[XP] Directories niet te verwijderen, hoe nu verder ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een netwerkschijf een directory staan, genaamd "Luftslottet Som Spr_ngdes". Deze naam heeft XP er zelf aan gegeven, aangezien de originele naam die ik wilde de "underscore" een a met een rondje erboven was (angstrom). Maar nu heb ik het volgende probleem: ik kan de directory niet openen of verwijderen.
Ik krijg dan de melding "Kan bestand niet verwijderen. Kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen".

Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd:
Safe mode
Renamen
Unlocker gebruikt
De oplossingen in link gebruikt.

Niks helpt helaas, in de DOS box kan ik wel in de directory kijken, maar volgens DOS staan er geen bestanden in. Als ik met de commando's uit de link de directory probeer te verwijderen (RD /S de 8.3 short filename), dan krijg ik de melding dat de directory niet leeg is ???

Ik denk dat het geen probleem is van een gelockte file door WIndows maar dat er iets is met de directorynaam (angstrom vs. underscore vervanging). Maar ik krijg het dus niet voor elkaar.
Kortom, weet iemand een andere manier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Linux Live CD al eens geprobeerd? Zit je niet vast aan het feit dat Windows de boel kan locken etc.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Eeum, wellicht bad sectors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het bad sectors zijn of een locked file.
Volgens mij heeft het alleen te maken met een foute directory-naam. Ik heb namelijk ook nog een keer een directory "Luftslottet Som Spr_ngdes [2009]" gemaakt (met de angstrom dus, windows maakte er een underscore van), en die directory heeft hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
een nieuwe map aanmaken, deze erin plaatsen en dan de nieuwe map verwijderen? mocht je hem niet kunnen verplaatsen eventueel de bovenliggende map verwijderen en alles wat er bij in staat wat je wilt houden ff andere locatie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:01:
een nieuwe map aanmaken, deze erin plaatsen en dan de nieuwe map verwijderen? mocht je hem niet kunnen verplaatsen eventueel de bovenliggende map verwijderen en alles wat er bij in staat wat je wilt houden ff andere locatie geven.
Bij beide opties die je noemde krijg ik dezelfde foutmelding "Kan bestand niet verwijderen. Kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen" (dus ook bij het proberen te verwijderen bij de bovenliggende map). Jaja, het is een lastig probleempje......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
En als je de schijf helemaal los haalt en in een ander systeem zet...?

@T El-Comandante: Heb je nog die Sony NAC-HD1E te koop...? (Je PM staat uit dus ik kon je geen mail sturen)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crack_en_hack schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:56:
En als je de schijf helemaal los haalt en in een ander systeem zet...?

@T El-Comandante: Heb je nog die Sony NAC-HD1E te koop...? (Je PM staat uit dus ik kon je geen mail sturen)
Het is een netwerk HD (een Synology NAS) en om daar nu de HD uit te slopen.....
Vanaf een andere pc in mijn netwerk (met Vista) heb ik hetzelfde probleem.

En, CHKDSK op een netwerkschijf werkt niet volgens mij...of kan dat op een andere manier ?

Die NAC is reeds verkocht...sorry.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Probeer eens in een DOS-box die directory te renamen. Eventueel zou je (met TweakUI) tab-completion in je DOS-boxen aan kunnen zetten... dan hoef je niet te typen, maar laat je het lekker aan Windows zelf over.
Overigens heb ik in het verleden, door ruim 200 MB extra te gebruiken bij het installeren mijn Engelse XP probleemloos met Cyrillische en Kanji bestanden en directories laten omgaan. Het zou dus een optie zijn om extra lettertypen te installeren...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jester-NL schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:37:
Probeer eens in een DOS-box die directory te renamen.
Nope....werkt ook niet (krijg de melding "Kan het opgegeven bestand niet vinden").
Werkt ook niet met de 8.3 versie (korte filenames gebruiken).

