHz
Asus HD5870 1GB
EVGA 8800GT 512MB SC (ppu)
2x Samsung F1 320GB Raid0, Samsung F1 640GB, Samsung F1 1TB, Samsung F2EG 1,5TB
Auzentech X-Fi Prelude 7.1
Cooler Master Silent Pro M700
Silverstone Fortress FT01 Midtower Black

Nou gaat de EVGA plank al weer een paar jaar mee en biedt dit bord helaas geen uitbreidingsmogelijkheden meer naar C2Q processor omdat ik met een revisie opgescheept zit waar de Quads niet lekker mee draaiden.. TIJD VOOR EEN GROTERE UPGRADE!

Intel C2D E8400 -> Intel Core i7 930
EVGA nforce 680i SLI -> Asus P6X58D Premium, GA-X58A-UD5 of GA-X58A-UD7
4GB Kingston HyperX 800MHz -> 6GB Corsair Dominator DHX Core i7 1600MHz
Asus HD5870 1GB -> nVidia GTX470 of GTX480 (mits deze kaarten redelijkerwijs geprijst zijn en net zo goed presteren als de 5870 maar stabieler zijn.. Drivers van ATI zijn RUK!)
2x Samsung F1 320GB Raid0 -> Intel Postville X25-M 80GB
Auzentech X-Fi Prelude 7.1 -> Auzentech X-Fi Home Theater HD 7.1

Wat eis ik van het moederbord?
Overklokken (i7 930 op 3,6 - 4 Ghz op lucht moet een mogelijkheid zijn voor 24/7)
Futureproof (USB 3.0, SATA 600, PCI-E 2.0, Upgrade mogelijkheden naar 32nm hexacore, overhead op clocks met sneller geheugen of snellere proc in gedachten)
Duurzaamheid (bord moet meerdere jaren 24/7 op hoge clocks draaien en stabiel blijven)
Looks (zwart of blauw is ok.. rood, oranje, geel, paar zijn niet favoriet.. aangezien ik met een window in van binnen zwart meegespoten kast zit en ik die kleurcombi's gewoon afschuwelijk vind.)
Goede bios (overklokken/stabiliteit/toegankelijkheid. Asus en MSI scoorden daar bijvoorbeeld bij mij in het verleden niet veel punten mee. Vooral op het gebiedt van stabiliteit)

Wat ga ik er mee doen?
Gamen (ben zwaar graphics verslaafd een game is voor mij al gauw leuk als er kickass graphics in zitten)
HD films omzetten (ik zet veel films om naar mkv formaat vanaf blu-ray om in mijn hardeschijf collectie op te nemen zodat ik geen schijfjes hoef te verwisselen als ik in bed lig en film wil kijken.)
Downloaden (de nieuwsgroepen zijn mijn vriend)
All round (dagelijks gebruik)

Nou is mijn oog gevallen op 3 moederborden welke dicht bij elkaar in de buurt liggen kwa prijs.

De Asus en de Gigabyte UD5 verschillen weinig van elkaar op het feit na dat de Gigabyte plank 2 extra USB 2.0 poorten heeft die ik met open armen ontvang omdat ik altijd tekort heb.. het power phase design is voor de ASUS 16+2 en voor de Gigabyte 12+2+2 waarvan ik vermoed dat het op het zelfde neer komt..

De UD7 daarentegen heeft een 24+2+2 power phase design en zou zich nog beter ontlenen voor het zware overclock werk wat ik dus eigenlijk niet van plan ben te gaan doen. Ik vind het altijd even leuk om de max op te zoeken maar ga daarna al behoorlijk snel een eind eronder zitten voor 24/7 gebruik. Misschien kan de i7 980x hier wel volledig gebruik van maken waardoor dit bordt iets meer toekomst gericht is.. maar aangezien de i7 980 ook een TDP van 130W heeft lijkt me niet dat dit veel verschil maakt.

Ik ga geen gebruik maken van waterkoeling en de northbridge koeler van de UD7 is voor mij dus overbodig en nou kan je daar een passief koelblok opzetten maar ik kan er maar niet achterkomen of deze meegeleverd is met het moederbord of niet..

Asus heeft mij in het verleden in de tijd na de A7N8X-E Deluxe niet echt blij gemaakt met stabiele biossen en goede ondersteuning.. Gigabyte heb ik daarentegen zelf weer geen ervaring mee maar vrienden van mij wel en die zijn dik tevreden.

Voorlopig houd ik het dus op een i7 930 en daar wil ik gewoon een mooie stabiele klok mee halen en dan vastzetten.

