Encrypted files op andere windows installatie bekijken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
Ik heb op mijn vorige install perongeluk een map geencrypt met de encrypt functie van Windows Seven. Nu ben ik echter zo dom geweest en heb geen backup van m'n Encrypted File System (EFS) Certificate gemaakt.

Toen mijn windows install toe was aan een nieuwe installatie heb ik de bestanden gewoon gebackupt en ze daarna weer op mijn nieuwe windows install gezet. Natuurlijk kan ik de bestanden nu niet meer gebruiken/decrypten omdat mijn nieuwe installatie het nodige certificaat niet heeft.

Nu is mijn vraag: is het alsnog mogelijk deze bestanden te openen, of zijn ze gewoon verloren?

Alvast hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:28
geen recovery key=geen data :)

das het hele principe van encryptie, zou wel erg makkelijk zijn als je er zo weer bij kon komen niewaar :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
Powershell schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:31:
geen recovery key=geen data :)

das het hele principe van encryptie, zou wel erg makkelijk zijn als je er zo weer bij kon komen niewaar :?
Ja klopt. Ik ga er momenteel ook van uit dat het gewoon verloren is. Maar ik wilde gewoon even alles proberen voordat ik het weg gooi :) . Het kon immers dat er misschien toch wat te doen is, doordat het systeem toch niet helemaal goed werkt of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:25
Je files zijn verloren. Het werkt niet om op je nieuwe installatie een user aan te maken met dezelfde username en wachtwoordcombinatie, want Windows genereert telkens unieke certificaten. Je enige kans is het certificaat redden uit je oude Windows installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
PhilipsFan schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:51:
Je files zijn verloren. Het werkt niet om op je nieuwe installatie een user aan te maken met dezelfde username en wachtwoordcombinatie, want Windows genereert telkens unieke certificaten. Je enige kans is het certificaat redden uit je oude Windows installatie.
Nee dat zal niet meer lukken. Het is te lang geleden om deze te herstellen (ik kwam er toevallig pas vandaag achter, omdat ik bestanden van een usb stick van 'n jaar geleden zocht).

Jammer dan, maar ik wilde het toch even proberen, voordat ik alles definitief verwijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:03
Als je weet hoe dit certificaatbestand heet zou je kunnen proberen om dit te recoveren met een recoverprogramma als bv Recuva of PC inspector. De kans is klein dat het nog te vinden is en dan ook nog bruikbaar, maar niet geschoten is altijd mis.
Pagina: 1