Kortsluiting voeding ?????

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023
Vannacht ruw uit dromenland weg getrokken door het piepen van mijn UPS. :z :O
Bleek dat Aardlek schakelaar afgeslagen was en dat dus mijn NAS op de UPS liep.
Daar zijn die dingen dus voor.:)
Nou ik die Aardlek schakelaar weer aandoen. En hij klapt er meteen weer uit. :?
Ik de schakelaar van mijn computer kamer verdeel doos uitgedaan. Aardlek schakelaar aan en geen centje pijn. :)
Ik mijn computer uit de verdeel doos. Verdeel doos aan Aardlekschakelaar blijft aan.
Ik stop mijn computer snoer weer in de verdeeldoos.. Aardlekschakelaar slaat af. :(
Bedenk wel mijn computer is niet aan. |:(

Ik denk dat het mijn voeding is. Een Tagan 700 W.

Iemand hier andere ideeën over dan hoor ik het graag. _/-\o_

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja duidelijk! Oude voeding meteen vervangen met een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Joris.
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-03 18:02
Het lijkt me dat je het probleem zelf al gevonden hebt ;)
Maar je kunt nog even proberen de schakelaar achterop de voeding uit te doen, indien die erop zit, en dan weer kijken... dan bestaat er de kans dat het probleem in de kabel ligt... maar dat acht ik wel heel klein ;)

Daarna kun je ook nog eens proberen om je voeding zonder hardware aan te sluiten, als hij het dan wle doet kan het probleem ook nog achter de voeding liggen, ergens op de 5 volt lijn (aangezien daar altijd spanning op staat ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Er zitten in een computer voeding twee condensatoren tussen de 220 en de aarde (net filter), zie http://www.repairfaq.org/sam/reppic/atxps.gif (C2 en C3). Dus het zou ook een aarding probleem kunnen zijn, wat los staat van je computer voeding.

Dus misschien is het handig om te testen met alle apparatuur uit, en dan de PC alleen aansluiten.

[ Voor 34% gewijzigd door djexplo op 14-03-2010 11:43 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
Schakelaar achter op voeding uit. Nog steeds een Aardlekschakelaar die er uit klapt. :(
Andere kabel. Zelfde probleem. :'(
Dus volgens mij de voeding. 8)7

@djexplo:
Kun je dat uitleggen. Als alle verbruikers aan staan en er een bij komt en de Aardlek schakelaar valt uit is het probleem toch met die nieuwe verbruiker. |:(
Of zie ik dat verkeerd. 8)7
Zou een nieuwe voeding dit probleem ook oplossen. :?

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 14:58
Heb je meerdere pc's? Waarom dan niet proberen een voeding te verwisselen?

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
Nope wel een paar laptops.
Maar dat gaa nie werke. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

mmm kan een opgehoopt probleem zijn, een aardlekschakelaar springt uit bij een lekstroom van 300 mA voor droge ruimtes en 30 mA bij vochtige ruimtes. Ik heb ooit eens één keer een probleem gehad in een huis met een PC waar de aardlek NIET uitviel ik kreeg een toffe schok van de PC kast :S

zoals ik dus zei het kan een opgehoopt probleem zijn, als er 2 of meer toestellen in je huis ook een lekstroom produceren dan zit je snel aan 300 mA hoor. Het is een beetje trial and error om uit te zoeken welke toestellen meedoen aan dit effect, in ieder geval zou de voeding vervangen in dit geval waarschijnlijk al veel helpen.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
pm1 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:45:
.... Ik heb ooit eens één keer een probleem gehad in een huis met een PC waar de aardlek NIET uitviel ik kreeg een toffe schok van de PC kast :S
Er staat dan ook 110V wissel spanning op de behuizing van je PC kast als de aarde draad niet is aangesloten of zwevend is.
... Kun je dat uitleggen. Als alle verbruikers aan staan en er een bij komt en de Aardlek schakelaar valt uit is het probleem toch met die nieuwe verbruiker
Zoals PM1 al aangeeft kan het net de "druppel" zijn die de aardlek laat doorslaan. Vooral als de aarde draad zelf niet goed geaard is door middel van b.v. een aardpin kunnen er lekstromen via je aarde naar andere apparatuur lopen.

[ Voor 35% gewijzigd door djexplo op 14-03-2010 13:52 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 16:45
Heb dit zelfde probleem gehad met een corsair voeding.
Van het een op het andere moment aardlek uit.
Kon niets zien of ruiken aan de voeding : is onder garantie vervangen. (jprobleem kwam meer voor bij corsair)
Pagina: 1