Hoe Outlook 2007 files openen in OL2003? *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Charlie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-09 16:36
Hallo peoples,

Zit met het volgende probleem, hopelijk weet iemand 'n oplossing:

Bij mijn ouders heb ik 'n pc tijdelijk neergezet omdat de andere was overleden. De oude werkte met office 2007, deze "nieuwe" met office 2003.

Ik krijg nou niet de pst-bestanden van outlook 2007 ingelezen in outlook 2003, waardoor alle mail van na 2007 niet meer te lezen is.
Bij mijn moeder's account vraagt 'ie om 'n wachtwoord (niet bekend), bij mijn vader's account weigert 'ie 't gewoonweg in te lezen.

Advice svp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41
The .pst file has a different format and folder size limit in Outlook 2007 and in Outlook 2003

importeren in een outlook 2007 installatie en dan exporteren naar het 2003 pst formaat :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Welkom@GoT :)

Ik pas de topictitel wat aan, "probleem" is zegmaar niet helder.

Overigens: 'Advice svp' is nogal passief. Ik neem aan dat je de diverse info van MS en via Google heb gelezen, wat waren de resultaten? Maar inderdaad, in 2007 exporteren - of toch maar OFF2k7 (of 2k10?) kopen natuurlijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Charlie
F_J_K schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:14:
offtopic:
Welkom@GoT :)

Ik pas de topictitel wat aan, "probleem" is zegmaar niet helder.

Overigens: 'Advice svp' is nogal passief. Ik neem aan dat je de diverse info van MS en via Google heb gelezen, wat waren de resultaten? Maar inderdaad, in 2007 exporteren - of toch maar OFF2k7 (of 2k10?) kopen natuurlijk.
Dank voor de opmerkingen; ben geen fullblown tweaker, en dit is m'n 1e post op 't forum.

Heb idd wel erop gegoogeld, en wel wat gevonden toen, maar zat te twijfelen of ik 't goed begrepen had.

Office 2007 of 2010 is nog ff geen optie; dit is 'n tijdelijke pc, en mijn moeder heeft 't vooral nodig voor haar verenigingswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 12:56

Reptile209

- gers -

Wat voor Office-licentie had je op de oude PC? Kan je daarmee niet gewoon een nieuwe Office 2k7 installatie maken op de 'nieuwe' PC, al was het alleen maar om te kunnen exporteren? Ken je iemand met een Office 2k7 waar je even gebruik van kunt maken?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Charlie
Reptile209 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:54:
Wat voor Office-licentie had je op de oude PC? Kan je daarmee niet gewoon een nieuwe Office 2k7 installatie maken op de 'nieuwe' PC, al was het alleen maar om te kunnen exporteren? Ken je iemand met een Office 2k7 waar je even gebruik van kunt maken?
heb zelf 2007 draaien, dus doe 't thuis wel ff. Beste is neem ik aan ff op een gast-account om te voorkomen dat de heel zaak tussen mijn eigen mails terecht komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat is niet perse nodig, maar lijkt me idd voor de zekerheid wel handig om te doen :)

Kopieer PST-2007-file zodat je een backup hebt (!)
Open 2007-PST-file, maak nieuw 2003-PST-file, kopieer alles, sluit pst file af, sluit OL af, kopieer naar nieuwe PC. Vergeet adressen en agenda-items niet!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Charlie
F_J_K schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:23:
Dat is niet perse nodig, maar lijkt me idd voor de zekerheid wel handig om te doen :)

Kopieer PST-2007-file zodat je een backup hebt (!)
Open 2007-PST-file, maak nieuw 2003-PST-file, kopieer alles, sluit pst file af, sluit OL af, kopieer naar nieuwe PC. Vergeet adressen en agenda-items niet!
Geprobeerd in de gast-account, maar daar zou ik te weinig rechten hebben.... omzetten naar 'n admin-account is niet mogelijk (lijkt me logisch), en als ik 't zaakje zo importeer bij mij staat alles van mijn vader door mijn mail heen. Is 't mogelijk om 't in 'n aparte map in te laden?

En ook nog 't volgende probleem; er staat een wachtwoord op bij die van mijn moeder, en mijn moeder weet niet wat 't is.
Kan niks vinden om 't te omzeilen of te achterhalen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 16:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij hoef je niet te importeren, maar kan je je pst gewoon openen in outlook 2007 (bestand - openen - outlook gegevensbestand). Vervolgens kan je gaan exporteren. Ik krijg daar alleen de mogelijkheid om naar pst te exporteren, zonder dat ik kan kiezen voor 2003 of 2007 formaat. Dat moet je dus nog zelf uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Je hoeft helemaal niks te importeren of te exportenen. Er is namelijk geen verschil tussen een Outlook 2007 en een Outlook 2003 pst-file (en ook niet voor Outlook 2010).
Outlook 2003 kan pst-bestanden openen van elke versie van Outlook die tot nu toe is uitgebracht (ook Outlook 2010).

Zorg ervoor dat de pst-file op een lokatie staat waar je lees/schrijf rechten hebt en dat de "Read Only" file attribute niet aanstaat voor je pst-file. Het beste kun je de pst-file gewoon in de (My) Documents\Outlook map plaatsen van de aangemelde gebruiker en openen via;
File-> Open-> Outlook Data File...

Mocht dat niet werken, gebruik dan scanpst.exe om het bestand om fouten te controlleren.

Als je het wachtwoord voor je pst-file niet meer weet, zie;
http://www.howto-outlook.com/faq/passwordonpst.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Pagina: 1