Ook wel handig om te vermelden is dat ik de nieuwe config van mobo/proc/mem waarschijnlijk in 1 keer wil bestellen en dan het liefste bij Digitique, Salland of Azerty.

Prijs Asus bij Salland: 256 euro
Prijs UD5 bij Salland: 258 euro
Prijs UD7 bij Digitique: 277,50 euro

De prijzen verschillen niet enorm maar dat maakt de keuze des te moeilijker. Zit er bij de UD7 nou gewoon een passief koelblok meegeleverd dan staat de UD7 voor mij nu bovenaan. Zo niet dat gaat mijn voorkeur uit naar de UD5 ondanks het inferieure power phase design. Maar ik vind de looks van de Asus weer veel beter.

Opties als P6T Deluxe (of V2) zijn ECHT uitgesloten omdat deze borden niet over USB 3.0 of Sata 600 beschikken ik wil over 2 jaar niet weer zo'n uitgave doen..

Iemand ervaring met 1 (of allemaal) van deze borden? Die mij kan adviseren wat beter bij mij zou passen?

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom per se een bord met S-ATA 6Gbps of USB3.0 onboard? Je kunt dat spul ook prima op losse PCIe kaartjes vinden. Ik kreeg laatst een Gigabyte USB3.0 kaartje voor in een PCIe x1 slot en dat werkt prima. Dezelfde kaartjes zijn er ook wel voor SATA 6Gbps. Daarmee heb je nu een veel ruimere keuze in moederborden.

En welke de beste is, ik zou gewoon afgaan op reviews van die borden.

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:26:
Waarom per se een bord met S-ATA 6Gbps of USB3.0 onboard? Je kunt dat spul ook prima op losse PCIe kaartjes vinden. Ik kreeg laatst een Gigabyte USB3.0 kaartje voor in een PCIe x1 slot en dat werkt prima. Dezelfde kaartjes zijn er ook wel voor SATA 6Gbps. Daarmee heb je nu een veel ruimere keuze in moederborden.

En welke de beste is, ik zou gewoon afgaan op reviews van die borden.
Ik ben niet zo van de insteek kaartjes.. aangezien ik al een losse (behoorlijk warme) geluidskaart en 2 videokaarten heb.. zou ik omwille van de airflow (die voor de videokaarten al niet al te best is in de Silverstone FT01) geen extra kaarten meer in mijn moederbord willen prikken.. vandaar de geintegreerde USB 3.0 en SATA 600 optie.. Niet dat ik als ik heel eerlijk ben daar nu in de eerste 2 jaar toepassingen voor zie.. Op een snelle SSD na dan..

Maar stel dat ik niet voor een geintegreerde oplossing zou kiezen welke moederplank zou je me dan aanraden? Dan kom ik zeker meer in de richting van de Asus P6T Deluxe V2 zeker?

[ Voor 6% gewijzigd door Cidious op 15-03-2010 00:49 ]

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je sata-600 en usb3.0 weglaat, zie ik niets in je eisen dat een Asus P6T SE, MSI X58 Pro-E of een willekeurig ander moederbord uit de laagse prijscategorie niet zou kunnen.

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Edmin schreef op maandag 15 maart 2010 @ 00:53:
Als je sata-600 en usb3.0 weglaat, zie ik niets in je eisen dat een Asus P6T SE, MSI X58 Pro-E of een willekeurig ander moederbord uit de laagse prijscategorie niet zou kunnen.
Ik wel.. het phase power design.. De P6T SE en de MSI x58 zijn beide borden die niet helemaal gericht zijn op duurzaamheid en powerdesign.. Ik wil wel graag een bord dat efficient met zijn energie om kan gaan en genoeg overhead heeft voor in de toekomst misschien een leuke hexacore.

En voor een paar tientjes meer heb je een P6T Deluxe V2.. welke dat wel allemaal heeft..

[ Voor 7% gewijzigd door Cidious op 15-03-2010 12:02 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een bord wil dat efficient om gaat met energie dan is die Asus af te raden, die zuipen doorgaans heel wat meer dan een MSI of Gigabyteplankje.

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:06:
Als je een bord wil dat efficient om gaat met energie dan is die Asus af te raden, die zuipen doorgaans heel wat meer dan een MSI of Gigabyteplankje.
Oke dat wist ik dus niet.

In de reviews komt de Gigabyte UD7 er soms als grootverbruiker uit en soms als zuinig.. en in deze review komt de Asus er beter uit.

Ik ben alleen nog op zoek naar een powerconsumption review van de UD5

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Cidious schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:01:
[...]

