[PHP / ezPDF] Eurotekens in PDF

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09-2024
Hoi,

Ik gebruik ezPDF om vanuit PHP facturen te genereren. Tot op heden is het me niet gelukt om daar echte euro-tekens in te krijgen. Omdat EUR 4,95 ook zo knuppelig staat ben ik vandaag toch maar weer wezen pielen.

Via Googlen kwam ik wat posts tegen over dit probleem, en dat het te maken zou hebben met de fontfile. Ik heb inmiddels verschillende fonts geprobeerd, ze doen het geen van allen. Als input heb ik zowel direct het euroteken geprobeerd als &#x20AC, geen van beiden werkt.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken ezPDF niet, maar kan het te maken hebben met character encoding? &#x20AC is onderdeel van de unicode standaard... wellicht gebruik je een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je zegt dat het niet werkt, maar wat is het resultaat dan? Een blokje of vraagteken, of iets heel anders?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
Als ik het euroteken gebruik dan geeft ie "€". Indien ik de unicode gebruik dan geeft ie die gewoon letterlijk weer. Ik sla al mijn bestanden op in UTF-8 (probeer eigenlijk altijd alles in UTF-8 te doen), maar heb geen idee of- en hoe je in ezPDF de encoding kunt checken, laat staan instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat betekent dat ezPDF ofwel geen UTF-8 ondersteunt, of dat hij ingesteld is om een single-byte charset (ascii, latin1, enz) te gebruiken.
Hij geeft namelijk de twee bytes van het euroteken als afzonderlijke karakters weer.
xilent_xage schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:17:
Als ik het euroteken gebruik dan geeft ie "€". Indien ik de unicode gebruik dan geeft ie die gewoon letterlijk weer. Ik sla al mijn bestanden op in UTF-8 (probeer eigenlijk altijd alles in UTF-8 te doen), maar heb geen idee of- en hoe je in ezPDF de encoding kunt checken, laat staan instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
B-Man schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:18:
Dat betekent dat ezPDF ofwel geen UTF-8 ondersteunt, of dat hij ingesteld is om een single-byte charset (ascii, latin1, enz) te gebruiken.
Hij geeft namelijk de twee bytes van het euroteken als afzonderlijke karakters weer.

[...]
Bedankt, daar was ik al bang voor. Kan dat aan de gebruikte fontfiles liggen? (afm bestanden, daar haalt ie ook iets met character encoding uit de header zie ik...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Als ezPDF ISO-8859-1 encoding gebruikt dan kun je geen gebruik maken van een euroteken. Gebruikt deze ISO-8859-15, dan zit het euroteken op 0xA4. Wordt Windows-1252 encoding gebruikt, dan zit de euro op 0x80. Op veel meer plaatsen kan de euro niet zitten als UTF-8 encoding niet ondersteund wordt.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Ik heb een tijd geleden een beetje onderzoek gedaan naar een simpele PDF generator voor PHP. Wat het simpelste en het snelste bij mij werkte was http://www.fpdf.org/.

Daar doe ik gewoon
PHP:
1
$pdf->Text(18,59,"€ $price");

En dat ziet er prima uit.

Misschien is het een keer proberen waard.

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
Bedankt allen. Die fpdf zal ik naar kijken, maar ik heb een vrij uitgebreide wrapper om ezpdf geschreven die ik niet zomaar even weggooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Staat hier niet wat je zoekt?

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Pagina: 1