Geen special characters bij shtml en include?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer via shtml mijn code wat sneller herbruikbaar te maken en zodoende via includes veel gebruikte menu's e.d. binnen te halen... Ik heb gekozen voor shtml, aangezien alles vertalen naar php niet handig lijkt.

Als ik de text in bijvoorbeeld de index.html wil laten zien, gebruik ik dit statement om deze text binnen te halen:
<!--#include FILE="inc/main.inc"-->

Als ik deze tekst gewoon inline laat staan, werken speciale karakters zoals "€" en "é" perfect. Echter zodra ik hetzelfde wil via de include, worden de karakters niet herkend en vervangen door "�" tekens?

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:44

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je hebt je speciale karakters keurig als &euro; en &eacute; gedefinieerd staan, en het gaat alsnog fout?

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 14-03-2010 00:23 . Reden: Fix HTML entities :Y) ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Klinkt als een encoding probleem, er wordt een UTF-8 header meegezonden terwijl de content niet UTF-8 is. Oplossing is de content UTF-8 maken of te rommelen met de encodingsettings in Firefox of in een uitgebreide text-editor de encoding op te zoeken om de juiste header te verzenden.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zou eens beginnen te kijken of beide files dezelfde encoding hebben.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix schreef op zondag 14 maart 2010 @ 00:16:
Je hebt je speciale karakters keurig als &euro; en &eacute; gedefinieerd staan, en het gaat alsnog fout?
Hmmm.. nee, maar dit was in de originele inline versie ook niet het geval.. Ik had begrepen dat shtml voor de client transparant zou moeten zijn. De include wordt op de server geintegreerd en de hele pagina wordt aan de client aangeboden. Dat zou dan toch geen verschil moeten maken met de inline versie?

Ik ga ondertussen de pagina aanpassen, echter is dit erg lastig.. Ik krijg het bronmateriaal vanuit een word/rtf document. Knippen en plakken is er niet meer bij als ik alle characters moet gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 00:26:
Ik ga ondertussen de pagina aanpassen, echter is dit erg lastig.. Ik krijg het bronmateriaal vanuit een word/rtf document. Knippen en plakken is er niet meer bij als ik alle characters moet gaan vervangen.
Daarom zeg ik: kijk eerst eens of alle files met dezelfde encoding zijn opgeslagen. Verder kun je ook nog even kijken of je überhaupt een charset mee stuurt als meta-tag of in de http headers en of die overeenkomt met de encoding van die files.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 14-03-2010 00:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm..

Dit heb ik in de header van het hoofd document staan:

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8" />

Verwijzing naar een include doormiddel van eerder genoemde include statement. Moet ik in ieder te includen file ook een header zetten o.i.d.? Hoe kan ik controleren hoe ik iets opsla? Ik edit met notepad en sla op als tekst. Is da goe of nie goe?
Pagina: 1