[win7] windows 7 ultimate 1gb ram in gebruikt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javapiet
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-06 20:16
Ik heb windows 7 ultimate 64 bits
ik zie in taakbeheer dat windows 1gig in gebruikt heeft terwijl er niets wordt meegeladen dan avg
is dit normaal?
ik ben er achter gekomen sinds de bellen screensaver ook niet vloeiend meer loopt

[ Voor 21% gewijzigd door javapiet op 13-03-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:37
Windows Vista & Windows 7 zijn zo opgebouwd dat zij programma's die vaak worden gebruikt al in het interne geheugen laden; hierdoor zullen deze programma's sneller opstarten.

Het maakt niet uit of je 2, 4, of 6 GB hebt: Windows zal een gedeelte van dit Interne geheugen gebruiken voor deze programma's; hoe meer geheugen des een groter gedeelte wordt gereserveerd. Niks aan de hand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javapiet
ok maar waarom is mijn screensaver dan opeens zo traag
ik zie ook dat de bubbels door elkaar gaan hmmm vreemd

[ Voor 34% gewijzigd door javapiet op 13-03-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

javapiet schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:55:
ok maar waarom is mijn screensaver dan opeens zo traag
ik zie ook dat de bubbels door elkaar gaan hmmm vreemd
Omdat je het vinkje Delay hebt aangevinkt !? :P

Om welke screensaver gaat het ?
Wat bedoel je met traag ?
Heb je alle drivers (goed) geïnstalleerd ?
Welke bubbels door elkaar ?
Wat zegt taakbeheer (CPU load, I/O, enz)

Geef daarnaast eens wat specs van je pc, zo blijft het wel heel erg gissen natuurlijk...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51

Umbrah

The Incredible MapMan

offtopic:
Waarom gebruikt iemand überhaubt nog een screensaver? Inbranden is bijna geen punt meer, en huidige APM implementaties/videokaarten kunnen schermen zonder problemen standby zetten, wat natuurlijk altijd beter is dan een screensaver. Zet je screensaver de hardware meestal EXTRA aan het werk (= meer power, meer €, meer CO2), zorgt het uitzetten/standby zetten van een monitor (al dan niet automatisch) voor juist een lagere stroomrekening. Niet alleen laat je de CPU/GPU lekker idle, maar je zet ook zo'n 50/100W aan monitor uit!

Een screensaver is een applicatie, net als elke. Een applicatie die performance issues heeft laat zich meestal meten in: Wát voor performance issues? RAM is zeker in het geval van een screensaver zelden de beperkende factor. Als je genoeg RAM hebt om de cache al 1GB in te laten nemen, dan zou je screensaver geen probleem mogen zijn voor het RAM. Ik zal eerder denken aan zaken als: extreem veel DISK I/O, oververhitte GPU/CPU, GPU zonder driver (welke driver draai je op welke hardware?), te veel verwachtingen van hardware (als in: 1920*1080 op Crysis gebaseerde screensaver met 16xAA+AF = slecht idee op Radeon 3200 IGP of GeForce 8400/GTS210 like kaartjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javapiet
amd phenom 2 x4 965 3,4 ghz
4gb ddr3
1tb hd
ati hd 4200

videodriver al opnieuw geinstalleerd driver via windows update overigens nooit problemen mee gehad
cpu temp 30 graden in idle 50 graden bij transcoden van hd film
gpu temp geen idee, is onboard, maar als ik chipset pasieve koelblokken voel zijn deze absoluut niet warm
geen diskfouten in logboek
hd film loopt vloeiend met videokaart en de driver

pc loopt verder naar behoren
Pagina: 1