Emails in batches versturen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Een vriend van mij heeft door de jaren heen een mailinglijst opgebouwd in Outlook die momenteel meer dan 550 e-mailadressen bevat. Als hij een nieuwsbrief wilt versturen naar de mail adressen in deze mailinglijst, moet hij deze handmatig opsplitsen omdat hij anders op de blacklist van zijn hosting provider wordt gezet. Hij mag namelijk maar 125 mails per uur versturen. Nu vroeg hij aan mij of ik toevallig een email programma weet wat mails in 'batches' kan versturen. Dus dat hij kan instellen dat het mail programma slechts 125 mails per uur mag versturen en het volgende uur verder moet gaan met emails versturen..
Ik heb echter geen flauw idee welk programma zoeits zou kunnen. Ook ome google heeft me niet veel verder geholpen dan 'how to send email via a .bat file' , maar dat zoek ik dus niet ;)

Natuurlijk zou hij kunnen overstappen op een betaalde mailinglist provider, maar als een (gratis) programma het bovenstaande kan doen geeft hij daar liever zijn voorkeur aan. Hij heeft dan namelijk maar een eenmalige investering.

Heeft iemand de gouden tip ? Alvast bedankt !

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Microsoft Outlook en Outlook Express kun je voor verzending aangeven dat een mail op een bepaald tijdstip afgeleverd moet worden, doe dit per mail en laat outlook openstaan en voila, je batch mail.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:08:
Microsoft Outlook en Outlook Express kun je voor verzending aangeven dat een mail op een bepaald tijdstip afgeleverd moet worden, doe dit per mail en laat outlook openstaan en voila, je batch mail.
Maar dan moet ie nog steeds handmatig al die berichten maken ;)

@vvv zie zijn laatste alinea :?

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 14-03-2010 21:12 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zou het versturen van die mailings uitbesteden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:10:
[...]

Maar dan moet ie nog steeds handmatig al die berichten maken ;)
Exactly :) En om dat nu 550x te doen.. mwoah ;)
Toch bedankt voor het meedenken !

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Nouja, hij moet ipv 1x alle adressanten toevoegen, de handeling 550/125 = 4,4 afgerond 5 keer maken... 125 adressanten toevoegen, tijd instellen stuur. 125 adressanten toevoegen, tijd één uur later instellen, stuur. Etc...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Obiter dictum schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:12:
Nouja, hij moet ipv 1x alle adressanten toevoegen, de handeling 550/125 = 4,4 afgerond 5 keer maken... 125 adressanten toevoegen, tijd instellen stuur. 125 adressanten toevoegen, tijd één uur later instellen, stuur. Etc...
Je kunt ze spam technisch volgens mij nog beter allemaal apart sturen, of niet? Ik ben nu aan het zoeken, maar kom vooral Linux oplossingen tegen... Is dat een probleem, TS? :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als ik het zo lees zou ik beginnen met een andere provider te nemen, of een domein met eigen SMTP-server functionaliteit.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Obiter dictum schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:12:
Precies mijn idee. Ik zou het groepen van 100 maken om zelf nog wat andere zaken te kunnen versturen ook, maar dat is alles.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Room42 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:14:
[...]

Je kunt ze spam technisch volgens mij nog beter allemaal apart sturen, of niet? Ik ben nu aan het zoeken, maar kom vooral Linux oplossingen tegen... Is dat een probleem, TS? :)
Neej, gewoon iedereen als BCC :) .

[ Voor 81% gewijzigd door Aloys op 14-03-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Jullie reageren sneller dan het licht ! :D
Room42 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:14:
[...]
Voor mij zouden Linux oplossingen geen probleem zijn maar voor die kameraad van mij dus wel. (Dat hij het zelf niet op tweakers vraagt geeft een beetje z'n niveau aan ;) )
Sowieso is het nogal 'dom' van hem geweest om niet van begin af aan een double opt-in lijst oid te gebruikt te hebben want dan had je dit probleem dus niet gehad.
gambieter schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:15:
Als ik het zo lees zou ik beginnen met een andere provider te nemen, of een domein met eigen SMTP-server functionaliteit.
Hij heeft momenteel een eigen domein met SMTP-server. De provider hiervan heeft echter een limiet van 125 mails per uur.
Aloys schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:16:
[...]
Dat doet hij momenteel al, of begrijp ik het verkeerd ? Anders zouden potentiele spammers meteen 125 email adressen erbij hebben
Freee!! schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:15:
[...]
Precies mijn idee. Ik zou het groepen van 100 maken om zelf nog wat andere zaken te kunnen versturen ook, maar dat is alles.
Dat is inderdaad ook een oplossing. Nog niet aan gedacht, en vrij simpel. En dan gewoon elk uur handmatig naar elke groep sturen, of eventueel instellen zoals een paar posts hiervoor aangegeven.

[ Voor 47% gewijzigd door Freekers op 14-03-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:32

Sorbo

Uw hulp in huis!

