There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
Maar je kunt nog even proberen de schakelaar achterop de voeding uit te doen, indien die erop zit, en dan weer kijken... dan bestaat er de kans dat het probleem in de kabel ligt... maar dat acht ik wel heel klein
Daarna kun je ook nog eens proberen om je voeding zonder hardware aan te sluiten, als hij het dan wle doet kan het probleem ook nog achter de voeding liggen, ergens op de 5 volt lijn (aangezien daar altijd spanning op staat
Dus misschien is het handig om te testen met alle apparatuur uit, en dan de PC alleen aansluiten.
[ Voor 34% gewijzigd door djexplo op 14-03-2010 11:43 ]
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Andere kabel. Zelfde probleem.
Dus volgens mij de voeding.

@djexplo:
Kun je dat uitleggen. Als alle verbruikers aan staan en er een bij komt en de Aardlek schakelaar valt uit is het probleem toch met die nieuwe verbruiker.

Of zie ik dat verkeerd.

Zou een nieuwe voeding dit probleem ook oplossen.
There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
Drive it like you stole it.
Maar dat gaa nie werke.
zoals ik dus zei het kan een opgehoopt probleem zijn, als er 2 of meer toestellen in je huis ook een lekstroom produceren dan zit je snel aan 300 mA hoor. Het is een beetje trial and error om uit te zoeken welke toestellen meedoen aan dit effect, in ieder geval zou de voeding vervangen in dit geval waarschijnlijk al veel helpen.
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.
Er staat dan ook 110V wissel spanning op de behuizing van je PC kast als de aarde draad niet is aangesloten of zwevend is.pm1 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:45:
.... Ik heb ooit eens één keer een probleem gehad in een huis met een PC waar de aardlek NIET uitviel ik kreeg een toffe schok van de PC kast
Zoals PM1 al aangeeft kan het net de "druppel" zijn die de aardlek laat doorslaan. Vooral als de aarde draad zelf niet goed geaard is door middel van b.v. een aardpin kunnen er lekstromen via je aarde naar andere apparatuur lopen.... Kun je dat uitleggen. Als alle verbruikers aan staan en er een bij komt en de Aardlek schakelaar valt uit is het probleem toch met die nieuwe verbruiker
[ Voor 35% gewijzigd door djexplo op 14-03-2010 13:52 ]
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Van het een op het andere moment aardlek uit.
Kon niets zien of ruiken aan de voeding : is onder garantie vervangen. (jprobleem kwam meer voor bij corsair)