hoe overclocking ik mijn pentium m

Pagina: 1
Acties:
  • 597 views

• thomas_
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11-2025
kan ik mijn pentium m overclocken zo ja hoe .
intel pentium m
banias
1400mhz
ik heb een del latitude d600
service tag : 6F6191J

[ Voor 24% gewijzigd door thomas_ op 14-03-2010 16:58 ]

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:26
Ik zou eerlijk gezegd een laptop niet willen overclocken alleen al in verband met de warmte.
Is er een reden voor waarom je dit zou willen doen?
Volgens mij zijn dit soort dingen bij de meeste laptops min of meer in de bios gedisabled.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

Bij laptops kan overclocken niet.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:03

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Blue-Tiger schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:03:
Bij laptops kan overclocken niet.
Jawel! Maar moet softwarematig en is niet aan te raden :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:21

Compizfox

Bait for wenchmarks

En de warmte dan? Even een aftermarket koeler op een laptop schroeven gaat niet.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:44

RnB

Ik overklokte mijn oude laptop zonder problemen, lette daarbij uiteraard op de temperaturen en de stabiliteit.
Ik geloof dat ie standaard op 1,46GHz liep en kon hem stabiel op 2,0GHz krijgen, maar ik vond de temperaturen iets te hoog. Draaide dat ding daarom op 1,8GHz, bleef nog prima koel (<65 graden C) en was merkbaar sneller dan op stocksnelheid.
Dus of het onmogelijk is? Dat zeker niet. Aan te raden? Nah, waarschijnlijk niet, maargoed.. het was een oud beestje en die lichte overklok maakte dat ding iets sneller. :)

Het ging hier trouwens om een Celeron M Dothan en een softwarematige overklok.

[ Voor 8% gewijzigd door RnB op 14-03-2010 17:11 ]

• Alexander666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik raad het niet aan en makkelijk is het ook niet maar het zou misschien kunnen.

Je zou je laptop kunnen open schroeven en kijken of je de PLL chip kan vinden. Deze is te herkennen nu er naast de chip een kristal zit. voorbeeld: http://www.pbase.com/sjmarcy/image/92116836/original.jpg Schijf het type op en kijk bij het programma SetFSB of hij in de lijst staat. Met SetFSB kan je de PLL anders programmeren zodat de FSB wordt verhoogd. SetFSB: http://www13.plala.or.jp/setfsb/. je zou dan met SetFSB je FSB kunnen aanpassen en zo kunnen overclocken.

Echt ver zul je niet komen omdat je voltages niet kan aanpassen en omdat je met je warmte ontwikkeling zit. Gebruik een programma zoals bijvoorbeeld Coretemp om de temperatuur in de gaten te ouden.Verder moet je maar geluk hebben dat je de PLL chip kan vinden en dat hij ondersteunt wordt door SetFSB. Als je het mij vraagt gewoon te veel moeite, maar het kan wel.

AMD Ryzen 7 3700X - Gigabyte x570 Gaming X - 32Gb Corsair DDR4 3200Mhz - Gigabyte RTX2080 Super- Corsair Crystal Series 460X - 3x Intel 1TB 660p (Raid 0)

• thomas_
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11-2025
nee laat dan maar want het zorgt dan alleen maar voor problemen met oververhitting .
dan doe ik het wel met mijn hp pavilon p6320 met een intel cor 2 quad q8300

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:40

kronolith

[EDIT]

.... Lekker HP pc's overklokken..... NOT! :X

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:21

Compizfox

Bait for wenchmarks

Merk PC's zijn sowieso bagger zo niet, niet over te klokken.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• HAFTX
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
Dell is niet te overclocken alleen (misschien) softwarematig

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
Tja, dit had je toch wel met enig uitzoekwerk zelf kunnen uitvinden. Laptops overclocken is soms te doen, maar niet echt aan te raden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.