OEM 133 geheugen van Gistron.. iemand ervaring mee

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:43
Zie topic.. iemand ervaring mee? Loopt het stabiel op 133?
't Is namenlijk erg goedkoop, 256 mb voor 179,-

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Ik zit er ook aan te denken, maar wil ook wel een paar ervaringen horen. :)

• Wallie
Ik had Gistron zelf al gemaild.. was goed genoeg voor in een Athlon 133Mhz systeem.. maar ja, dat antwoord was te verwachten :)

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
weet iemand btw waar dit bedrijf zit, in de randstad of zo?

Ik was toevallig ook aan het kijken bij gistron voor geheugn ...
en merklozer dan wat ik nu heb kan bijna niet ;)

• Wallie
Zit in duitsland...
Es ist "Gistron GmbH" :)
Das ist mir w....

Verwijderd

Zijn de prijzen dan niet in D-Mark ??

Ik heb ook een beetje naar die site zitten kijken... is niet zo duur.. maar verder...

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:57

ChUcKiE

Dus........

Zie mijn topic, over dat VT geheugen.

Ik heb er van de week 2 dimmetjes 256MB OEM gekocht, de dag erna in huis, erin gestopt, maar nog niets mee gedaan! Er staat 7ns op en het merk is dus (dit keer) VT, kent iemand dit?? Verder leest het geheugen uit SPD CAS 3-3-3 uit, ik zal proberne het (als ik tijd heb) een keer op 2-2-2 te zetten op 133MHz. Kijken wattie doet.
Als iemand me van te voren meer info kan geven, is dat van harte welkom, want de vorige keer kreeg ik een zwart beeld met alleen maar continue piepjes. Batterij eruit hielp ook niet, geen jumper aanwezig om BIOS te resetten. Toen heb ik er maar uit een Compaq Wat CAS3 geheugen gerukt en gelukkig draaide dat wel op 2-2-2. na de BIOS instelling teruggezet te hebben werkte mijn oude geheugen weer (M-Tec 128MB ook van Gistron)

Oja Gistron zit ptrecies op de Nederlandse/Duitse grens, achter in een oud gebouw van de Duitse Zoll-Ambt. Ik ben er een keer geweest. Via een afslag van de A15 Arnhem-Oberhausen kun je er komen! Werken en Nederlanders en Duitsers, maar is op een keer na nog altijd voor nmij klasse bedrijf geweest, met spotgoedkope prijzen!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 09:29
Ik heb 2* 128 gekocht , erg goedkoop , je kunt 's avonds spullen ophalen als je in de buurt woont. Ze zitten net over de grens op de A12 achter de duitse bank (grenswisselkantoor)

Hoe het werkt onder 133 mhz kan ik je helaas niet vertellen (Bp6 mobo)

Met hun postorder heb ik geen ervaring, als je ze wil bellen moet je dat rond tien uur 's ochtends doen anders krijg je niemand te pakken
(ik heb net gemaild om te vragen of ze 128 Mbyt memory hebben voor me laptop en hoeveel dat kost, benieuwd of ik (en wanneer) antwoord krijg.

Verwijderd

heb 2x128mb pc133 besteld bij intercom een aantal maanden terug, doet 't goed op cas2. het waren oem-repen.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een vriend van me had drie repen besteld. Eentje deed het niet.

• Wallie
Nou, ik denk dat ik het er maar eens op ga wagen voor die prijs :)
Verzend kosten zijn ook niet erg hoog, fl 18,-

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met Euro-pc of zoiets... de verkopen ook goedkoop geheugen ... (www.europc.nl)

• Wallie
Euro PC --> Komt me een beetje als een vaag winkeltje over.. ook weinig mensen met ervaring met deze zaak.
25,- verzend/rem-kosten daar.

• Wallie
Nou ja.. wil ik gaan bestellen... is de prijs gestegen van 179,- naar 205,-
Kan ik het net zo goed hier in de buurt halen voor 215,-
Da's ff jammer.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:57

ChUcKiE

Dus........

Zijn de prijzen weer aan het stijgen?? Phoe maar goed dat ik net op tijd ben geweest!! Die prijzen van hun (179) hebben maar een dag of drie/vier op die hoogte/laagte gestaan!!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Speed24
  • Niet online
dit is echt minder :(

ik had net besloten om samen met iemand anders daar geheugen te gaan kopen , zijn nu ineens de prijzen omhoog gegaan (10 minuten later ...)

flink balen ... dan maar ff een ander bedrijfje uitzoeken

• Speed24
  • Niet online
zijn er misschien mensen die ervaring hebben met EuroPC (liever iets meer dan het gevoel dat EuroPC ze geeft ;) )

Deze zijn nu redelijk goedkoop, qua verzendkosten zou het goedkoper kunnen, maar 179,- is gewoon echt laag ...

goedkoop = duurkoop ?

• Artcore
  • Niet online
Kijk hier voor beoordelingen over Europc.

• kmf
  • Niet online

kmf

Iemand enig idee welke prijs zij aanhouden?
Ik had ook gisteren een reepje 256 voor 179 besteld, maar nog niks ontvangen en vandaag is de prijs omhooggegaan.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 08 maart 2001 18:16 schreef athlonkmf het volgende:
Iemand enig idee welke prijs zij aanhouden?
Ik had ook gisteren een reepje 256 voor 179 besteld, maar nog niks ontvangen en vandaag is de prijs omhooggegaan.
hehehe geinig.. ik heb gister een reepje 512mb gekocht bij Gistron voor 175 piek >:)

wel paar maandjes later .. >:)

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Nog goedkoper. Levering +-2 dagen.
http://www.alternate.nl/cgi-bin/frameset.pm?js=1

Be Stronger Than Your Excuses

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:17
Gistron is wel goed hoor.. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Altijd de volgende dag al geleverd (muv het weekend natuurlijk), met mailorder en telefoonorder. Of het geheugen goed is weet ik niet.. :)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Op donderdag 19 juli 2001 02:49 schreef KimSaRo het volgende:
Nog goedkoper. Levering +-2 dagen.
http://www.alternate.nl/cgi-bin/frameset.pm?js=1
duh, alternate is ex. btw

• Rembrand20
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb er 2 x 256 mb en 1 x 512 mb in me pc zitten... en de pc is vanaf de dag dat ik hem in mekaar heb gezet nog niet gecrasht....
Dus is het geheugen wel ok...

Geheugen kun je heel goed bestellen.... maar ik zou nog een weekie wachten dan zit het vast op de 170 gld.

Greetings,

Rehman

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

Verwijderd

Heb al bergen geheugen bij gistron besteld. Ooit één keer een kapotte gehad, werd netjes omgeruild. Verder geen problemen.
Wel opvallend dat ik altijd weer andere merken krijg, maar voor die prijzen kan me dat niet boeien :)
Snelheid varieert per module, sommige halen cas2, andere niet. Sommige zijn 7ns, andere 7.5 ns maar ik kon nog geen verband ontdekken tussen de gebruikte chips en de gehaalde snelheid.

Gewoon kopen dat spul!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik had een 512 Mb module besteld maar die heb ik teruggestuurd omdat het 8 ns was (en dat is geen PC133)

Ik krijg nu een nieuwe die 7.5 ns schijnt te zijn, ff afwachten dus :)

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 09:39
Geheugen van Gistron is meestal wel OK, maar heb wel van ze gehoort dat er erg veel uitval was bij dat OEM geheugen (50% !!) Dit is wel een tijdje geleden (half jaar ofzo) Zelf heb ik dus nu 2x128 OEM chips (VT, gistron zal dezelfde wel hebben, ik haal spul bij dezelfde groothandel als hun) en dat draait wel goed (nog geen "speedchecks" gedaan) PC is momenteel retestabiel!

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Kheb maandag middag een lite-on cd fikker besteld, maar heb m nu, 3 dagen later, nog steeds niet binnen. Hen wel bevestiging gehad, en zelf een mailtje dat de levertijd 1 a 2 werkdagen is... :(

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Move HA -> PMG trouwens :)

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 12:24

Spikey

Making the web accessible!

ik heb dinsdag 2x 512mb pc133 bestelt bij gistron en vandaag binnen gehad. werken tot nu toe perfect op 133Mhz (KT7 hclk+pciclk).

ik moet de bios settings nog wel tweaken maar dat komt nog wel een keer

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Op donderdag 19 juli 2001 09:58 schreef Daniel Kegel het volgende:
Ik had een 512 Mb module besteld maar die heb ik teruggestuurd omdat het 8 ns was (en dat is geen PC133)

Ik krijg nu een nieuwe die 7.5 ns schijnt te zijn, ff afwachten dus :)
Hoe weet je hoeveel ns een chippie heeft? Ik zou geen idee hebben hoe snel de chips is die ik er nu in heb...

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

dat staat op de chipjes hoeveel ns.

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 23:06

Zillion01

Obey your screen!

heb van de week 2 256mb ddr oem gekocht werkt wel goed, maar niet echt super snel, alhoewel op bios setting 8 8 8 2 6 2 2 zijn ze in Sandra benchmark 622 805, is wel sneller dan de vergeleken 573 700 bij AMD 760 PC2100 2.5.

iemand een idee hoe je een evt. merk van de chippies op de ddr kunt achterhalen. er staat alleen V+ op qua logo. gistron wist mij ook nix daarover te melden.

• FailFr8er
  • Laatst online: 25-08 11:24
Ik heb gisteren 512 besteld bij Gistron!?
Ik heb een AK33 (A-open) mobo!? 200mhz die 133mhz RAM ondersteund!?
Hoeweet ik nou of het goed is die RAM als ik hem binnen heb?

Verwijderd

De duitse ComputerTotaal heeft ergens een progje staan waarmee je je geheugen tot op het bot kunt ontleden. Check het geheugen eens met CTSPD. Met de geavanceerde weergaven kun je veel info vinden over de fabrikant (dit ligt namelijk met codes opgeslagen in het geheugen)
Ik kan helaas geen url aanleveren, ben ik kwijt.

Verwijderd

CTSPD kun je hier vinden:

ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/ctspd092.zip

zouden wat mensjes ff willen checken of hun PC133 Ram op CAS2 wil draaien(dus 222 en niet 322) verder graag ff dit proggy draaien en de uitkomst hier neergooien. THX in advance.

Verwijderd

OEM geheugen is gewoon goedkoop geheugen, geef anders gewoon wat meer uit voor een wat betere kwaliteit geheugen van bijvoorbeeld Kingston of Infineon (wat ze ook verkopen)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

iniddels al 512mb voor dat geld

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Pagina: 1