Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masura
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-01-2022
Enkele maanden geleden heb ik een nieuw systeem samengesteld. ik heb er een oude graka ingestopt omdat ati destijds met een nieuwe generatie grafische kaarten op de markt ging komen. Nu ben ik enkele maanden verder en wil ik 1 van deze kaarten aankopen. Mijn eis is wel dat deze zo stil mogelijk is. In oudere series heb je de Toxic en Vapor-X reeksen maar voor de nieuwe modellen zal dat nog even wachten worden denk ik.

Ik game sporadisch maar wil dat mijn systeem enkele jaren mee kan boeren. Mijn prijslimiet is 250 euro. Welke kaarten raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 16:28
Een echt stille videokaart wordt passief gekoelt.
Via de T.net pricewatch heb ik snel 2 gevonden:
pricewatch: Club3D HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E (Passief)
pricewatch: Gigabyte GV-R485MC-1GI

Voor de rest zijn alleen nog kaarten te krijgen met active koeling.
Speel eens met de pricewatch en zoek het eens uit wat aan je eisen voldoet.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:58

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 18:53
masura schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:24:
Enkele maanden geleden heb ik een nieuw systeem samengesteld. ik heb er een oude graka ingestopt omdat ati destijds met een nieuwe generatie grafische kaarten op de markt ging komen. Nu ben ik enkele maanden verder en wil ik 1 van deze kaarten aankopen. Mijn eis is wel dat deze zo stil mogelijk is. In oudere series heb je de Toxic en Vapor-X reeksen maar voor de nieuwe modellen zal dat nog even wachten worden denk ik.

Ik game sporadisch maar wil dat mijn systeem enkele jaren mee kan boeren. Mijn prijslimiet is 250 euro. Welke kaarten raden jullie me aan?
Ik weet niet wat je nu qua cooling hebt. Maar 250 euro is de performance classe. En een 5750 passive is wel stil maar niet echt het snelste wat er is.

Alle kaarten in de HD5xxx serie zijn erg stil. Idle hoor je ze helemaal niet en tijdens het gamen amper. de 5850 is bv een prima kaart en zou in de 250 euro prijs limiet passen.

Dus ik zou je persoonlijk die kaart aanraden. Al kan een 5770 ook prima. Die kan tot 1920x1080 wel redelijk presteren in de huidige games. Maar als je bv 2 jaar met die kaart wil doen zou ik toch echt voor een 5850 gaan.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masura
Mijn eisen waren mss iets te onduidelijk. Ik wil inderdaad nog performance dus een actieve koeler is geen probleem. Ik wil gewoon 1 van de stillere eruit halen. Ik wist niet dat hun laatste serie zo stil was. Alvast bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
De laatste serie kaarten is echt geniaal qua geluid productie bij de HD4xxx was dat nog wel eens een probleem nu echt niet meer. In mijn ogen heb je geen Vapor X nodig met deze kaarten. Alleen als je gaat overclocken met voltage verhogingen ga je de cooler goed horen in 3D. Maar zelfs dat is nog veel stiller dan bij de HD4 serie stock.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 09:32
Persoonlijk zou ik voor de Sapphire Vapor-X gaan, of de Club3D HD 5850 OC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Ik heb op mijn 4850 een Scythe Musashi gezet aangezien ik gek werd van het geluid van de stock cooler. Had keuze uit meerdere coolers maar aangezien ik al Scythe casefans had ben ik maar voor deze gegaan. Geluid vind ik helemaal niets maar passieve koeling vertrouw ik niet echt qua levensduur van mijn kaart. Als ik voor een 5800 kaart zou kiezen dan zou ik gewoon een goedkope halen en vervolgens dit erop zetten. Maar de installatie ervan kan natuurlijk lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206929

Ik heb een Saphire 5750 Vapor-X, hiervoor had ik een Asus 5750 Formula. Beide koelers zijn idle heel stil, ik heb geen verschil gemerkt tussen deze twee. Ik kan ze allebei wel horen, zeker onder belasting maar het is niet irritant. Die koelers (Sapphire Vapor-X en Asus Formula) zitten ook op snellere kaarten.

Mijn systeem is overigens afgezien van die 5750 bijna niet te horen (2 fans totaal, eentje in een enermax modu voeding en één scythe casefan die tevens de CPU koelt. WD GP schijf opgehangen in bandelastiek). Ik denk dat je in een minder stil systeem de bovengenoemde videokaartkoelers helemaal niet meer hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-06 09:01

Bolletje

Moderator Harde Waren
Is het dan geen idee om een videokaart te halen en hier een aftermarket koeler op te zetten?

Arctic Cooling en Scythe hebben leuke koelers in hun assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Astennu schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:26:
[...]

Alle kaarten in de HD5xxx serie zijn erg stil. Idle hoor je ze helemaal niet en tijdens het gamen amper.
Daar kan ik het helaas niet mee eens zijn. In mijn vorige PC had ik een 8800GT met een Arctic Cooling Accelero S1v2 + turbo module. Die hoorde je in het geheel niet bijna irritant soms aangezien je nooit hoorde of die vervloekte turbo fans weer eens eruit gedonderd waren of dat er een kabel tussengekomen was.

