Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericrdm
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-01 21:19
Ik heb sinds kort in mijn thuisnetwerk het volgende probleem.
Als ik een bestand kopieer vanaf computer A (windows 7) naar computer B (WHS) dan gaat dat verschrikkelijk traag (50 kB/s)
Als ik dat bestand vanaf van computer B naar naar computer A gekopieer (via de verkenner op computer A) dan gaat dat snel 50 tot 70 MB/s. Hetzelfde (traag en snel) naar een nas-schijf in het netwerk. Van de NAS naar computer B (WHS) vanaf computer B en vice versa gaat weer snel. Dezelfde actie (nas naar computerB) via verkenner van computer A eea zeer traag.
Ik heb ook nog een computer C (ook windows 7) in het netwerk, zelfde verhaal als computer A.
Ik heb de driver van de netwerkkaart (intel 82566DC gigabit) geupdate naar windows 7. Ook Firewall (macafee) uitgezet zelfde probleem.
Wie kan helpen? Wie weet welk schakelaartje moet omgezet moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
hoe ziet je thuisnetwerk eruit?

kun je een schema maken en posten, vermeld hierin ook even welke ipadressen de machines krijgen

en kun je van de drie pc's even de ipconfig /all posten?

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericrdm
Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/8205/netwerk.jpg

In het netwerk hangen nog meer apparaten, zoals, mediaplayer, printer, accespoint, router ect.

Afbeeldingslocatie: http://img683.imageshack.us/img683/6035/ipconfign.jpg

Hopelijk kan je hier wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 23:01
Heb je ook al een andere netwerkkabel geprobeerd tussen computer A en de switch? Misschien dat 1 set van de aders niet lekker is.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:09
Kan je ook eens netstat -e doen?

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericrdm
Afbeeldingslocatie: http://img688.imageshack.us/img688/8546/netstat.jpg

Kabel aangepast, zelfde probleem. Ook computer C heeft hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
"Geweigerd" das niet goed, maar aangezien het n relatief klein percentage is lijkt het met niet de hoofdoorzaak. Ik zou het in ieder geval wel onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericrdm
waar moet ik dat onderzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Dit zegt Microsoft erover:
Discards are the packets received that contained errors or could not be processed. Errors indicate packets that are damaged, including packets sent by the local computer that were damaged while in the buffer.

Both of these types of errors should be at or near zero. If not, errors in the Sent column indicate that the local network might be overloaded or that there might be a bad physical connection between the local host and the network. High errors and discards in the Receive column indicate an overloaded local net, an overloaded local host, or a physical problem with the network.
Kan je voor de grap ook eens n andere netwerkkaart proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:23
Ik had jaren geleden eenzelfde probleem bij de eerste 'server' in het netwerkje. De suggestie "kabel kapot?" werd enkele keren genoemd, maar ik kon me niet voorstellen dat het daar aan lag.

Na uren/dagen speedtesten tussen verschillende punten toch maar eens wat kabels vervangen, en voila. De ene kant op werkte het als een droom, en de andere kant op een factor 20 langzamer. Moraal: check toch je kabels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericrdm
Na kabels veranderd te hebben, switches gewisseld ect ect en veel googled heb ik denk ik een oplossingen gevonden.
Ik had draadloze een usb adapter gebruikt op de pc en de netwerkkaart uitgeschakeld. De doorvoersnelheid was nu een stuk hoger. Conclusie dat het aan een instelling van de netwerk kaart moest liggen. Een intel 82566DC gigabit adapter. Op een engelstallig forum vond "disable de IPv4 Large Send Offload". Gedaan en de doorvoersnelheid is nu een stuk hoger. Kan ik dan andere problemen tegen komen? (Tot nu toe nog niet)
In ieder geval dank voor het meedenken.
Pagina: 1