[ISDN] Telefooncentrale's uit de tijd ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
De telefooncentrale van mijn ouders is overleden, dus ze zitten zonder vaste telefonie...

ik dacht even op internet een nieuwe uit te zoeken maar ik kan niet echt iets vinden waar ik t een en ander kan vergelijken en waar dus een beetje keuze is.

ik zoek een centrale met minimaal 1 analoge lijn, en DECT er moeten 4 dect toestellen op aangemeld kunnen worden...

is dat iets wat heel bijzonder is voortaan?

(voorkeur zou nog uitgaan naar een siemens centrale maar die ik vond waren uitverkocht of niet meer leverbaar oid..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:32

Compizfox

Bait for wenchmarks

4 dect toestellen, je bedoeld dus 4 dect-basisstations met elk weer meerdere handsets?
Ben je geen centrale voor nodig, gewoon 1 analoge lijn opsplitsen (kan prima met een kroonsteentje oid) en elk dect-station erop aansluiten.

Tegenwoordig heb je gewoon 1 analoge lijn waarop je 1 dect basisstation hebt. Elke dect-handset meld zich gewoon aan op het basisstation, op een andere manier ken ik het eigenlijk niet.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
nee, ik heb losse handsets en geen basisstations, dus de centrale moet een basisstation zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat jij wil, kan met elk DECT basisstation. Ik mis alleen de ISDN uit de TT in je TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Daar ben je idd geen centrale voor nodig. Dat is meer voor als je menu's, voicemail en doorschakelen e.d. wilt.

Gewoon een Dect basisstation kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
GlowMouse schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:17:
Wat jij wil, kan met elk DECT basisstation. Ik mis alleen de ISDN uit de TT in je TS.
ik ook, maar ik vroeg me dus af of zoiets als die oude kpn vox dingen nog bestaat, maar dat is denk ik dus uit de tijd als een DECT basisstation dat kan..., zijn er die ook met een analoge lijn voor de fax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

De quattro vox kun je nog bestellen bij de primafoon. Daarnaast heeft tip-tel ook nog een hele soho range.
Het maakt nog wel uit of je telefoon analoog of digitaal zijn.. meeste centrales zoals de quattro vox gaan van 1 isdn naar 4 keer analoog

[ Voor 72% gewijzigd door DukeBox op 14-03-2010 21:16 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Reloader schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:11:
[...]

ik ook, maar ik vroeg me dus af of zoiets als die oude kpn vox dingen nog bestaat, maar dat is denk ik dus uit de tijd als een DECT basisstation dat kan..., zijn er die ook met een analoge lijn voor de fax?
Een fax kun je gewoon parallel aansluiten. Gewoon de telefoonlijn voor het basisstation 'aftappen', ik heb dat hier ook zo, gewoon met een kroonsteentje er tussen.

Waarom heb je dan [ISDN] in je topictitel gezet, als dat helemaal niet van toepassing is? Of wat bedoel je? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 14-03-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
mijn ouders hebben een ISDN lijn, als ik hierop een normaal huis tuin keuken dectje aansluit krijg ik geen signaal.

"lang geleden hebben mijn ouders een kpn vox ISDN centrale met ingebouwde DECT functionaliteit gekocht en daarbij een aantal handsets.

nu is die centrale overleden en hebben de handsets dus geen basisstation meer.

nu moet ik iets hebben wat ik dus aan kan sluiten op de ISDN lijn, waarin een dect mogelijkheid zit. en waarmee ik onze analoge fax weer aan kan sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
Ik heb nog een Quattrovox centrale hangen van toen we nog ISDN hadden. Die zet je ISDN lijn om in vier analoge lijnen waar je je huis tuin en keuken dectje op kan aansluiten. Is dat niet wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Die DECT is analoog, dus dat past inderdaad niet. Een quattrovox ertussen zetten en het werkt weer, die dingen kun je goedkoop op marktplaats scoren. Maar daar zit geen dect basisstation in, dus die moet je nog los kopen, en dan heb je ook gelijk een extra handset :)

[ Voor 28% gewijzigd door GlowMouse op 05-09-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26
Nou voor de persoon met isdn centrale met ingebouwde Dect Basis.
Kijk eens naar een siemens sx255 op de 2e hands markt. Hier kun je 2 analoge apparaten op kwijt en verder een berg dect toestellen. Voor het makkelijk instellen heb je wel een handset uit de S serie van Siemens nodig. Het kan ook met een C47 maar dat werkt niet zo fijn als een Sl1 ;)

edit: je kunt hem ook via een laptop programmeren maar dat heb ik zelf nooit gedaan ;) En op marktplaats staan er een paar.

[ Voor 15% gewijzigd door The-Source op 05-09-2010 17:36 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
GlowMouse schreef op zondag 05 september 2010 @ 17:10:
Die DECT is analoog, dus dat past inderdaad niet. Een quattrovox ertussen zetten en het werkt weer, die dingen kun je goedkoop op marktplaats scoren. Maar daar zit geen dect basisstation in, dus die moet je nog los kopen, en dan heb je ook gelijk een extra handset :)
Analoge DECT?! Digital Enhanced Cordless Telecommunications?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

MicGlou schreef op zondag 05 september 2010 @ 17:42:
[...]
Analoge DECT?! Digital Enhanced Cordless Telecommunications?
Goed punt _o_

Er werd bedoeld dat die DECT is bestemd voor aansluiting op een analoge lijn, niet op een ISDN (Integrated Services Digital Network) lijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
klaasbram schreef op zondag 05 september 2010 @ 17:31:
Nou voor de persoon met isdn centrale met ingebouwde Dect Basis.
Kijk eens naar een siemens sx255 op de 2e hands markt. Hier kun je 2 analoge apparaten op kwijt en verder een berg dect toestellen. Voor het makkelijk instellen heb je wel een handset uit de S serie van Siemens nodig. Het kan ook met een C47 maar dat werkt niet zo fijn als een Sl1 ;)

edit: je kunt hem ook via een laptop programmeren maar dat heb ik zelf nooit gedaan ;) En op marktplaats staan er een paar.
daar ga ik even naar zoeken, en anders word het toch een tiptel en een nieuw basisstation
Pagina: 1