Ik wel.. het phase power design.. De P6T SE en de MSI x58 zijn beide borden die niet helemaal gericht zijn op duurzaamheid en powerdesign.. Ik wil wel graag een bord dat efficient met zijn energie om kan gaan en genoeg overhead heeft voor in de toekomst misschien een leuke hexacore.

En voor een paar tientjes meer heb je een P6T Deluxe V2.. welke dat wel allemaal heeft..
Je wil je pc 24/7 aan hebben staan. Een i7 930 OC is niet bepaald zuinig, ongeacht welk moederbord je neemt. Hoeveel Watt denk je te kunnen besparen en in hoeverre denk je dat terug te gaan verdienen? Je toevoeging 'en genoeg overhead heeft voor in de toekomst misschien een leuke hexacore' is geen reden om een te duur mobo te kopen. Alle X58 moederborden kunnen die 6-core namelijk aan, mits de fabrikant er een BIOS update voor schrijft.

edit:
Overigens weet je dat de huidige 6-core (i7 980) hoogst waarschijnlijk het topmodel cpu voor dit socket is? Het is niet zo dat er in 2011 ineens nogmaals een nieuwe socket 1366 zal verschijnen. Als je die upgrade dus interessant vindt, dan moet je je realiseren dat die i7 980X dus de processor is die je op dat moment koopt. Vraag jezelf af: zou jij vandaag nog voor €300 een QX9770 willen kopen om je E8400 te vervangen (mits dat zou kunnen op je bord)?

[ Voor 33% gewijzigd door Edmin op 15-03-2010 14:11 ]

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Edmin schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:05:
[...]

Je wil je pc 24/7 aan hebben staan. Een i7 930 OC is niet bepaald zuinig, ongeacht welk moederbord je neemt. Hoeveel Watt denk je te kunnen besparen en in hoeverre denk je dat terug te gaan verdienen? Je toevoeging 'en genoeg overhead heeft voor in de toekomst misschien een leuke hexacore' is geen reden om een te duur mobo te kopen. Alle X58 moederborden kunnen die 6-core namelijk aan, mits de fabrikant er een BIOS update voor schrijft.

edit:
Overigens weet je dat de huidige 6-core (i7 980) hoogst waarschijnlijk het topmodel cpu voor dit socket is? Het is niet zo dat er in 2011 ineens nogmaals een nieuwe socket 1366 zal verschijnen. Als je die upgrade dus interessant vindt, dan moet je je realiseren dat die i7 980X dus de processor is die je op dat moment koopt. Vraag jezelf af: zou jij vandaag nog voor €300 een QX9770 willen kopen om je E8400 te vervangen (mits dat zou kunnen op je bord)?
Een interessante kijk op de situatie.. zo had ik hem zelf ook al bekeken en ik concludeer het volgende:

Wat betreft het eerste punt: 24/7 is natuurlijk altijd overdreven.. dit komt wel regelmatig voor met downloaden.. maar er zijn uiteraard ook momenten dat hij wel echt helemaal uit staat en met het steeds sneller worden van mijn internet verbinding komt dat steeds frequenter voor. Ik heb een tijdje een 2e downloadbak gehad maar werd erg gefrustreerd door de langzame uitpak- en kopieertijden naar de hoofd pc..

Wat betreft de "i7 980X upgrade kwestie".. Ja, het is inderdaad de vraag of ik deze proc werkelijk zal gaan kopen.. ik hoopte eigenlijk op iets goedkopere 6 core procs buiten de extreme lijn van Intel om.. de Core i7 970 dacht ik dan aan, die in Q3 2010 moet verschijnen..

Nou heb ik helaas wel vernomen dat de nieuwe "Sandy Bridge" (32nm opvolgers Nehalem architectuur 2011) en
"Ivy Bridge" (22nm variant van Sandy Bridge architectuur - 2012) processoren van Intel een nieuwe socket en chipset gaan vereisen.. tegen de tijd dat de Ivy Bridge ten tonele verschijnt zal ik ik dan alsnog een nieuwe upgrade moeten doen maar hier heb ik al vrede mee. Aangezien het tegenwoordig gewoon erg moeilijk is om een futureproof moederbord aan te schaffen omdat de sockets al bijna vanzelfspreken om het jaar blijven wisselen.. Bij AMD was dit al een tijdje na socket A de trend maar ook Intel lijkt hier een vanzelfsprekend iets van te willen maken.. met de scheiding van Lynfield en Bloomfield in het bijzonder.. erg jammer..

Nu zit ik dus ook nog steeds meer te twijfelen over een Core i7 860 en interessant bijpassend moederbord. Maar aangezien ik nooit met een SLI of Crossfire opstelling zou willen draaien i.v.m. inefficiënte prestatiemeerwaarde en de stijgende warmteproductie ten overstaan van een single card solution.

