Ik zou graag willen weten of ik de Sapphire HD5670 1GB passief kan maken?
De Sapphire HD5670 wordt geplaatst in mijn Htpc, die momenteel al uiterst is geassembleerd.
Omdat ik nooit eerder de koeling van een videokaart heb vervangen, stel ik hier mijn vraag aan de Tweakers.
Of is de werkwijze ongeveer dezelfde is, als bij een processor?
Hoe ik het zou willen doen:
De passieve koelblok van de Sapphire HD2600XT Ultimate gebruiken, om op de Sapphire HD5670 te plaatsen.
De HD5670 heeft een maximum van 60watt als verbruik en de HD2600XT een maximum van 65watt.
Dus vermoed ik ook, dat ze dezelfde warmte produceren en dezelfde koelblok kunnen gebruiken.
De beide kaarten hebben voor het bevestigen van de koeling, dezelfde afstand om de bouten van de koeling te bevestigen.
De gaten voor de bouten zit aan alle zijden op precies dezelfde plaats.
Verder zitten er zover ik kan zien, ook geen componenten in de weg om de passieve koelblok te kunnen plaatsen.
Natuurlijk heeft dit alles tot gevolg, dat de garantie voor de nieuwe videokaart de Sapphire HD5670, zal vervallen.
Hier een foto van de onder en bovenkant van beide kaarten, de Sapphire HD2600XT met passieve koeling.
Bovenkant van de videokaarten
Onderkant van de videokaarten
Hier een foto met, dezelfde afstand om de bouten van de koeling te bevestigen:
Fan koeling
Passieve koelblok
Foto's van de HD5670 en vanuit een review:
GPU Ati HD5670
Fan en koelblok van de Ati HD5670
De Sapphire HD5670 wordt geplaatst in mijn Htpc, die momenteel al uiterst is geassembleerd.
Omdat ik nooit eerder de koeling van een videokaart heb vervangen, stel ik hier mijn vraag aan de Tweakers.
Of is de werkwijze ongeveer dezelfde is, als bij een processor?
Hoe ik het zou willen doen:
De passieve koelblok van de Sapphire HD2600XT Ultimate gebruiken, om op de Sapphire HD5670 te plaatsen.
De HD5670 heeft een maximum van 60watt als verbruik en de HD2600XT een maximum van 65watt.
Dus vermoed ik ook, dat ze dezelfde warmte produceren en dezelfde koelblok kunnen gebruiken.
De beide kaarten hebben voor het bevestigen van de koeling, dezelfde afstand om de bouten van de koeling te bevestigen.
De gaten voor de bouten zit aan alle zijden op precies dezelfde plaats.
Verder zitten er zover ik kan zien, ook geen componenten in de weg om de passieve koelblok te kunnen plaatsen.
Natuurlijk heeft dit alles tot gevolg, dat de garantie voor de nieuwe videokaart de Sapphire HD5670, zal vervallen.
Hier een foto van de onder en bovenkant van beide kaarten, de Sapphire HD2600XT met passieve koeling.
Bovenkant van de videokaarten
Onderkant van de videokaarten
Hier een foto met, dezelfde afstand om de bouten van de koeling te bevestigen:
Fan koeling
Passieve koelblok
Foto's van de HD5670 en vanuit een review:
GPU Ati HD5670
Fan en koelblok van de Ati HD5670