Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik zat er over te denken om mijn pc te gaan overclocken.
Hier is hij:
Moederbord : MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD 770-C45 (MS-7599)
Chipset : AMD RD770
Processor : AMD Phenom II X4 810 @ 2600 MHz
Fysiek Geheugen : 4096 MB (2 x 2048 DDR3-SDRAM )
Videokaart : ATI Radeon HD 4800 Series (HD 4870 1gb)
Harde Schijf : STM3500418AS (500 GB)
DVD-Rom Station : TSSTcorp CDDVDW SH-S223C
Netwerkkaart : RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter

Nu heb ik al amd overdrive gedownload.. alleen ik snap het programma niet helemaal:S:S ik heb ook al gegoogled.. maar daar vind ik ook niet zo veel:S:S weet iemand hier misschien hoe ik het prog moet gebruiken?
En ik heb het zelf al een beetje geprobeerd, maar als ik hem tot 2691hmz opkrik krijg ik hem nog stabiel.. alleen doe ik het met 2704 mhz dan krijg ik bij de stability test bij de calculation test een fout melding. de andere dingen lopen zonder fout melding :?
Weet iemand hier iets op?

Alvast bedankt,
Drioras

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:52

Iska

In case of fire, use stairs!

Normaal gesproken doe je overclocken van CPU via BIOS. Hier kan je namelijk ook zo nodig het voltage opkrikken.
Wat zijn je temperaturen nu trouwens?

-- All science is either physics or stamp collecting

• .Joris.
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-03-2025
Iska schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:01:
Normaal gesproken doe je overclocken van CPU via BIOS. Hier kan je namelijk ook zo nodig het voltage opkrikken.
Wat zijn je temperaturen nu trouwens?
AMD Overdrive bied ook de mogelijkheid om het voltage te verhogen, en meestal geeft die nog een hogere marge aan dan de bios doet,

In mijn voorbeeld:
Bios wil niet meer dan 1.3 volt geven aan processor
AMD Overdrive wil tot de 1.55 gaan ;) Hierdoor kon ik veel hogere stabiele kloksnelheden halen ;)

@ drioras

Voordat je aan de gang gaat met overclocken, lees even goed rond op internet over hoe mensen het doen.... en hoe alles in zijn werk gaat.
Ik denk dat je deze vraag niet had gesteld als je al wist hoe alles werkte namelijk ;)

Suc6 ermee ;)