spullen halen uit china...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 10:42

InFamous

excommunicado

Topicstarter
hey,

ik heb een leverancier gevonden in china die heel goedkoop spullen kan leveren alleen de prijzen zijn zo goedkoop dat ik betwijfel of het ten eerste wel echt is en geen goedkope imitatie en of het gestolen waar is.

heeft iemand hier ervaring mee want voor een evga gtx 285 ssc vragen ze 120 dollar met 23 dollar verzendkosten terwijl die hier in nederland al gauw 385 euro is, hoe meer je er afneemt hoe lager de prijs word.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een link naar de website helpt om het aanbod te beoordelen. Chinese websites leveren meestal in China geproduceerde artikelen voor lage prijzen met een andere kwaliteit dan merkartikelen. En service, garantie en retournering zijn nogal lastig op die afstand.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten

If it's too good to be true, it is ;)

Tenzij er een enorm plausibele verklaring bij staat waarom het zo goedkoop is en er een hele lading aan geloofwaardige positieve reviews over die leverancier te vinden zijn mag je er vanuit gaan dat het fake is. Een GTX285 vang je gewoon 250+ euro voor dus welke gek gaat die voor 120 euro verkopen...
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:39:
Chinese websites leveren meestal in China geproduceerde artikelen voor lage prijzen met een andere kwaliteit dan merkartikelen.
Een GTX285 is een GTX285, die zijn er niet 'van mindere kwaliteit'. Of het is een stukje plastic met een stickertje "GTX285" erop. :P

offtopic:
Overigens is dit meer iets voor het shopping forum, maar daar zullen ze er wel te weinig discussiewaarde in zien...

[ Voor 39% gewijzigd door bwerg op 14-03-2010 13:45 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InFamous schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:35:
hoe meer je er afneemt hoe lager de prijs word.
Dat klinkt als een in China geproduceerd product.
bwerg schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:39:
Een GTX285 is een GTX285, die zijn er niet 'van mindere kwaliteit'. Of het is een stukje plastic met een stickertje "GTX285" erop. :P
Voor een gefundeerde reactie zijn een blik op de website, het plaatje en het lezen van de beschrijving toch wel handig. En bij ontvangst en gebruik van het product kan blijken dat iedere waar naar zijn geld is. Oftewel het kan blijken dat de kwaliteit overeenkomt met de lage prijs.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Chinezen maken alles na, ik zou hem alleen kopen als je wat (echte) reviews kan vinden van die kaart van die leverancier.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:47:
Chinezen maken alles na, ik zou hem alleen kopen als je wat (echte) reviews kan vinden van die kaart van die leverancier.
En dan nog valt het aan te bevelen om computeronderdelen in Nederland te kopen. Redenen zijn service, kopersbescherming, retourneermogelijkheden, contact, transportkosten en enige zekerheid over de kwaliteit en de veiligheid van het product. Kopen in het buitenland en zeker in China gaat gepaard met enige risico's met betrekking tot de kwaliteit van de producten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vragen over aanschaf horen in Shopping Forum thuis, niet in een van de techfora.

Move PMG -> SF

Overigens, TANSTAAFL - er is al zat over dit soort praktijken geschreven. Allicht dat de SF-crew dit topic daarom sluit. Graag sowieso voortaan op zoek gaan (ook op GoT) voor je een topic opent.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:52:
Vragen over aanschaf horen in Shopping Forum thuis, niet in een van de techfora.

Move PMG -> SF

Overigens, TANSTAAFL - er is al zat over dit soort praktijken geschreven. Allicht dat de SF-crew dit topic daarom sluit. Graag sowieso voortaan op zoek gaan (ook op GoT) voor je een topic opent.
Met het grote en goedkope aanbod van Chinese websites is het onderwerp redelijk actueel. Er zijn veel redenen om dit onderwerp te bespreken. De uitbreiding van kopen via internet is 1 van die redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:51:
[...]

