PLC Siemens LOGO! parameter volgorde aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5143

Topicstarter
het volgende is het probleem:

Ik heb een blokkendiagram voor de Siemens Logo! in LOGO!Soft Comfort geprogrammeerd. Wanneer
de PLC in 'run-modus' staat, is het mogelijk om de parameters aan te passen. Via het menu
'Set Param' kan je alle parameters aanpassen die in het programma staan.

Nu bestaan er wel meer dan 30 blokken met parameters en ik moet elke keer met de pijltjes-toets-onder
door die parameters scrollen om de juiste te vinden en aan te passen. De blokken met parameters lijken in een willekeurige volgorde in die lijst te staan. Mijn vraag luidt:

Hoe kan ik de volgorde van de parameters aanpassen, zodat de belangrijkste 3 parameters als eerste in het menu (Set Param) verschijnen?

ben benieuwd of iemand dit probleem herkent!

ciao ciao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:08

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Naar mijn weten kan je de volgorde niet aanpassen, maar wat is de reden dat je die parameters zo vaak moet wijzigen dan? Want als je parameters constant moet wijzigen dan gaat er in je ontwerp wat mis denk ik :P
Wat je misschien wel kan helpen is door op control te drukken en te scrollen in je blok overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-04 21:32
Kan je wel, door je programma te herschrijven. De blokken die je eerst plaatst, zullen eerst in je lijst komen.
Wat ook kan werken is de eerste 3 blokken te wissen, en dan de belangrijkste blokken toevoegen. en via eigenschappen kan je dan normaal je bloknummer wijzigen.

Welke Logo is het? OBA6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:08

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

gauntlet schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:07:
eigenschappen kan je dan normaal je bloknummer wijzigen.
Je kan toch een Block naar "Toevoegen" Ze komen altijd als B001 - <NaamInEigenschappen>
in je lijst te staan.