Als ik voor de Core i7 860 ga dan levert dit enkele voordelen voor mij op:
Goedkoper moederbord
Goedkoper geheugen
Beter geoptimaliseerde chipset
Lager energie verbruik proc en mobo

Nadelen:
Gelockte multiplier/QPI
Geen triple channel mem
Geen mogelijkheid tot hexacore

Al met al vind ik het x58 platform geschikter voor zijn geld. Aangezien een i7 860 net zoveel kost als een i7 930. En de 930 veel simpeler harder te laten lopen is.

[ Voor 4% gewijzigd door Cidious op 16-03-2010 02:30 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het is maar hoe je het ziet... ik zette mijn i7 860 met mijn ogen dicht op 4GHz. Daarboven wordt het inderdaad lastiger, maar je kunt je afvragen wat die 200MHz extra je nou daadwerkelijk oplevert.

Als je geen CF/SLi wil draaien en je acht een upgrade naar een €500 of meer kostende cpu binnen een jaar niet erg warschijnlijk, dan zou ik kiezen voor de lagere kosten van een P55 platform. Neem je een UD2 moederbordje (dat ook goed klokt), dan zit je icm 4GB 1333MHz DDR3 zo aan ruim 150 prijsverschil, terwijl je niets inlevert qua prestaties.

Verder zie ik nu pas je 'drivers van ATi zij RUK' comment. Daar moet ik je toch op corrigeren. In 2006 kon je wellicht zeggen dat ze niet op het niveau van NV waren, maar ze zijn enorm verbeterd qua prestaties, features en stabiliteit. Tegenovergesteld zou je kunnen stellen dat de hardware van NV niet bepaald betrouwbaar is, gezien de uitval van notebook GPU's en G80s, maar dat terzijde.

• Nielson
  • Laatst online: 14:36
Let er wel op dat als je voor een P55 mainboard gaat en je blijft bij je eis van USB3.0 en S-ATA 600 onboard dat fabrikanten hier soms wat aparte workarounds voor moeten gebruiken, welke ook zo hun voor en nadelen hebben. Zie dit artikel voor meer info.

• Sandor Scheffer
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
je trekt zo veel conclussies die op z'n minst discutabel zijn, dat ik me afvraag of je uberhaupt wel open staat vor advies

als je daadwerkelijk advies wilt, kijk dan naar wat je reeds aan commentaar hebt gekregen, oook de best buy kan je verder helpen

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Edmin schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:56:
Het is maar hoe je het ziet... ik zette mijn i7 860 met mijn ogen dicht op 4GHz. Daarboven wordt het inderdaad lastiger, maar je kunt je afvragen wat die 200MHz extra je nou daadwerkelijk oplevert.

Als je geen CF/SLi wil draaien en je acht een upgrade naar een €500 of meer kostende cpu binnen een jaar niet erg warschijnlijk, dan zou ik kiezen voor de lagere kosten van een P55 platform. Neem je een UD2 moederbordje (dat ook goed klokt), dan zit je icm 4GB 1333MHz DDR3 zo aan ruim 150 prijsverschil, terwijl je niets inlevert qua prestaties.

Verder zie ik nu pas je 'drivers van ATi zij RUK' comment. Daar moet ik je toch op corrigeren. In 2006 kon je wellicht zeggen dat ze niet op het niveau van NV waren, maar ze zijn enorm verbeterd qua prestaties, features en stabiliteit. Tegenovergesteld zou je kunnen stellen dat de hardware van NV niet bepaald betrouwbaar is, gezien de uitval van notebook GPU's en G80s, maar dat terzijde.
Een Lynfield setup is inderdaad aantrekkelijk voor zijn geld maar ik ben wel bereid om uiteindelijk 500 euro voor een hexacore neer te leggen. Aangezien dit gewoon wel een behoorlijke prestatie boost oplevert ten overstaan van de 920 of 930.. helaas zijn er nog niet veel games die optimaal gebruik maken van meerdere cores maar ik denk dat dat met de CryEngine 3 bijvoorbeeld zeker gaat veranderen.. en dan wil ik gewoon max power kunnen knallen.