Is er geen robuust software-programma'tje wat mijn probleem kan oplossen ?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Via een Linux distro al je netwerkschijf geprobeerd te benaderen en de map te hernoemen of te verwijderen? ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:05:
Via een Linux distro al je netwerkschijf geprobeerd te benaderen en de map te hernoemen of te verwijderen? ....
Pfff....ik heb geen ervaring met Linux, dus nee.

Beetje veel moeite lijkt me om me Linux eigen te maken om een directory te verwijderen, maar bedankt voor de tip. Ik wacht eerst nog andere suggesties af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:41
Probeer dit eens: Open een command prompt en cd naar de directory waar de foute in staat. Doe dan 'dir /x', je krijgt dan een lijst waar ook de korte 8.3 namen in staan. Noteer de 8.3 naam van je kapotte dir. Geef commando 'cd <8.3 dirname>'. Je zit nu in de kapotte dir. Delete nu alle files (aangenomen dat die wel geldige namen hebben) en subdirs. Doe dan 'cd ..' om weer een level omhoog te gaan en typ 'rd <8.3 dirname>'. En weg is ie :)

Laat nog even weten hoe het is afgelopen...

Edit: je zou zelfs kunnen proberen om 'm te renamen met de 8.3 naam, dan hoef je niet alle files te deleten. Nog een tip: hoe diep is je kapotte dir genest? De totale padlengte vanaf de root kan max. 255 karakters zijn. Maak je 'm langer dan krijg je ook dit soort maffe effecten.

[ Voor 22% gewijzigd door PhilipsFan op 14-03-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je hoeft je Linux helemaal geen eigen te maken, elke willekeurige Ubuntu/Fedora (live) distro moet prima werken om een simpele taak als => benader netwerkschijf => map naar /dev/null uit te kunnen voeren. Pas als het daar ook niet wil zit je met de commandline te kutten of echt de schijf uit je NAS te slopen en het via een andere computer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:31:
[...]

Pfff....ik heb geen ervaring met Linux, dus nee.

Beetje veel moeite lijkt me om me Linux eigen te maken om een directory te verwijderen, maar bedankt voor de tip. Ik wacht eerst nog andere suggesties af.
lol :o Booten van de Ubuntu LiveCD, naar de map bladeren en delete drukken. Klinkt als Windows, of niet?

Maar probeer het anders eens met een Hirens bootcd met NTFS support.

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 14-03-2010 17:46 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PhilipsFan schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:36:
Probeer dit eens: Open een command prompt en cd naar de directory waar de foute in staat. Doe dan 'dir /x', je krijgt dan een lijst waar ook de korte 8.3 namen in staan. Noteer de 8.3 naam van je kapotte dir. Geef commando 'cd <8.3 dirname>'. Je zit nu in de kapotte dir. Delete nu alle files (aangenomen dat die wel geldige namen hebben) en subdirs. Doe dan 'cd ..' om weer een level omhoog te gaan en typ 'rd <8.3 dirname>'. En weg is ie :)

Laat nog even weten hoe het is afgelopen...

Edit: je zou zelfs kunnen proberen om 'm te renamen met de 8.3 naam, dan hoef je niet alle files te deleten. Nog een tip: hoe diep is je kapotte dir genest? De totale padlengte vanaf de root kan max. 255 karakters zijn. Maak je 'm langer dan krijg je ook dit soort maffe effecten.
In de directory staan volgens DOS geen files of folders (bestand niet gevonden). Als ik rd <8.3 dirname> tik krijg ik de melding dat de directory niet leeg is (vreemd dus). Is er geen commando dat de dir en eventuele subdir's en files erin delete ?

p.s. ik denk nog steeds dat al mijn problemen te maken hebben met de oorspronkelijke angstrom in mijn filenaam en het feit dat deze in Windows is omgezet naar een underscore.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
'rd /s' :?

Maar wat voor DOS draai je dan? Draai je wel DOS en niet gewoon een command prompt onder Windows?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Volgens mij heeft je probleem helemaal niks te maken met Windows XP, maar ligt het probleem bij de Samba implementatie van je netwerk harddisk die niet unicode is.

