Thunderbird in LAN via browser of RemoteControl benaderen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor ons thuisnetwerkje (slechts een paar PC's) wil ik graag op een server Thunderbird zetten. Deze heeft heel wat mogelijkheden en extensies waarvan ik gebruik wil maken. Onder andere synchronisatie met GoogleContacts.

Kent Thunderbird een mogelijkheid om benaderd te worden via een browser?

Of is het verstandiger om een remotecontrol achtig iets op te zetten? Dan krijg je echter wel heel de desktop te zien van de server, wat ik eigenlijk niet wil. Dat je alleen programma's via remote control kunt krijgen, heb ik nog nooit gezien. Of bestaat dat wel?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Lijkt me stug dat er een web interface voor is , dan zou hij nl. als een soort mailserver functioneren.
Maar waarom wil je thunderbird remote benaderen? om je mail remote uit te lezen?
Kijk dan eens of je provider IMAP ondersteunt , dan kan je er wss. met webmail o.i.d. bij

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Het gaat vooral om de extra functionaliteiten die je met plugins erbij krijgt (zoals adresboek). Die wil ik vanaf meerdere PC's kunnen benaderen.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik volg niet helemaal wat je precies wilt. Ik heb het idee nu dat je toch iets meer richting een mail server moet gaan denken.
Je wilt nl. vanaf al je clients pc's dezelfde informatie qua adresboek , mail etc. zeg maa hetzelfde principe als met exchange.
Misschien dat je dan toch eens naar een open-source mailserver kan kijken? ik hoop dat ik je hiermee de goede richting in stuur , anders moet je het ff verduidelijken

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Om mijzelf te verduidelijken: het gaat erom dat de contacten & agenda op 1 plek worden beheerd. Mail is niet prioriteit nummer 1, dat doen we via Gmail. Maar we willen het adresboek wel gaan delen, of in ieder geval kunnen syncen met beide Gmailaccounts. En daar heb ik eea voor uitgezocht, volgens mij kan dat het beste via Thunderbird. Die kan nl samenwerken met meerdere accounts, net zoals de agenda.

==
hoi