In m'n nieuwe PC heb ik een Club3D HD5770 geprikt. De stock fan daarvan maakte in mijn ogen (oren?) een rotherrie, een constante zoem die penetrant te horen was. Puur het aantal dBa zal meegevallen zijn, maar gevoelsmatig was het voor mij onacceptabel.

Mijn oplossing is gelijk ook een oplossing die masura ongeacht wat hij koopt zou kunnen toepassen: neem een aftermarket-koeler en zet die op je kaart. Omdat mijn budget op was moest ik een goedkope nemen, dat is de AC Accelero L2Pro geworden en die voldoet, al hoor ik het nog wel als ik verder geen geluid produceer. Met een groter budget (meer dan EUR 15 :z ) heb je een stuk meer keus en kun je het echt helemaal stil krijgen.

Vaak is het ook goedkoper en effectiever om een goedkope kaart te kopen met goede koeler dan om een veel duurdere versie van dezelfde te nemen die stil zou moeten zijn...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
dion_b schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:30:
[...]

Daar kan ik het helaas niet mee eens zijn. In mijn vorige PC had ik een 8800GT met een Arctic Cooling Accelero S1v2 + turbo module. Die hoorde je in het geheel niet bijna irritant soms aangezien je nooit hoorde of die vervloekte turbo fans weer eens eruit gedonderd waren of dat er een kabel tussengekomen was.

In m'n nieuwe PC heb ik een Club3D HD5770 geprikt. De stock fan daarvan maakte in mijn ogen (oren?) een rotherrie, een constante zoem die penetrant te horen was. Puur het aantal dBa zal meegevallen zijn, maar gevoelsmatig was het voor mij onacceptabel.

Mijn oplossing is gelijk ook een oplossing die masura ongeacht wat hij koopt zou kunnen toepassen: neem een aftermarket-koeler en zet die op je kaart. Omdat mijn budget op was moest ik een goedkope nemen, dat is de AC Accelero L2Pro geworden en die voldoet, al hoor ik het nog wel als ik verder geen geluid produceer. Met een groter budget (meer dan EUR 15 :z ) heb je een stuk meer keus en kun je het echt helemaal stil krijgen.

Vaak is het ook goedkoper en effectiever om een goedkope kaart te kopen met goede koeler dan om een veel duurdere versie van dezelfde te nemen die stil zou moeten zijn...
Heb je de V1 cooler gehad ? Want die heb ik niet kunnen ervaren wel de V2 cooler en die hoorde ik helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Club3D's eigen koeler :X

Dat is het probleem juist - de reference koeler was geweldig, maar zodra de kaartbakkers ermee aan de haal gingen, ging het de mist in.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
dion_b schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:13:
Club3D's eigen koeler :X

Dat is het probleem juist - de reference koeler was geweldig, maar zodra de kaartbakkers ermee aan de haal gingen, ging het de mist in.
Ah kijk dat is een ander verhaal. Die V1 en de V2 zijn prima coolers. Maar dat is refferenced spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 16:22

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik heb een passieve Club3D 5750 en die kaart kan al mijn games rustig op hoog/max handelen. Een echte aarader vind ik. :)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

i7x schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:26:
Ik heb een passieve Club3D 5750 en die kaart kan al mijn games rustig op hoog/max handelen. Een echte aarader vind ik. :)
Passief is inderdaad indien mogelijk een aanrader. Probleem is alleen dat warmteproductie bij upper mid range tot high end kaarten passief onpractisch maakt (als in: kan wel, maar met zoveel mitsen en maaren dat geen kaartbakker die dingen kant-en-klaar verkoopt). HD5750 is inderdaad zo'n beetje de snelste chip die makkelijk passief te koelen is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masura
Ik ga voor een HD 5850 gaan en als deze teveel lawaai produceert zal ik er een andere koeler op plaatsen. Er werd mij de Club3D versie aangeraden maar de ene zegt dat dit goeie kaarten zijn en de andere verwerpen dit dan weer. Is er een groot verschil tussen de Saphire en Club3D versie? Aangezien Saphire ATI grootst producent is lijkt het me logisch dat deze geen troep bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-12-2024
masura schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:08:
Ik ga voor een HD 5850 gaan en als deze teveel lawaai produceert zal ik er een andere koeler op plaatsen. Er werd mij de Club3D versie aangeraden maar de ene zegt dat dit goeie kaarten zijn en de andere verwerpen dit dan weer. Is er een groot verschil tussen de Saphire en Club3D versie? Aangezien Saphire ATI grootst producent is lijkt het me logisch dat deze geen troep bouwen?
persoonlijk heb ik betere ervaringen met saphire dan met club 3d, maar dit is voor iedereen weer anders, ik vind die vapor-x versies van saphire altijd zeer goed uit zien, de club 3d vind ik de coolers goed maar niet mooi afgewerkt ^^ als je een openkast hebt en je wilt beetje pronken met je systeem, dan zou ik zeggen ga voor een vapor-x of toxic versie van saphire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masura
Blijkbaar bestaan er al Toxic en Vapor-x versies van de HD5850 maar ze zijn zoals hun voorgangers weer slecht leverbaar. Ik denk dat ik een toxic ga bestellen, normaal gezien zijn die modellen fluisterstil en op die manier hoef ik geen aparte VGA cooler aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Venema
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 12:27
De Sapphire HD5850 Toxic is een goede keus, heb hem zelf ook net gekocht en hij is inderdaad fluisterstil !
Pagina: 1