Je kan de harddisk waarschijnlijk wel via ssh of ftp benaderen, en de folder verwijderen. Anders zal je toch de harddisk in een PC moet stoppen...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:52:
'rd /s' :?

Maar wat voor DOS draai je dan? Draai je wel DOS en niet gewoon een command prompt onder Windows?
Ik draai een command prompt onder Windows....problemo ?
Moet ik opstarten in DOS dan ? Hoe doe ik dat vanaf een minilaptop zonder floppy drive of DVD-speler ?

Met de /s toevoeging in het rd commando krijg ik dezelfde meldingen als zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:57:
Volgens mij heeft je probleem helemaal niks te maken met Windows XP, maar ligt het probleem bij de Samba implementatie van je netwerk harddisk die niet unicode is.

Je kan de harddisk waarschijnlijk wel via ssh of ftp benaderen, en de folder verwijderen. Anders zal je toch de harddisk in een PC moet stoppen...
Via FTP lukt het ook niet, en ook via de Disk Station Manager van Synology (file server applicatie) had ik het ook al geprobeerd. Ik zal eens de vraag stellen bij Synology, misschien weten zij een oplossing. Thanx voor de info !

Wat houdt unicode eigenlijk in ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:57:
[...]
Ik draai een command prompt onder Windows....problemo ?
[...]
Oh niks. Ik heb totaal het woord netwerkschijf gemist |:( :D

Wat voor schijf hebben we het over? Welk OS draait ie? Heeft ie geen webinterface met file browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even gekeken m.b.v. FileServer in de NAS en in de directorynaam die ik heb gegeven heeft ie de angstrom tesamen met de daarop volgende twee letters (de n en de g dus) vervangen door een soort vierkantje (en als ik de filenaam met FileServer wil veranderen staat er een vraagteken ipv de angstrom met de ng (dus "Luftslottet Som Spr?des")). De angstrom+n+g is hier dus vervangen (en in Windows/DOS view is alleen de angstrom vervangen (door een underscore in dit geval).

Pff.....er zijn dus meerdere dingen aan de hand lijkt het wel qua naamgeving van de directory....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:01:
Wat houdt unicode eigenlijk in ?
Wikipedia: Unicode

En ik denk toch dat het of Linux aanslingeren wordt of de schijf uit je NAS trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:14:
[...]

Wikipedia: Unicode

En ik denk toch dat het of Linux aanslingeren wordt of de schijf uit je NAS trekken.
Eerst eens even Synology contacten of zij nog een oplossing weten. In ieder geval allen bedankt voor bovenstaande input, ik zal de eventuele oplossing die ik vind hier nog even posten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:43
djexplo schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:57:

Jij hebt inderdaad gelijk: ik heb deze problemen ook gehad.
DIe Synology is een linux die samba draait, en blijkbaar kun je bij hun implementatie geen rare tekens in Windows gebruiken voor filenames. Ik vermoed dat die Synology de Unixcharset hanteert, zie hier, via ssh kun je die synology wel in denk ik?
Dan naar de juiste map wandelen met het commando 'cd', en dan rm -rf 'die map die weg moet'
Misschien anders vai de webinterface van de Syn? Kun je daarmee ook bij die bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bas r schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:21:
[...]

Jij hebt inderdaad gelijk: ik heb deze problemen ook gehad.
DIe Synology is een linux die samba draait, en blijkbaar kun je bij hun implementatie geen rare tekens in Windows gebruiken voor filenames. Ik vermoed dat die Synology de Unixcharset hanteert, zie hier, via ssh kun je die synology wel in denk ik?
Dan naar de juiste map wandelen met het commando 'cd', en dan rm -rf 'die map die weg moet'
Misschien anders vai de webinterface van de Syn? Kun je daarmee ook bij die bestanden?
SSH ?
Ik heb via link SSH gedownload en volgens mij geinstalleerd en daarna Putty gebruikt als SSH client maar daarmee krijg ik geen verbinding met mijn NAS (poort 5000 gebruiken ?). Ik weet eigenlijk niet wat ik doe met SSH, ken het niet. In de manual op de link staat dat je moet inloggen met root en je admin password maar in Putty zie ik nergens waar ik dit kan invoeren.
Ik krijg als melding "Host does not exist" na het invoeren van mijn IP-adres en poort 5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
[...]

