Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 00:21
edit: Shit.. hoe heb ik mn topic nou weer in 't apple gedeelte gekregen. Mijn excuses, niet goed opgelet gister. Het gaat dus helaas niet om osx maar w7.

Situatie: Ik wil een map met documenten op 1 van mn HD's actief laten syncen met een map op een (altijd aangesloten) externe HD. Dat wil zeggen, zodra ik een nieuwe file aanmaak of een wijziging maak moet dit overgezet worden naar de externe HD. Een beetje zoals dropbox werkt maar dan tussen twee HD's. Heb al enkele synctools gebruikt waaronder SynToy, maar deze moeten handmatig gerunt worden of gescheduled worden. Probleem is dat ik niet wil dat ie pas om het uur runt of onnodig om de minuut maar echt alleen bij wijzigingen.

Weet iemand hier toevallig een leuk progje voor? Bij voorbaat dank!

[ Voor 11% gewijzigd door k.olfers op 14-03-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
http://www.apple.com/macosx/what-is-macosx/time-machine.html

Die kan dat toch wel? Of heb je geen OSX ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Draai je OSX? Wat is er dan mis met de timemachine? Of moet het browseable zijn?

Zoiets dan? http://mac.eltima.com/sync-mac.html?tab=4

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
Shit.. hoe heb ik mn topic nou weer in 't apple gedeelte gekregen. Mijn excuses, niet goed opgelet gister. Het gaat dus helaas niet om osx maar w7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38
Room42 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 01:41:
Draai je OSX? Wat is er dan mis met de timemachine? Of moet het browseable zijn?

Zoiets dan? http://mac.eltima.com/sync-mac.html?tab=4
een disk die je voor timemachine gebruikt is ook browsable :)

je treft op die disk een mapje aan met de naam 'backups.backupdb' met daarin de naam van je imac en daaronder de complete tree met files (in mappen met een datumnaam) daaruit kan je gewoon je files plukken

voor de topicstarter: je gebruikt windows 7 lees ik. je kan dan met robocopy 2 mappen in sync houden, realtime als je wilt (na een x aantal changes bv)

[ Voor 18% gewijzigd door Zwelgje op 14-03-2010 10:55 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Powershell schreef op zondag 14 maart 2010 @ 10:52:
[...]

een disk die je voor timemachine gebruikt is ook browsable :)

je treft op die disk een mapje aan met de naam 'backups.backupdb' met daarin de naam van je imac en daaronder de complete tree met files (in mappen met een datumnaam) daaruit kan je gewoon je files plukken

[...]
Haha ja, als je het zo stelt is ie inderdaad browsable. Maar dan moet je wel voor elke file steeds checken wat de laatste versie is. Dat maakt het niet echt makkelijk werken als je een project van meerdere files hebt.

Tevens is die timemachine backup ook alleen maar te gebruiken op jouw mac. Een ander heeft geen rechten tot die backup (toch?).

Sowieso is het syncen vast niet als backup bedoeld. Of wel, TS?? Want wat heb je aan een backup als ie real-time je fuck-ups backupt? Ik denk eerder dat ie z'n omgeving mee wil kunnen nemen naar een andere locatie, of zo.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
Ah ik zal eens naar robocopy kijken, bedankt!

@sjaakduhuuhl: Het is inderdaad niet als backup bedoeld, heb een grote map met werkbestanden die ik indien nodig snel mee moet kunnen nemen. En dan wil ik niet eerst steeds een manual sync hoeven te doen (gezien ik dat toch vergeet :P). En met scheduled scans zul je altijd zien dat je ie net wat te laat was oid.

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:21
Hier staan er ook nog een paar die je kan proberen. Ook zijn er genoeg opensource tools te vinden, bv DirSync Pro, Unison, Synkron, FreeFileSync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
ASD --> CSA

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1