• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-12-2025

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Hoi,

Vanmorgen heb ik mijn PSU gemod zodat de kabels langer en flexibeler zijn, en dat is wonder boven wonder redelijk gelukt. Wat raar is is dat na het opnieuw opstarten van de pc, toen ik de voltages ging bekijken in Speedfan, er bij +12V staat 6,28 Volt. Ik vreesde dat het toch niet zo'n geslaagde mod was, en keek het na met de multimeter, maar die geeft gewoon ~12 Volt aan op alle rails, aan de kant van het moederbord, terwijl de pc draait en tegelijkertijd aangeeft dat er 6.28 Volt op zou staan.

Helaas heb ik niet voordat ik aan de mod begon in Speedfan naar de voltages gekeken, dus het zou kunnen dat het gewoon een schraal programma is en verkeerde informatie geeft. Weet iemand hier meer van?

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Speedfan zal de boel gewoon verkeerd uitlezen. Probeer eens een ander programma.
Met 6.28V op de 12V lijn zou je PC namelijk absoluut niet functioneren.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Jammer dat je niet weet wat de meetwaardes waren vóór het verbouwen. Maar ik zou eerder de multimeter vertrouwen en denken dat de mobo-sensors verkeerd zijn aangesloten. Voor de zekerheid kun je het BIOS eens updaten (bij voorkeur wel even met een ongemodde voeding, gewoon voor de zekerheid).

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:06

Dark

who tweaked the light?

Speedfan geeft wel eens rare waarden aan omdat het enkel op de standaard manier de sensor chip leest. Moederbord fabrikanten kunnen de sensorchip inzetten zoals ze zelf willen, en dat is soms anders dan de standaard manier. speedfan support niet alle moederborden specifiek.

probeer eens het programmatje van de moederbord fabrikant., of iig iets anders dan speedfan...