En dan nog valt het aan te bevelen om computeronderdelen in Nederland te kopen. Redenen zijn service, kopersbescherming, retourneermogelijkheden, contact, transportkosten en enige zekerheid over de kwaliteit en de veiligheid van het product. Kopen in het buitenland en zeker in China gaat gepaard met enige risico's met betrekking tot de kwaliteit van de producten.
Ik bestel wel vaker dingen uit China en het prijsverschil is het extra risico wel waard. Je moet alleen wel weten wat je koopt en van wie en dat kan lastig zijn. Specs van de fabrikant daar kun je in ieder geval niet op vertrouwen want die verzinnen ze gewoon ter plekke lijkt het wel :)

Zelfs een nep evga gtx 285 ssc zou goed kunnen zijn,de echte wordt immers ook in China gemaakt. Hetzelfde product zal het nooit zijn, al is het alleen al door de genoemde service en garantie en ook kwaliteitscontroles kennen ze niet altijd. Een neppert zou ook nog problemen kunnen geven bij de duane al weten ze waarschijnlijk niet eens wat het is en laten ze het wel doorgaan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True, maar het zoeken op internet naar ervaringen van zaken doen met die site lijkt me logischerwijs stap 1. Check ook wanneer die site geregistreerd is (langer is beter). Kom je weinig ervaringen tegen of is de site pas net in de lucht dan is het een beetje roulette spelen. Ik denk dat je dan weinig van ons kunt verwachten anders dan waarschuwingen om voorzichtig te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorzichtigheid is altijd op zijn plaats. Zeker bij het doen van aankopen via internet. En er kan waarschijnlijk niet genoeg gewaarschuwd worden om voorzichtig te zijn. Tweakers.net kan daarnaast meer bieden. Er kan gedacht worden aan het bieden van een klankbord, de uitwisseling van ervaringen, het benoemen van de voordelen en nadelen, hulp bij het krijgen van verdere ideetjes en andere denkbeelden en het geven van meer inzicht.

Ook kan gewaarschuwd worden voor dingen waar anderen misschien niet aan gedacht hebben, zoals kosten voor btw en voor invoerrechten en het eventueel begaan van strafbare feiten door het niet aangeven van ingevoerde goederen, waarvoor bij import btw en invoerrechten geheven kunnen worden.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True en die zaken zijn dan ook al vele malen aan bod gekomen. Daarnaast hebben we op tweakers topics lopen voor een aantal grote chinese retailers (chinavision, dealextreme), dus in zoverre ben ik het met je eens.

Een algemeen topic gaat misschien een beetje ver. Met logisch verstand kun je zo bij de douane opzoeken welke tarieven er gelden voor welke spullen qua invoerrechten en belastingen. Qua betrouwbaarheid van importeren vanuit China hangt eea nogal af van welke zaak het betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:45:
Voor een gefundeerde reactie zijn een blik op de website, het plaatje en het lezen van de beschrijving toch wel handig. En bij ontvangst en gebruik van het product kan blijken dat iedere waar naar zijn geld is. Oftewel het kan blijken dat de kwaliteit overeenkomt met de lage prijs.
Wat ik wil zeggen is dat iets een GTX285 is of een prul. De GPU die er nodig is om een GTX285 te maken is alleen bij NVidia te krijgen en is niet goedkoop, dus die zit er zeker niet in voor 120 dollar. Een namaak-GPU, als hij al werkt, zal een goedkoop prul zijn dat niets voorstelt en is zelfs geen namaak-GTX285 te noemen. Vandaar mijn "een GTX285 is een GTX285", het is er een of het is hem totaal niet. Er is niet iets als een kwalitatief slechte GTX285.

[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 14-03-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

bwerg schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:54:
[...]

