Linksys WRT300N i.c.m. Macbook Pro - alleen 802.11g snelheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Ik probeer met mijn Macbook Pro Uni early 2009 een fatsoenlijke 802.11n verbinding te creëren, maar wat ik ook probeer, ik krijg alleen 802.11g.

In mijn systeemprofiel staat dus bijvoorbeeld dat ik alleen een 802.11g netwerk uitzend, maar het is toch echt een N-router en een N-Airport kaart. Ik heb al van alles geprobeerd, Googled, instellingen gewijzigd - iets teveel om hier op te sommen, maar het belangrijkste is, dat ik zowel in mijn systeemprofiel als in mijn netwerkhulpprogramma steeds blijft staan dat ik 54mbit verbinding heb, terwijl:

- router al gereset naar factory defaults - geen resultaat
- WPA/WPA2 met AES codering (las dat dat zou kunnen helpen) - geen resultaat
- firmware geupdate van de router - geen resultaat
- wide band en normal band (20Mhz) geprobeerd
- verschillende kanalen en snelheden geforceerd ingesteld - geen resultaat.

Ik heb geen flauw idee hoe dit komt. Heb wel ergens gelezen dat de Airport van de Mac een dubieuze driver heeft, maar dat was een post uit 2007.

Iemand suggesties/ervaring?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 09:52
Niet toevallig een ander g-apparaat dat nog in je netwerk zit?
Probeer anders is een 5GHz netwerk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Yvad schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:47:
Niet toevallig een ander g-apparaat dat nog in je netwerk zit?
Probeer anders is een 5GHz netwerk te maken.
Ja nog een andere MBP met een g-adapter en een iphone, die ook g is denk ik. Gaat dit dan ten koste van de rest?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 09:03
Domus schreef op zondag 14 maart 2010 @ 01:19:
[...]

Ja nog een andere MBP met een g-adapter en een iphone, die ook g is denk ik. Gaat dit dan ten koste van de rest?
Ja, dan word alles omlaag gehaald om ook ondersteuning te bieden aan de G apparatuur.
Indien je dit wilt oplossen kan je een G accespoint erbij plaatsen en daar alle G apparatuur op verbinden.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.