Hallo mensen,
Om het kort samen te vatten:
Ik heb extra geheugen aangeschaft (nieuw) kingston DDRII 533 en deze in de pc gezet.
Moederbord: Gigabyte ga-945p-s3
Processor: E6600
Het systeem heeft een paar uur gedraait waarna ik nieuwe chipset driver heb gedownload en geinstalleerd.
Vervolgens na een kwartier reboot mijn pc opeens terwijl ik gewoon in firefox bezig was.
Dit gebeurd 3 keer (3 keer met alleen firefox open, zal toeval zijn) en na die 3e keer staat er in beeld: Detecting drive a: auto bios recovery......... hij laad wat en valt uit.
Als ik vervolgens mijn pc wil aanzetten gaan alleen de koelers draaien maar gebeurd niks, gewoon zwart beeld.
Wat heb ik geprobeerd:
Nieuwe geheugen er uit gehaald - geen resultaat
Al het geheugen eruit - pc gaat zelfs niet piepen...
Cmos geprobeerd leeg te maken dmv jumper en batterij er uit.
Nou ben ik er zeker van dat het einde oefening is en wil dus een nieuw moederbordje aanschaffen maar zit met de volgende vraag:
Ik heb 4 gig (4x1gig) kingston 533mhz DDR2, en nu kan ik alleen nog maar moderbordjes vinden die aangeven DDR2 vanaf 667mhz te ondersteunen.
Zouden die stripjes nu wel of niet werken? Iemand met ervaring hiermee?
Het zou zonde zijn als ik nu ook nieuw geheugen moet aanschaffen.
Alvast bedankt!
Jos
Om het kort samen te vatten:
Ik heb extra geheugen aangeschaft (nieuw) kingston DDRII 533 en deze in de pc gezet.
Moederbord: Gigabyte ga-945p-s3
Processor: E6600
Het systeem heeft een paar uur gedraait waarna ik nieuwe chipset driver heb gedownload en geinstalleerd.
Vervolgens na een kwartier reboot mijn pc opeens terwijl ik gewoon in firefox bezig was.
Dit gebeurd 3 keer (3 keer met alleen firefox open, zal toeval zijn) en na die 3e keer staat er in beeld: Detecting drive a: auto bios recovery......... hij laad wat en valt uit.
Als ik vervolgens mijn pc wil aanzetten gaan alleen de koelers draaien maar gebeurd niks, gewoon zwart beeld.
Wat heb ik geprobeerd:
Nieuwe geheugen er uit gehaald - geen resultaat
Al het geheugen eruit - pc gaat zelfs niet piepen...
Cmos geprobeerd leeg te maken dmv jumper en batterij er uit.
Nou ben ik er zeker van dat het einde oefening is en wil dus een nieuw moederbordje aanschaffen maar zit met de volgende vraag:
Ik heb 4 gig (4x1gig) kingston 533mhz DDR2, en nu kan ik alleen nog maar moderbordjes vinden die aangeven DDR2 vanaf 667mhz te ondersteunen.
Zouden die stripjes nu wel of niet werken? Iemand met ervaring hiermee?
Het zou zonde zijn als ik nu ook nieuw geheugen moet aanschaffen.
Alvast bedankt!
Jos