Direct doorschakelen Quattrovox IV werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op dit moment hebben wij thuis het volgende systeem:
- De telefoonlijn komt ons huis binnen via een Homevox Universal 1-4E
- Daarna komt een Quattrovox IV, waar meerdere telefoonnummers op geschakeld kunnen worden.
- Wij bellen via Euphony op het KPN netwerk

We hebben thuis 4 verschillende telefoonnummers. Het nummer dat op dit moment op poort 2 staat wil ik naar mijn mobiele telefoon doorschakelen. Omdat het een quattrovox IV betreft, kan ik deze enkel doorschakelen wanneer dit nummer op poort 1 staat, aangezien ik enkel nummers die op poort 1 staan kan doorschakelen.

Huidige situatie:
Poort 1: xxxxx24
Poort 2: xxxxx21

Nieuwe situatie:
Poort 1: xxxxx21
Poort 2: xxxxx24

Omdat ik de handleiding goed heb doorgenomen, heb ik de nummers in de nieuwe situatie geprogrammeerd. Dit werkt goed. Echter, heb ik één probleem: het nummer dat nu op poort 1 staat (x21) kan ik niet doorschakelen, terwijl ik dit wel geprogrammeerd heb. Tot mijn verbazing is het nummer (x24) het nummer dat wel doorgeschakeld staat, terwijl dit nu op poort 2 staat.

Ik heb de volgende zaken geprobeerd:
1. Ik heb de instellingen van de Quattrovox gewist en hergeprogrammeerd in de nieuwe situatie, maar nog steeds kan ik het nummer (x21) niet doorschakelen. Echter lukt dit mij nog steeds wel met het nummer (x24). (ik heb alle handelingen 3x herhaald om zeker te zijn).
2. Ik heb de bekabeling op de quattrovox, welke poort 1 en 2 betreft omgedraaid. De nummers en de poorten worden hierdoor omgedraaid van de oude naar de nieuwe situatie, maar nog steeds kan ik enkel het nummer (x24) doorschakelen.

Ik heb nu geen idee meer wat ik kan doen. Ik heb niet aan de Homevox gezeten.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, ik denk dat het een uitdagende vraag is ;)

Alvast bedankt!

Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 22:53
Doorschakeling zou ik niet op je QV doen, maar direct bij KPN.

Als je de QV laat doorschakelen heb je
- Alle lijnen in gesprek (1 inkomend, en 1 weer door naar je mobiel)
- Geen nummerweergave: Alle oproepen komen vanaf je doorgeschakelde nr, je ziet dus niet wie er belt.

Praktischer en makkelijker is om met *21 door te schakelen. Je ziet dan ook netjes het nr van de beller op je display, en je houd je lijnen beschikbaar (alleen betaal je natuurlijk wel voor de doorschakeling, jij betaald vanaf je huis naar je 06)

*21 kun je vanaf elk toestel doen op de Quattrovox, hoeft niet perse poort 1 te zijn. Je moet alleen even het betreffende (MSN) nr toewijzen aan een poortje, en dan via dat poortje de doorschakeling erop zetten. Ook kun je eventueel direct een ISDN toestel aansluiten en daarmee de doorschakeling regelen. *21 gebeurt in de centrale, dus eenmaal ingesteld heb je niets meer te maken met je eigen apparatuur.
Op sommige ISDN lijnen/toestelcombinaties werkt *21niet, gebruik dan *210.

Wat die homevox doet.. geen idee. Dat is een analoge centrale. Die zal dus achter de quattrovox hangen, of op een andere (analoge) lijn zitten. Als je QV achter de homevox zit zal het nooit gaan werken, dan is die hele quattrovox nutteloos. (dat is een ISDN centrale).
Wat heb je nu exact? EV ISDN, EV PSTN of MV PSTN? (Geen idee of de Homevox misschien meervoudig analoog aankan?)

Wel kan het zo zijn dat je preselect boer geen sterdiensten ondersteunt. Bel dan eerst 1655, daarmee ga je direct via kpn (zonder carrier preselect) of schakel je carrier preselect uit (eventueel alleen voor 06) via 0800-1273

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 13-03-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste DJSmiley,

Hartelijk bedankt voor je reactie! Je uitleg is helder. Ik heb het meeste wat je zegt wel geprobeerd. Wij hebben thuis ISDN.

Ik denk dat mijn omschrijving van het systeem, de homevox vóór de quattrovox, niet correct is (hij staat er dan waarschijnlijk achter, als ik jouw comments mag lezen). N.a.v. je reactie heb ik zojuist wederom met KPN gebeld. Ik heb gevraagd of ze het nummer direct via KPN konden doorschakelen. Dit kon niet. Echter vertelden ze mij deze keer, dat ze het nummer xxxxx21 moeten inschakelen om door te kunnen verbinden via *21. Dit hebben ze nu gedaan. Ik begrijp niet waarom ze dit mij niet eerder hebben laten weten, waarschijnlijk omdat de meesten het daar ook niet wisten. Ik moet nu 3 dagen wachten (daarna is dit geactiveerd) en daarna nogmaals proberen. Volgens mij deze actie overeen met je laatste comment.

Ik hoop dat het dan werkt. Zover bedankt!

Groet,

Pieter