Apple iPad heeft knop tegen automatisch kantelen scherm...

Pagina: 1
Acties:

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 17:04

TheBorg

Resistance is futile.

Topicstarter
nieuws: Apple iPad heeft knop tegen automatisch kantelen schermweergave

Ik denk dat de redactie naar aanleiding van de reacties op dit non-nieuws artikel en de wijze waarop er op die reacties wordt gemodereerd zichzelf eens achter de oren moet krabben.

Relief2009 in 'nieuws: Apple iPad heeft knop tegen automatisch kantelen schermweergave'
Deze reactie krijgt een aantal keer +3, natuurlijk geheel onterecht, maar het geeft wel duidelijk aan wat de lezers vinden. What's next? Voorpagina nieuws als Steve Jobs jeuk heeft?

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Sorry hoor TheBorg, maar de redactie mag toch zelf bepalen wat ze nieuws vinden? Bovendien zeggen die +2's en +3 helemaal niets, er zitten altijd overal mismodders tussen. Het enige wat je als kritiek op dit artikel zou mogen brengen, is de titel... die dekt namelijk het relatief onbelangrijke punt van een knopje en mist de voorverkoop-aantallen die weldegelijk interessant zijn.

Verwijderd

Ik vind het eigenlijk wel een punt hebben. Dit is geen nieuwsbericht maar eerder een scheet in een fles (zoals ze het het bij ons uitdrukken).
Wat mij betreft mag er wel wat meer gefilterd worden op nieuwssubmits. Niet alles wat gesubmit wordt hoef je per se te publiceren hoor ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

punishedbrains schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:47:
Sorry hoor TheBorg, maar de redactie mag toch zelf bepalen wat ze nieuws vinden?
Yep, en de lezers mogen daar toch commentaar op hebben? Het is inderdaad een bericht, maar als het al nieuws is, dan is het iets wat je pas gebruikt als de "man bijt hond" en "Elvis gespot in de Burger King" het al voor zijn gegaan :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
TheBorg schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:29:
nieuws: Apple iPad heeft knop tegen automatisch kantelen schermweergave

Ik denk dat de redactie naar aanleiding van de reacties op dit non-nieuws artikel en de wijze waarop er op die reacties wordt gemodereerd zichzelf eens achter de oren moet krabben.

Relief2009 in 'nieuws: Apple iPad heeft knop tegen automatisch kantelen schermweergave'
Deze reactie krijgt een aantal keer +3, natuurlijk geheel onterecht, maar het geeft wel duidelijk aan wat de lezers vinden. What's next? Voorpagina nieuws als Steve Jobs jeuk heeft?
Er zitten ook reacties tussen van mensen die het wél nuttig nieuws vinden. Dat dat niet voor iedereen geldt, betekent niet dat we het maar links moeten laten liggen. Smaken verschillen, en als je een nieuwsartikel niet interessant vindt - tsja, wie dwingt je om het te lezen? :)
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:16:
Niet alles wat gesubmit wordt hoef je per se te publiceren hoor ;)
Als er iets is wat we absoluut níet doen, is het alle nieuwssubmits publiceren.

Ik ben helemaal geen stagiair

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

TheBorg heeft een punt. En dit punt wordt hard gemaakt met nieuws: Vervangende batterij voor de iPad kost 99 dollar. Een bericht te snel en fout overgenomen. De kern van het nieuwsbericht is nog verkeerd vertaald ook 8)7

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 20:39
Daar ben ik het mee eens. De bekendmaking van de prijs van een nieuwe batterij van een gadget is toch geen nieuws? En het feit dat je een apparaat wat niet open kan moet terugsturen is toch ook geen nieuws?

edit:
Wellicht dat het de nieuwsposter ging om het interessante marketing-/verkoopmodel wat gehanteerd wordt, maar dat mag dan duidelijker blijken uit de titel en de opbouw van het artikel.

[ Voor 32% gewijzigd door Krankenstein op 14-03-2010 18:15 ]

Verwijderd

Ik moet zeggen dat het mij ook wel opviel dat er twee onbenullige nieuwsberichten over Apple vlak na elkaar gepost werden. Ik weet dat Tweakers best een hoop doet om zijn neutraliteit te bewaren en bewaken, maar ik vind ik bij dit soort berichten niet gek dat mensen daar aan gaan twijfelen.

Natuurlijk valt er soms te discussiëren over de nieuwswaardigheid van een bericht, maar ik vond deze allebei toch wel opvallend ver aan de wat mij betreft verkeerde kant zitten.

