Herplaatsen brede shift-toets

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 06:23
Op mijn werk had ik problemen met het terugplaatsen van een brede shift-toets. Uiteindelijk lukte het wel maar ik ben toch nog nieuwsgierig hoe het werkt. Op Internet kan ik niets vinden. Er is wel het een en ander te vinden voor portables die een soort van schaar-mechanisme gebruiken.

Ik zal proberen uit te leggen wat ik me herinner. Als de toets verwijderd is zie ik op het toetsenbord een klem liggen in de vorm van een uitgerekte U. De basis van de U is vastgeklemd aan het toetsenbord aan de bovenkant van waar de toets moet komen. De pootjes kan je optillen maar lijken niet in de toets te passen.

Mijn vragen :

1. Hoe werkt dit mechanisme (het lijkt niet te veren) ?

2. Kan iemand een filmpje of afbeeldingen met uitleg betreffende de montage vinden (ik kan schijnbaar niet goed vinden) ?

Ik heb ook op de site van Logitech gekeken, maar kan ook hier niets vinden over het mechanisme onder de brede shift toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Dat klemmetje zorgt ervoor dat de toets op zijn plaats blijft zitten.
Het terugveermeganisme zit, net zoals bij de andere toetsen, in het rubber waar het contact zelf gemaakt wordt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 14:34

E-Vix

Nu met sneeuw!

Die metalen U is een geleiding die er voor zorgt dat als je aan de linker kant op de shift duwt, de rechterkant ook omlaag gaat. Op het toetsenbord zit hij vast, en aan de onderkant van je toets valt hij in 2 geleiders. Druk je dus aan de ene kant de shift toets omlaag, dan kantel je ook die metalen U, en die trekt de andere kant van je shift toets weer omlaag. Het zelfde geld voor je spatiebalk, en vaak ook voor de enter toets.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 06:23
Ok, bedankt. Ik vroeg het me af omdat de eerste keer dat ik de toets terugdrukte de toets bleef hangen en niet terugveerde. Daarom dacht ik dat de U misschien een beetje schuin omhoog moest staan voordat je de toets terug drukt. Ik zal morgen nog eens goed kijken.