Wat betreft de ATI drivers.. sorry maar ik bezit nu enige tijd een HD5870 en deze kaart blijft er maar uitknallen om de zoveel minuten en ik heb alle drivers geprobeerd.. dit schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn met de ATI drivers.. heb met mijn 8800GT's nooit problemen gehad.. met mijn 6800LE en GT ook nooit..altijd stabiel geweest.. ik kan met deze ati niet eens normaal mijn pc voor dageljiks gebruik gebruiken..
Sandor Scheffer schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:35:
je trekt zo veel conclussies die op z'n minst discutabel zijn, dat ik me afvraag of je uberhaupt wel open staat vor advies

als je daadwerkelijk advies wilt, kijk dan naar wat je reeds aan commentaar hebt gekregen, oook de best buy kan je verder helpen
Ik heb de Best Buy helemaal uitgeplozen.. maar ik vind dit High-End game systeem niet high-end genoeg op sommige onderdelen..

Verder probeer ik gewoon zo goed mogelijk mijn optiek weer te geven zodat jullie zo goed mogelijk daar op in kunnen haken.

Ik doe de hele dag niks anders dan reviews vergelijken en min en pluspunten noteren.. vandaar dat ik al behoorlijk wat conclusies heb getrokken, welke overigens altijd nog weer aanpasbaar zijn. Daarom ben ik hier..

En dan wil ik graag vragen welke conclusies jij discutabel vind want daar kan ik meer mee dan zo'n opmerking.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Cidious schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:12:
[...]

Een Lynfield setup is inderdaad aantrekkelijk voor zijn geld maar ik ben wel bereid om uiteindelijk 500 euro voor een hexacore neer te leggen. Aangezien dit gewoon wel een behoorlijke prestatie boost oplevert ten overstaan van de 920 of 930.. helaas zijn er nog niet veel games die optimaal gebruik maken van meerdere cores maar ik denk dat dat met de CryEngine 3 bijvoorbeeld zeker gaat veranderen.. en dan wil ik gewoon max power kunnen knallen.
Wat denk je dat tegen de tijd dat je wil upgraden de beste keuze is: een jaar oude hexacore kopen of overstappen op de nieuwe architectuur?
Daarom stelde ik ook de vraag: zou je nu nog een paar honderd euro voor een QX9770 willen betalen?

Als je die €150 prijsverschil nu in je zak steekt en bij je volgende upgrade stopt, ben je waarschijnlijk sneller uit dan als je nu een X58 koopt en over een jaar voor €500 die hex.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Als jouw ati kaart hem freakt, moet je hem rma sturen. Ik gebruik zelf ook 2 5870's en heb niks geen problemen, net zoals een hoop andere mensen. Erg kort door de bocht om dan ati en zijn drivers de schuld te geven als je hardware gewoon kapot kan zijn.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
nedernakker schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:53:
Als jouw ati kaart hem freakt, moet je hem rma sturen. Ik gebruik zelf ook 2 5870's en heb niks geen problemen, net zoals een hoop andere mensen. Erg kort door de bocht om dan ati en zijn drivers de schuld te geven als je hardware gewoon kapot kan zijn.
Dat zou kunnen.. misschien is de kaart stuk maar de symptomen komen overeen met die van vele andere gebruikers op het net. Misschien is het van mij dan kort door de bocht om de drivers te veroordelen.. maar de problemen die ik ervaar zijn door ATI erkent als officiële bugs. (grey screen, ATI driver stopped responding enz)
Edmin schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:24:
[...]

Wat denk je dat tegen de tijd dat je wil upgraden de beste keuze is: een jaar oude hexacore kopen of overstappen op de nieuwe architectuur?
Daarom stelde ik ook de vraag: zou je nu nog een paar honderd euro voor een QX9770 willen betalen?

Als je die €150 prijsverschil nu in je zak steekt en bij je volgende upgrade stopt, ben je waarschijnlijk sneller uit dan als je nu een X58 koopt en over een jaar voor €500 die hex.
Ik ga dit zeker overwegen.

[ Voor 33% gewijzigd door Cidious op 17-03-2010 02:18 ]

• wootie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-01 13:31
Wel,

- sinds Catalyst 10.6 crashte mijn 5870 CF opstelling na geen 3 mins spelen met BFBC2.
- CF afgezet .. geen probleem. (ik moet 10.7 installeren).

Ik kreeg BSODs na enige tijd spelen (BFBC2).. Probleem bleek te komen door het onboard Realtek HDAudio (P6T SE) geluidskaart onder Win7 x64. Na installeren van een X-FI Pci-E en on-board sound disabled (BIOS) was het probleem was verholpen. Toen stopte VLC ook ineens terwijl ik TV was aan streamen.

Heel vervelend is ook is dat wanneer ik gebruik een CF opstelling heb is er geen PCI slot vrij voor mij andere audio kaart (M-Audio Audiophile).

Normaal krijg ik mijn nieuwe onderdelen morgen.. GA-X58A-UD5 / i7930.
Pagina: 1