Verwijderd

Weet niet of Tweakers er wat aan heeft, maar het valt toch wel op dat er bij elke nieuwspost die over Apple gaat heel veel gereageerd en waarschijnlijk ook bekeken wordt. Als de reacties nou goed waren, maar er wordt bijna alleen maar gebasht, getrollt enz. Maar goed, gewoon niet meer alle reacties lezen. :9

Net zoals die kansloze bashers niet verplicht worden Apple te kopen, wordt ik ook niet verplicht om alle reacties te lezen,.. ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:54:
Net zoals die kansloze bashers niet verplicht worden Apple te kopen, wordt ik ook niet verplicht om alle reacties te lezen,.. ;)
Even correct zijn: de kansloze bashers en net zo kansloze fanboys.

Het zou imo trouwens wel helpen als men wat selectiever is aangaande ons klokhuisje en niet te snel aparte nieuwsberichten plaatst zoals die twee van vandaag. Verzamel dan de verschillende "nieuwtjes" en maak er één nieuwsbericht per 1 of 2 weken van :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er is ongeveer vierhonderdvijftig keer gereageerd op beide iPad-artikelen. Dat geeft aan dat veel mensen er iets over te zeggen hebben. Volgens mij valt het dus wel mee met de lage nieuwswaarde. Het is verder ook geen schokkend nieuws, maar gezien het feit dat Apple altijd een populair onderwerp is maakt het sneller nieuws dan gemiddeld. Daarnaast is het natuurlijk weekend, en is er doorgaans dan wat minder nieuws. Daardoor kunnen dat soort nieuwtjes dan wat sneller geplaatst worden, hoewel ik geen idee heb of dit voor de auteurs meegespeeld heeft.

Er wordt overigens wel vaker bericht over wat kleinere onderwerpen die iets te maken hebben met populaire apparaten. Ik zie niet in waarom het nu ineens een probleem is. Het is welliswaar twee keer de iPad, maar dat is waarschijnlijk gewoon toeval.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoD schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:04:
Er is ongeveer vierhonderdvijftig keer gereageerd op beide iPad-artikelen. Dat geeft aan dat veel mensen er iets over te zeggen hebben. Volgens mij valt het dus wel mee met de lage nieuwswaarde.
Kwantiteit, geen kwaliteit, en scorebordjournalistiek :) .

• RoD
  • Niet online

RoD

Kwaliteit vs. kwantiteit heeft niets te maken met hoe graag mensen iets lezen. Zoveel reacties laat in ieder geval zien dat het goed gelezen wordt. Een slechtgelezen artikel komt doorgaans nog niet tot een tiende daarvan.

Verwijderd

Tsja, je kan natuurlijk best verantwoorden zulke artikelen te plaatsen als er vervolgens grotendeels pulpreacties onder staan in plaats van de inhoudelijke reacties die je bij veel andere berichten tegenkomt. Mij bekruipt een beetje een gevoel dat hits heilig zijn, wellicht omdat op de achtergrond dat wel is waar adverteerders voor gaan. Ik beschuldig tweakers niet van bewust oninteger gedrag, daarvoor heb ik een te hoge dunk van de website, maar wellicht dat het op de achtergrond toch meespeelt.
Er valt bij wijze van spreken vrij makkelijk iedere dag een lading berichten te genereren die sterke reacties oproepen en veel veel hits, maar of dat is wat je moet willen als een toch wel journalistieke newssite vraag ik mij ten zeerste af.
Dat is wel een vrij fraaie samenvattig van het gevoel dat mij hierbij bekruipt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 23:56 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:42
RoD schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:04:
Er is ongeveer vierhonderdvijftig keer gereageerd op beide iPad-artikelen. Dat geeft aan dat veel mensen er iets over te zeggen hebben. Volgens mij valt het dus wel mee met de lage nieuwswaarde.
Als van die 450 reacties er 300 gaan over dat het geen nieuws is dan kan je dat nog steeds wel stellen lijkt mij ;)

Dat er af en toe wat nieuwtjes tussendoor komen die niet heel erg schokkend zijn vind ik zelf prima, maar niet elk klein dingetje van de iPad moet z'n eigen nieuwspost krijgen, dat komt nogal snel over als uitmelken.

The devil is in the details.

• noofer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
OT
Dit is toch makkelijk te verhelpen met SBsettings..? Wifi, 3g en rotate aan of uit zetten met 2 swipes

De ipad wordt IMO een groot succes..

