Ik meende altijd dat 70% van alle opbrengst van een app naar de developer gaat, en kan op internet ook niets vinden wat het tegendeel bewijst.
Nu heb ik dus net een app geupload naar de App Store om te verkopen en kom er achter dat Apple werkt met prijs schalen.
Er wordt nergens een belofte gedaan waar wordt aangegeven dat je 70% van de opbrengst krijgt. Het enige wat wordt gespecificeerd is de prijs in de App Store voor die bepaalde schaal en de het bedrag daarvan wat naar de Developer gaat.
Ik geef als voorbeeld schaal 1, maar deze percentages gelden ook voor de andere schalen.
US/Canadese Dollars:
0,99 waarvan 0,70 naar de developer = 70,7%
Euro:
0,79 waarvan 0,48 naar de developer = 60,8%
UK Pound:
0,59 waarvan 0,36 naar de developer = 61,0%
Japanse yen:
115 waarvan 81 naar de developer = 70,4%
Australische Dollar:
1,19 waarvan 0,76 naar de developer = 63,9%
Heb ik iets gemist dat dit onlangs is veranderd? Ik kan hier namelijk niets van vinden op internet, dat Europese en Australische ontwikkelaars zwaar worden achtergesteld.
Nu heb ik dus net een app geupload naar de App Store om te verkopen en kom er achter dat Apple werkt met prijs schalen.
Er wordt nergens een belofte gedaan waar wordt aangegeven dat je 70% van de opbrengst krijgt. Het enige wat wordt gespecificeerd is de prijs in de App Store voor die bepaalde schaal en de het bedrag daarvan wat naar de Developer gaat.
Ik geef als voorbeeld schaal 1, maar deze percentages gelden ook voor de andere schalen.
US/Canadese Dollars:
0,99 waarvan 0,70 naar de developer = 70,7%
Euro:
0,79 waarvan 0,48 naar de developer = 60,8%
UK Pound:
0,59 waarvan 0,36 naar de developer = 61,0%
Japanse yen:
115 waarvan 81 naar de developer = 70,4%
Australische Dollar:
1,19 waarvan 0,76 naar de developer = 63,9%
Heb ik iets gemist dat dit onlangs is veranderd? Ik kan hier namelijk niets van vinden op internet, dat Europese en Australische ontwikkelaars zwaar worden achtergesteld.
...