Wat ik wil zeggen is dat iets een GTX285 is of een prul. De GPU die er nodig is om een GTX285 te maken is alleen bij NVidia te krijgen en is niet goedkoop, dus die zit er zeker niet in voor 120 dollar. Een namaak-GPU, als hij al werkt, zal een goedkoop prul zijn dat niets voorstelt en is zelfs geen namaak-GTX285 te noemen. Vandaar mijn "een GTX285 is een GTX285", het is er een of het is hem totaal niet. Er is niet iets als een kwalitatief slechte GTX285.
In theorie heb je gelijk en in de praktijk is de kans vrij groot dat dit nog steeds zo is, maar waar laat NVidia die kaart maken?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Zulke lage prijzen vertrouw ik gewoon niet. Ik zie nog bijna dagelijks mailtjes via gehackte emailaccounts van 'bekenden' binnenkomen, waarin reclame wordt gemaakt voor vage webshops die PS3's enzo aanbieden voor spotprijzen. Gegarandeerd dat je je geld kwijt bent als je daarmee zaken doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
ja maar dat is iets heel anders,
ben deze leverancier tegen gekomen met het werk.
ik werk bij een bromfietshandel en was opzoek naar spullen voor van die chineze brommertjes.
nou kwam ik deze leverancier tegen die dit kon leveren en eigenlijk uit nieuwsgierigheid gevraagd of ze ook computer spul konden leveren. en dat konden ze voor spot prijzen alleen ik weet zelf dat die chinezen met hun techniek alles kunnen namaken, maar ik wou even weten of iemand er ervaring mee had met importeren van spullen want voor zo weinig geld zulke goede spullen is natuurlijk heel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Marzman schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:14:
[...]

In theorie heb je gelijk en in de praktijk is de kans vrij groot dat dit nog steeds zo is, maar waar laat NVidia die kaart maken?
Tsjah, in theorie heb je gelijk dat daar een slechte kwaliteit GTX285 gemaakt kan worden :P maar ik heb nog nooit gehoord van een geforce van een onbekend merk, sowieso zal er voor een GTX285 een g200b-GPU nodig zijn, een mooi PCB, een boel geheugen en je zit al ver over de 120 dollar, zelfs in China... Dus ik zou er maar vanuit gaan dat je geen echte gaat krijgen (tenzij je een plausibele reden vind voor deze enorme korting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
het is een trading company,
groot inkopen is groot voordeel.
als zoon bedrijf er 10.000 op koopt. zal de prijs van 385 euro al zakken naar de 300 euro per stuk.
alleen ter voorbeeld hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:07

mace

Sapere Aude

Ik kan je op een blaadje geven dat het nep is, er zijn talloze van dat soort nepbedrijven, ik krijg ook regelmatig spam voor dat soort websites.

Niet doen.

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 14-03-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe je aan dit "goedkope Chinese bedrijf" komt, maar als je het via Alibaba.com hebt gevonden, zou ik er lekker niets mee doen. Het is bekend dat alibaba (en vergelijkbare "market places") voor een groot deel draaien op leveranciers van namaak spul (bij invoer verboden) en oplichters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
dit is niet van alibaba.com of wat dan ook ben bij dit bedrijf via via gekomen. ( andere bromfietshandel die daar wel eens spul bestelden).
was eigenlijk nieuwsgierig maar ik hou het lekker bij nederlandl iets langer door sparen maar heb het wel.
topic kan op slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nu ben ik toch benieuwd welke website het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
het is geen website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

bwerg schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:59:
[...]

Tsjah, in theorie heb je gelijk dat daar een slechte kwaliteit GTX285 gemaakt kan worden :P maar ik heb nog nooit gehoord van een geforce van een onbekend merk, sowieso zal er voor een GTX285 een g200b-GPU nodig zijn, een mooi PCB, een boel geheugen en je zit al ver over de 120 dollar, zelfs in China... Dus ik zou er maar vanuit gaan dat je geen echte gaat krijgen (tenzij je een plausibele reden vind voor deze enorme korting).
Een g200b-GPU maken ze ook daar ;) Van namaken hebben ze in ieder geval een kunst gemaakt daar. Ze durven dan zelfs nog nVIDIA briefpapier te gebruiken in zo'n fabriek.

/▌

Pagina: 1