Verwijderd

RoD schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:21:
Kwaliteit vs. kwantiteit heeft niets te maken met hoe graag mensen iets lezen. Zoveel reacties laat in ieder geval zien dat het goed gelezen wordt. Een slechtgelezen artikel komt doorgaans nog niet tot een tiende daarvan.
Net alsof mensen zo graag lezen hoe duur het vervangen van een accu kost of dat een knopje een andere functie gekregen heeft.. En als de reacties nou over het artikel gaan, maar het grootste gedeelte is nutteloos gebash, reacties daar op, posts als "is dit nou nieuws"... De link met mogelijke hogere advertentie-inkomsten ligt hier wel heel erg voor de hand.. ;)
noofer schreef op maandag 15 maart 2010 @ 00:00:
OT
Dit is toch makkelijk te verhelpen met SBsettings..? Wifi, 3g en rotate aan of uit zetten met 2 swipes

De ipad wordt IMO een groot succes..
offtopic:
Nee 't wordt bagger, het is een Apple-product! ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 00:04 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Mute schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:55:
[...]
Als van die 450 reacties er 300 gaan over dat het geen nieuws is dan kan je dat nog steeds wel stellen lijkt mij ;)
Maar dat is niet zo. Daarnaast spreken de views ook voor zich.
Dat er af en toe wat nieuwtjes tussendoor komen die niet heel erg schokkend zijn vind ik zelf prima, maar niet elk klein dingetje van de iPad moet z'n eigen nieuwspost krijgen, dat komt nogal snel over als uitmelken.
Er is in het schermweergave-artikel een aantal nieuwtjes samengevoegd: de functie zelf, de pre-orders en de releasegegevens over Nederland en België. Van uitmelken lijkt mij dus geen sprake.

Verwijderd

RoD schreef op maandag 15 maart 2010 @ 00:05:
Maar dat is niet zo. Daarnaast spreken de views ook voor zich.
Je mag het niet zo vinden, maar het komt toch wel een heel eind in die richting.

Die views komen omdat ik en met mij waarschijnlijk tal van mensen dat artikel nou al 6 keer hebben bezocht om nog maar eens vast te stellen waarom het nou geen FP post is ;)

Verwijderd

RoD schreef op maandag 15 maart 2010 @ 00:05:
[...]

Er is in het schermweergave-artikel een aantal nieuwtjes samengevoegd: de functie zelf, de pre-orders en de releasegegevens over Nederland en België. Van uitmelken lijkt mij dus geen sprake.
Dat moet een vergissing geweest zijn, hadden uiteraard gewoon 2 berichten moeten zijn. Maar ik snap niet hoe het de release gegevens samengevoegd zijn, aangezien het om één zinnetje gaat:
De iPad komt voorlopig nog niet naar Nederland en België.
Maar goed, zolang het bekeken wordt en de ads getoond worden (alhoewel dat laatste hier ook niet het geval is)... ;)

@hierboven:
Het zijn er 290 van de 450... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 00:21 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

RoD schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:21:
Is dat het dan? Views genereren?

Op de korte termijn mag dat dan een aantrekkelijk punt zijn, maar levert het op de lange termijn ook het gewenste effect? Als er morgen op de fp staat dat Steve Ballmer in zijn jeugd visioenen had over elfjes, dan genereert dat misschien erg veel hits, maar het schaadt de reputatie van de nieuwssite tweakers.net.
Dit soort onbenullige berichten doet dat imho ook. Dat er veel op gereageerd wordt, zegt iets over de discussie omtrent Apple producten, niet over de nieuwswaarde van het item. Kijk naar de inhoud van de replies. Hoeveel zijn er daadwerkelijk ontopic?

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Er is nog steeds niets gedaan aan de inhoud van het topic :S

Graag aanpassen.. zie ook Apple site
What is iPad Battery Replacement Service?
If your iPad requires service due to the battery’s diminished ability to hold an electrical charge, Apple will replace your iPad for a service fee.
Gaat dus niet om de batterij. Als er al aan scorebordjournalistiek gedaan wordt, dan graag wel met correcte inhoud.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Resumerend:

- nieuws: Apple vervangt iPad bij defecte accu voor 99 dollar - update is verbouwd
- Niet iedereen vindt berichten over knopjes op de iPad nieuws. Noted.
- En nee, het draait bij ons niet om de pageviews. Daar hebben we er genoeg van.

[ Voor 13% gewijzigd door Wilbert de Vries op 15-03-2010 08:31 ]

Pagina: 1