Ik dacht dat ik iets van HTML wist, maar zojuist zie ik iets vreemds.
Ik heb een form met een submit button <input type=submit>. Op deze button ligt een onclick handler.
Als ik in een tekstveld op enter druk, wordt het formulier gesubmit, maar gaat ook de onclick handler van de button af. Deze bevat een "return false", waardoor de submit niet doorgaat.
Ik dacht altijd dat je geen onclick handlers moest gebruiken op submit buttons, omdat je niet zeker weet of deze aangeroepen wordt (zoals met enter bypassen), maar dit gedrag heb ik volgens mij nog nooit gezien.
Dit is de pagina:
Betekent dit dat ik geen "form.onsubmit" event meer nodig heb, maar op het "button.onclick" event kan vertrouwen?
Ik heb een form met een submit button <input type=submit>. Op deze button ligt een onclick handler.
Als ik in een tekstveld op enter druk, wordt het formulier gesubmit, maar gaat ook de onclick handler van de button af. Deze bevat een "return false", waardoor de submit niet doorgaat.
Ik dacht altijd dat je geen onclick handlers moest gebruiken op submit buttons, omdat je niet zeker weet of deze aangeroepen wordt (zoals met enter bypassen), maar dit gedrag heb ik volgens mij nog nooit gezien.
Dit is de pagina:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <title>test</title> <script type="text/javascript" src="/jsf2test/javax.faces.resource/validationBehavior.js.xhtml"></script> </head> <body> <form id="j_idt8" name="j_idt8" method="post" action="/jsf2test/index.xhtml" enctype="application/x-www-form-urlencoded"> <input type="hidden" name="j_idt8" value="j_idt8" /> text: <input type="text" name="j_idt8:j_idt10" /><br /> number: <input type="text" name="j_idt8:j_idt12" /><br /> date: <input type="text" name="j_idt8:j_idt14" /><br /> <input id="j_idt8:j_idt16" type="submit" name="j_idt8:j_idt16" value="Click" onclick="alert('submitting');;return false" /> <input type="hidden" name="javax.faces.ViewState" id="javax.faces.ViewState" value="..." autocomplete="off" /> </form> </body> </html> |
Betekent dit dat ik geen "form.onsubmit" event meer nodig heb, maar op het "button.onclick" event kan vertrouwen?
Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy