[Windows 7] Sleep/Hibernate. PC wordt niet wakker.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171896

Topicstarter
Hey-ho,

Per ongeluk klikte ik in plaats van restart op sleep. Mijn computer is nu in slaapstand. Hij verbruikt weinig energie en maakt weinig geluid. Tot zo ver goed, nietwaar?

Maar, hij kan niet meer opstaan. Hij wordt simpelweg niet meer wakker. Natuurlijk reageert hij niet op de muis of het toetsenbord. Echter, de aan/uitknop doet ook weinig meer. De computer gaat aan en uit als ik de powerknop ingedrukt houdt. Een enkele keer indrukken doet niets. De restart knop zet de computer uit en daarna weer in slaapstand.

Ik heb even de stroom er af gehaald en het nog een keer probeerd. Nog steeds de verdomde slaapstand. Enig idee hoe ik m'n PC uit deze slaapstand kan halen?

Ik heb "gewoon" een desktop. Ik zou graag meer specs willen geven maar ik heb geen toegang tot m'n PC want... hij slaapt.

~Omitson

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 171896 op 14-03-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Opnieuw opstarten en tijdens het starten van Windows op F8 drukken, dan krijg je een keuze menu en als het goed is kan je dan kiezen om Windows normaal op te strarten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Microkid schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:55:
Opnieuw opstarten en tijdens het starten van Windows op F8 drukken, dan krijg je een keuze menu en als het goed is kan je dan kiezen om Windows normaal op te strarten.
"Opnieuw opstarten"? F8 spammen werkt niet. Ik kan ook niet in m'n bios komen door DEL te spammen.

Heb je de post wel gelezen? No offense, maar:

Hij start niet op.

Dit had ik nog niet vermeld, maar dat hoort bij de slaapstand:
Het beeldscherm doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:54

job

uitknop 5 seconden vast houden en dan weer aandoen werkt niet?
Zonee, doe dan het volgende
Stekker er voor een paar minuten uit, aan uit knop paar keer in drukken, stekker erin en weer opstarten.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 14-03-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
job schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:02:
uitknop 5 seconden vast houden en dan weer aandoen werkt niet?
Dit werkt inderdaad niet.
Zonee, doe dan het volgende
Stekker er voor een paar minuten uit, aan uit knop paar keer in drukken, stekker erin en weer opstarten.
Stekker er uit voor een paar minuten heb ik al gedaan, maar zonder aan/uit knop spam. Laat ik dat even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En hij is weer terug in slaapstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het lijkt er op dat hij bij het aangaan na bovenstaande methode eerst wilt opstarten, daarna "uitgaat" en weer in slaapstand beland.

Ik ben absoluut geen expert op slaapsettings, maar dit is in de bios ingesteld, nietwaar? Maar ik kan niet in de bios komen. Ik zie op het moment werkelijk geen uitweg voor dit probleem.

C'est intéressant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-07 09:15
Misschien je mobo een keertje flashen of het batterijtje eruit halen voor een minuutje zodat je bios reset naar zijn standaardinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik neem aan dat voor het batterijtje er uit halen de kast open moet en de mobo er even uitgesloopt moet worden?

Hoe gaat het flashen in zijn gang? Ik heb namelijk geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-07 16:39
Mobo hoeft er niet uit om even je bios te resetten of het batterijtje eruit te halen...
Flashen is niet zo'n hele slimme opmerking aangezien de TS niet eens zijn bios in kan komen. Als het goed is heb je een moederbord handleiding liggen met de aanwijzingen om je bios te resetten, anders even zoeken bij de betreffende producent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Ik bedoelde eigenlijk een reset door een jumpertje te verplaatsen en dan te booten.. maar dit is volgens mij de cmos-reset? Correct me if I'm wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-07 09:22

Aganim

I have a cunning plan..

Dat klopt Groentenman. Alleen wel dat jumpertje weer terug plaatsen vóórdat je boot. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Groentenman schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:28:
het batterijtje eruit halen voor een minuutje zodat je bios reset naar zijn standaardinstellingen?
Meteen even m'n PC stofgezogen, GFX kaart even verlost van zijn stof, och wat moet ie hard werken.
Lithium batterij eruit en erin. Alles inmekaar schroeven. Stekkers, snoeren, alles netjes op z'n plek. Kast ook dicht. Ennnnnnnnnnn.......

Hij doet 't!

Nu opzoek naar de optie hoe je de sleepstand kan disablen. Dat zal een stuk minder tijd kosten, neem ik aan.

t/c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Kijk dat is mooi! Goed dat het gefixt is! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06 18:31
Jij hebt gewoon de Comastand gevonden in Windows 7 :) Chapau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Probleem heb ik ook, óók met een schoongezuigde pc (aangezien ik dit eens per maand doe), heeft ook niks te maken met Windows 7, aangezien ik het in Vista ook heb/had.

Mijn pc schakelt eerst de minitor uit daarna na bijvoorbeeld een uur zijn schijven uit, echter kan ik dan niet meer in het systeem inloggen (monitoren krijgen geen signaal), pc gaat wel iets van een piep geven (dus ik weet dat het reageert).

Als ik met logmein de pc dan weer vanaf afstand benader (omdat logmein ook de netwerkkaart kan in- en uitschakelen, kan ik er wel weer bijkomen zónder de stekker eruit te trekken.

Vaag? Ja, waarom weet ik alleen niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

108886

Ik denk dat je je hybernation file dan moet uitzetten. (zie google) want slaap/hybernation is nog iets anders geloof ik

leuk om weten dat het zo opgelost kan worden!
Pagina: 1