Versturen via Nesox Email Marketeer met behulp van de gmail smtp server? Moesten wij op school gebruiken voor een Direct Email project, werkte toen best lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dit zou een product kunnen zijn: MailList Controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Freekers schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:17:
Hij heeft momenteel een eigen domein met SMTP-server. De provider hiervan heeft echter een limiet van 125 mails per uur.
Dan een andere hostingprovider zoeken, of contact opnemen met die hostingprovider om dit aan te laten passen. Een harde limiet van 125 mails per uur is onzin, en hindert niet alleen spammers maar alle gebruikers. Het zou wat anders zijn als je 24u per dag continue >125 mails per uur stuurt, maar om het zo te blokken is gewoon klantje pesten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Sorbo schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:21:
Versturen via Nesox Email Marketeer met behulp van de gmail smtp server? Moesten wij op school gebruiken voor een Direct Email project, werkte toen best lekker.
Nesox is geen gratis oplossing. GMail echter wel. Als batches aanmaken te lastig is zou je eens kunnen kijken hoeveel mails de smtp-server van gmail accepteert alvorens te denken dat je aan het spammen bent.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 15:16

CmdrKeen

Krentenboltosti

Met Blat kan je mail versturen via batchscripts: http://www.blat.net/. Dat is precies waar Blat voor bedoeld is :)

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:32

Sorbo

Uw hulp in huis!

KuuKe schreef op maandag 15 maart 2010 @ 07:31:
[...]

Nesox is geen gratis oplossing. GMail echter wel. Als batches aanmaken te lastig is zou je eens kunnen kijken hoeveel mails de smtp-server van gmail accepteert alvorens te denken dat je aan het spammen bent.
Klopt, Nesox is inderdaad verre van gratis. Maar gratis stond toch ook tussen haakjes? ;)

Gmail heeft als maximum, voor zover ik kan vinden, een limiet van 500 ontvangers per verzonden email. Maar dan moet je wel via de website verzenden en dat kan nog wel eens een probleem worden als je uitgebreide (html) mails wil versturen...

"Gmail email send limit - no more than 500 recipients per message for the Gmail web interface, or max 100 recipients if you are using an email client software."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

DukeBox schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:11:
Ik zou het versturen van die mailings uitbesteden.
^^
Met hem.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:15

xiD

12345

Hij zou ook eens kunnen kijken naar http://www.yourmailinglistprovider.com/nl/

Verschillende mensen die ik ken gebruiken dit en zijn er erg tevreden mee.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ziet er interessant uit !
Vorkbaard schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:38:
Met Blat kan je mail versturen via batchscripts: http://www.blat.net/. Dat is precies waar Blat voor bedoeld is :)
Maar dat is precies niet wat ik zoek (zie start post)
Sorbo schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:54:
[...]

Klopt, Nesox is inderdaad verre van gratis. Maar gratis stond toch ook tussen haakjes? ;)

Gmail heeft als maximum, voor zover ik kan vinden, een limiet van 500 ontvangers per verzonden email. Maar dan moet je wel via de website verzenden en dat kan nog wel eens een probleem worden als je uitgebreide (html) mails wil versturen...

"Gmail email send limit - no more than 500 recipients per message for the Gmail web interface, or max 100 recipients if you are using an email client software."
Gmail markeert al snel je mailtje als spam als je 500x hetzelfde mailtje verstuurd heb ik gelezen... en andere smtp server/blacklists nemen dat gedrag dan weer over
xiD schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:13:
Hij zou ook eens kunnen kijken naar http://www.yourmailinglistprovider.com/nl/

Verschillende mensen die ik ken gebruiken dit en zijn er erg tevreden mee.
Yup die had ik ook gevonden. Voor al de 'easy contact import functie' klinkt interessant (importeren uit .txt .csv bestanden e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 15:16

CmdrKeen

Krentenboltosti

Freekers schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:58:
Maar dat is precies niet wat ik zoek (zie start post)
Sorry, ik had het verkeerd gelezen in je startpost, dacht dat je daar juist wel naar op zoek was :\

Ik weet nu dat je er niet naar zoekt, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat het een erg eenvoudige (en vooral gratisse) manier is om veel mail te versturen. Als je wilt, wil ik best eens kijken of ik het script terug kan vinden.

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:51
Volgens mij kan je PHPList in batches laten versturen...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Aloys schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:16:
[...]

Spamtechnisch niet, als je ze appart stuurt staat het adres in het to veld. Persoonlijk vind ik dat ook prettiger, maar het wordt niet veel meer gedaan. Het kan wel, er is gewoon software die er 500 batches uitstuurd (weet niet meer hoe het heet, het is lang geleden). Ik gebruikte toen een eigen smtpserver, ik kan me voorstellen dat een provider er niet blij mee is als je er opeens 500 losse mails doorheen frot.

Biedt de provider geen mailinglists aan? Dan kun je dat gebruiken en is het in en uitschrijven geautomatiseerd zoals het hoort zodat je geen problemen kan krijgen bij spamklachten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1