Zullen we er wel even -i bij zetten? Het is een onervaren linux gebruiker!

Probeer het eerst (als gebruiker root) zonder f (dus 'rm -ir <mapnaam>') en pas als dat niet wil 'rm -irf <mapnaam>'.

-i = interactive. Hij vraagt of je het zeker weet. Goed om te checken dat je wel weggooit wat je weg wil gooien.
-r = recursive. Inclusief alle subdirs.
-f = force. Wat nou, het kan niet?! >:)

[ Voor 27% gewijzigd door Room42 op 14-03-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:01:
[...]

SSH ?
Ik heb via link SSH gedownload en volgens mij geinstalleerd en daarna Putty gebruikt als SSH client maar daarmee krijg ik geen verbinding met mijn NAS (poort 5000 gebruiken ?). Ik weet eigenlijk niet wat ik doe met SSH, ken het niet. In de manual op de link staat dat je moet inloggen met root en je admin password maar in Putty zie ik nergens waar ik dit kan invoeren.
Ik krijg als melding "Host does not exist" na het invoeren van mijn IP-adres en poort 5000.
Die link heeft het over HTTP op poort 5000, niet SSH. Zo te lezen moet je je SSH nog activeren voordat het draait (op poort 22).

Maar wat voor NAS heb je nou? Een Synology is inmiddels duidelijk, maar verder? Whatever.

Ga naar http://ip.van.jouw.nas:5000/ en log in als admin. Dan naar File Station. Dan naar je map bladeren en deze verwijderen.
Dat is tenminste hoe het op de demo site van synology gaat: http://demo.synology.com:5000/ (wachtwoord synology)

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 14-03-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:11:
[...]

Die link heeft het over HTTP op poort 5000, niet SSH. Zo te lezen moet je je SSH nog activeren voordat het draait (op poort 22).

Maar wat voor NAS heb je nou? Een Synology is inmiddels duidelijk, maar verder? Whatever.

Ga naar http://ip.van.jouw.nas:5000/ en log in als admin. Dan naar File Station. Dan naar je map bladeren en deze verwijderen.
Dat is tenminste hoe het op de demo site van synology gaat: http://demo.synology.com:5000/ (wachtwoord synology)
Volgens mij hebben ze het echt over port 22 in de link (op het plaatje staat tenminste port 22).
Hoe moet ik SSH activeren op mijn NAS dan ?

En via File Station had ik het al geprobeerd (ik noemde het per abuis FileServer)....zie boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:33:
[...]

Volgens mij hebben ze het echt over port 22 in de link (op het plaatje staat tenminste port 22).
Hoe moet ik SSH activeren op mijn NAS dan ?

En via File Station had ik het al geprobeerd (ik noemde het per abuis FileServer)....zie boven.
Ja voor SSH is het ook poort 22, maar jij had het steeds over poort 5000 in PuTTY (de SSH client). Dat moet 22 zijn dus :) En hoe je SSH activeert staat dus in die link van je.

Wat die File Station betreft: Je schrijft alleen dat je hem hebt geprobeerd te hernoemen :?

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 14-03-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:41:
[...]

Ja voor SSH is het ook poort 22, maar jij had het steeds over poort 5000 in PuTTY (de SSH client). Dat moet 22 zijn dus :) En hoe je SSH activeert staat dus in die link van je.

Wat die File Station betreft: Je schrijft alleen dat je hem hebt geprobeerd te hernoemen :?
In die link staat alleen hoe je de patch installeert, niet hoe je deze activeert op de Synology.
Of het moet zo zijn dat SSH meteen is geactiveerd als deze ook is geinstalleerd.

[edit] Op Synology link staat inderdaad dat SSH is geactiveerd als deze is geinstalleerd.

