Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-05 16:35
Voor mijn belastingaangifte heb ik een financieel jaaroverzicht van mijn bank (rabobank) nodig. Het schoot me net te binnen dat ik deze (nog) niet heb ontvangen. Ik heb al op google en dit forum gezocht naar andere mensen met hetzelfde 'probleem', maar geen resultaten. Ook kon ik niet vinden of ik dit overzicht ergens kon downloaden.

Zie ik iets over het hoofd en is dit overzicht alsnog ergens te downloaden (en krijg je 'm nu niet meer op papier)? Of moet ik maandag direct gaan bellen om te vragen of ze nogmaals een overzicht naar mij toe kunnen sturen?

Zijn er meer mensen die ditzelfde 'probleem' hebben overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:15

JaQ

Ik heb 'm een paar weken geleden reeds ontvangen van de Rabo, dus ik vermoed dat je 'm gemist hebt.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Die heb ik ook allang gehad, dus die heb je gemist. Even bellen met je Rabobank of je een 2e versie, of kopie kan krijgen. Lijkt me niet zo een probleem. :)

Zat als het goed is gewoon tussen een brief van je maandelijkse overzicht.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:25
De klantenservice van de rabo is over het algemeen niet zo moeilijk. Ik denk dat je gewoon even moet bellen en vragen of ze even een nieuwe toesturen.

Ik heb hem aantal weken geleden ook ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:54

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ik kon vorig jaar bij de ING een rekeningoverzicht laten genereren met eigen zelf bepaalde begin- en einddatum. Dus 1 januari t/m 31 december invullen en klaar was ik daarmee.

Misschien zijn ze bij de Rabobank ook al zover :)

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Misschien krijg je het overzicht niet meer op papier aangeleverd maar alleen nog via internet bankieren?
Zo werkt het tenminste bij de ABN, als je geen papieren rekeningafschriften ontvangt krijg je het financieel jaaroverizicht ook enkel digitaal.

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28
Alle maandelijkse overzichten kun je met Rabo internetbankieren downloaden (PDF) tot anderhalf jaar terug. De jaaroverzichten (helaas) nog niet. Ik zou blij zijn als die papieren rommel eindelijk een keer ophield, daar zit toch niemand meer op te wachten? Doe mij maar een PDFje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:46
sverzijl schreef op zondag 14 maart 2010 @ 10:38:
Ik zou blij zijn als die papieren rommel eindelijk een keer ophield, daar zit toch niemand meer op te wachten? Doe mij maar een PDFje.
Ik ontvang liever wel gewoon per maand/kwartaar/jaar een papieren afdruk. Dat past prima in mijn input gedreven workflow en geeft mij het minste werk en de grootste zekerheid. (PDF kopie is wel handig aangezien ik dat anders zelf doe)

Ik wordt onderhand kriegel van alle financiele instituten (banken, effectenboeren) en gewone bedrijven (UPC, Telfort) die hun rekeningen allemaal op hun eigen wijze en onder hun eigen voorwaarden online gooien. Bij de voormalige Postbank (ING) zat er bijvoorbeeld een downloadlimiet aan de overzichten die ver korter is dan de verjaringstermijn in het juridische verkeer. Bij UPC is de termijn dermate kort (6 maanden) dat facturen nauwelijks te betwisten zijn en alleen met een truc als enkele file op te slaan. Een enkele spaarbank overschrijft met het laatste jaaroverzicht de vorige om een of andere onbegrijpbare reden.

Ik wil best over naar digitale overzichten, maar dan onder de voorwaarde dat deze in een gestandaardiseerd open formaat (bv PDF) als enkele file naar een zelfgekozen mailadres worden gemaild en dat er een kopie naar een zelfgekozen derde verstuurd kan worden (mail of online dienst). Wat mij betreft wordt het eerste punt nog liever vandaag dan morgen in een wet vastgelegd.
Pagina: 1