Spire Verticool III probleem

Pagina: 1
Acties:

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:40
Hey allemaal,

Ik heb hier een nogal raar probleem. Ik heb pas een Spire Verticool III gekocht ter vervanging van de stock koeler. Op de koeler zit een 3-pins aansluiting, op mijn moederbord zit een 4-pins. Hij past er wel gewoon op, maar de fan blijft op 100% draaien... Komt dat door die aansluiting? En - belangrijker nog - hoe zorg ik ervoor dat de koeler weer 'normaal' gaat draaien? Hij maakt nu nogal een herrie namelijk :P

Kronolith

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:17
Speedfan downloaden, en dan aanpassen waar 100% staat..
Zo moet ik het toch doen met mijn coolermaster Hyper N520..

Ik zou zeggen, give it a go :)

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
een 3 pins fan zal altijd max blijven draaien als je hem op moederbord hebt en geen software ervoor gebruikt, om de cpu fan door het moederbord te laten regelen heb je een PWM fan nodig , dat is een 4 pins aansluiting

ja, daag.

• kronolith
Ik heb Speedfan al geprobeerd, maar dat werkt niet.

Als ik nu eens een fan koop waar wel een 4-pins opzit, en die in de koeler zet ipv de fan die er nu inzit, zou het dus wel moeten werken?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
In principe wel. Je kunt ook even in de bios kijken, soms kun je de functie van de cpu-fan snelheidsregeling omschakelen van pwm (4pin) naar voltage oid (3pin).

• kronolith
Ik zit nu even rond te speuren, maar kan nergens ee losse fan met 4 pins connector vinden. Zijn deze uberhaupt wel te koop???

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:17
Deze zijn wel degelijk te koop, ik denk dat dit er eentje is.

Heb je voor de rest vorige replies al geprobeert? Ik zou vooral in de bios proberen, staat een optie bij CPU-Fan Profile op PWM normaal gezien, verander dit eens naar DC.

[ Voor 35% gewijzigd door Spaiker op 14-03-2010 13:08 ]

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:04

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik heb er 3 liggen van 120mm

If water polo was easy, it would be called football

Pagina: 1