Toshiba satellite geeft geen/half/wisselend beeld.

Pagina: 1
Acties:

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35
Hier naast mij ligt een Toshiba Satellite A110-225 van een vriendin van mij. Afhankelijk van de hoek van het scherm geeft het geen, half of vreemd gescrambled beeld. Ik ga er dus van uit dat de kabel naar het scherm kapot is, los zit of bekneld zit. Mijn vraag is, in hoeverre kan ik hier wat aan doen? Is het mogelijk dat open maken en aandrukken de boel op kan lossen?

Ervaringen en tips zijn erg welkom.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kunt met een beetje geduld, wilskracht en durf je laptop wel open maken, ja. Hoe dat precies moet zou ik wel even goed uitzoeken, of je moet voldoende inzicht hebben. Hij is afwisselend met schroeven en klemtechniek dichtgemaakt. Als je dus geen schroef kan vinden, kan het zijn dat ie geklemd zit. Maar trek hem niet kapot!

Mocht dit je te ver gaan, kun je misschien beter bij iemand langs.

Heb je nog garantie?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-12 10:40
ik heb ze vaker geopend, voor zitten 4 rubbertjes, als ie die verwijderd zitten daar achter de schroeven, je kan dan de bezel lostrekken, zijn verder klemmetjes. de lcd cover kan je dan ook verwijderen. verder kan je de keyboardcover verwijderen. zijn wat schroefjes aan de onderkant en voglens mij ook onder de accu, dan kan je ook bij de kabel komen die uit de pcb komt. maar zoals jij het beschrijft lijkt het meer op een lcd probleem

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35
Voor zo ver ik weet zit er geen garantie meer op. Anders zou ik er sowieso niet aan gaan zitten.

Bedankt voor de uitleg psplinter. Die rubbertjes waren me nog niet opgevallen.
Mocht het inderdaad een lcd-probleem zijn, dan valt er door mij niks meer aan te doen neem ik aan?