Maar ja, ik kan geen verbinding krijgen met Putty......op port 22 dan. Ik had ook gelezen dat je moest inloggen met root en admin password maar waar kan je dat in Putty ingeven dan ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:? wat heeft het filesystem format van een NAS te maken met Windows ? :)

>> Opslagmedia & I/O Controllers

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:23

page404

Website says no

Room42 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:01:

lol, you made my day :D

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 07:33:
[...]

Maar ja, ik kan geen verbinding krijgen met Putty......op port 22 dan. Ik had ook gelezen dat je moest inloggen met root en admin password maar waar kan je dat in Putty ingeven dan ?
Inloggen hoeft pas nadat je verbinding hebt.
Afbeeldingslocatie: http://www.usc.edu/its/private/images/ssh/putty_login.jpg

• Vul bij host name het ip-adres van de NAS in.
• Laat de poort op 22 en het protocol op SSH staan.
Afbeeldingslocatie: http://www.pctechguide.com/images/articles/gettingDedicated/puttyLogin.png

Als hij nu de foutmelding geeft "Connection refused", is de host is gevonden (het ip-adres klopt), maar poort 22 staat niet open (voor SSH). Dan moet je dus toch even aan het googlen hoe je SSH nu aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07-2021
Windows xp / vista/ 7 cd/dvd erin en command prompt opstarten vanuit herstel optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
sdanny schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:58:
Windows xp / vista/ 7 cd/dvd erin en command prompt opstarten vanuit herstel optie?
Jij zit ook lekker op te letten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee...ik ben erin met Putty...ik moest mijn lokale ip-adres gebruiken merkte ik.
Eerst had ik mijn Web IP adres gebruikt.

Nu nog naar de directory komen...als ik "cd public" doe (is eerste subdir op mijn NAS) dan krijg ik als melding "can't cd to public". Hoe moet je naar de juiste dir komen ?
[...]
Room42 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:01:
[...]

Zullen we er wel even -i bij zetten? Het is een onervaren linux gebruiker!

Probeer het eerst (als gebruiker root) zonder f (dus 'rm -ir <mapnaam>') en pas als dat niet wil 'rm -irf <mapnaam>'.

-i = interactive. Hij vraagt of je het zeker weet. Goed om te checken dat je wel weggooit wat je weg wil gooien.
-r = recursive. Inclusief alle subdirs.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Doe eens 'dir' om te kijken in welke mappen je kunt komen, vervolgens met de tab-autocomplete (als dat mogelijk is) de mapnaam aan laten vullen.

cd ~/ om helemaal naar de root te gaan en vanuit daar naar de juiste map te navigeren is ook niet verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dir tik dan krijg ik het volgende te zien:

drwxr-xr-x 2 root root 4096
drwxr-xr-x 21 root root 4096
-rw-r--r-- 1 root root 396

Niet de namen van mijn dir's dus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 11:32
pwd (print working directory) laat zien waar je nou eigenlijk zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
met pwd krijg ik de melding /root

WHAAUUUWWWW......het is me gelukt uiteindelijk !

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Met al jullie hulp en via SSH (Putty) is het me gelukt om de dir's en alle subdir's te verwijderen (met de rm commando's dus). Het had dus zeer waarschijnlijk te maken met het feit dat de naamgeving van de dir's (met de angstrom) de boosdoener was. In de subdir's stonden namelijk ook namen met deze angstrom erin, zag ik.

Nogmaals, super bedankt allen.......ik hoop dat anderen in de toekomst met dit probleem op hun NAS het ook kunnen oplossen (lijkt me wel, alles is de revue gepasseerd).

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 184% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 11:34 . Reden: DANKBETUIGING !!!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:27
onder linux gebruik je geen dir, maar ls (of beter ls -al)
als je in /root zit, zit je denk ik verkeerd
ik zou ff een niveautje hoger gaan zitten in /
dit doe je door ff
cd ..
in te tikken, daarna moet je denk ik naar /home, maar dat is een gokje

Those penguins, they sure ain't normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie mijn edit postje hierboven....het probleem is dus al opgelost !
Pagina: 1