Ik probeer met mijn Macbook Pro Uni early 2009 een fatsoenlijke 802.11n verbinding te creëren, maar wat ik ook probeer, ik krijg alleen 802.11g.
In mijn systeemprofiel staat dus bijvoorbeeld dat ik alleen een 802.11g netwerk uitzend, maar het is toch echt een N-router en een N-Airport kaart. Ik heb al van alles geprobeerd, Googled, instellingen gewijzigd - iets teveel om hier op te sommen, maar het belangrijkste is, dat ik zowel in mijn systeemprofiel als in mijn netwerkhulpprogramma steeds blijft staan dat ik 54mbit verbinding heb, terwijl:
- router al gereset naar factory defaults - geen resultaat
- WPA/WPA2 met AES codering (las dat dat zou kunnen helpen) - geen resultaat
- firmware geupdate van de router - geen resultaat
- wide band en normal band (20Mhz) geprobeerd
- verschillende kanalen en snelheden geforceerd ingesteld - geen resultaat.
Ik heb geen flauw idee hoe dit komt. Heb wel ergens gelezen dat de Airport van de Mac een dubieuze driver heeft, maar dat was een post uit 2007.
Iemand suggesties/ervaring?
In mijn systeemprofiel staat dus bijvoorbeeld dat ik alleen een 802.11g netwerk uitzend, maar het is toch echt een N-router en een N-Airport kaart. Ik heb al van alles geprobeerd, Googled, instellingen gewijzigd - iets teveel om hier op te sommen, maar het belangrijkste is, dat ik zowel in mijn systeemprofiel als in mijn netwerkhulpprogramma steeds blijft staan dat ik 54mbit verbinding heb, terwijl:
- router al gereset naar factory defaults - geen resultaat
- WPA/WPA2 met AES codering (las dat dat zou kunnen helpen) - geen resultaat
- firmware geupdate van de router - geen resultaat
- wide band en normal band (20Mhz) geprobeerd
- verschillende kanalen en snelheden geforceerd ingesteld - geen resultaat.
Ik heb geen flauw idee hoe dit komt. Heb wel ergens gelezen dat de Airport van de Mac een dubieuze driver heeft, maar dat was een post uit 2007.
Iemand suggesties/ervaring?
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -