Virus verwijderen extern hdd

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:53
Beste Tweakerss,

Ik ben nu bezig met back-uppen van bestanden van een geïnfecteerde PC, de virussen krijg ik niet verwijderd dus ik heb besloten Windows opnieuw te installeren. Nu ben ik aan het back-uppen met mijn externe HDD maar kreeg een melding dat er nu ook een virus opstond. Die moet er dus eerst nog af voor ik hem weer aansluit aan de opnieuw geïnstalleerde PC. Dus hoe kan ik het doen zonder dat er nog een PC geïnfecteerd word?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:24

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Probeer het met een Linux live DVD (met anti virus).

Alternatief: Sluit die harde schijf aan op een compleet gestarte PC waarvan de antivirus up-to-date is en het betreffende virus herkend (en kan verwijderen).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:53
Freee!! schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:45:
Probeer het met een Linux live DVD (met anti virus).

Alternatief: Sluit die harde schijf aan op een compleet gestarte PC waarvan de antivirus up-to-date is en het betreffende virus herkend (en kan verwijderen).
Welke antivirus voor linux raadt je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

een bootable CD gebruiken (bijv. Knoppix). Zo'n CD kan niet geïnfecteerd raken (voor alle zekerheid kan je je interne HDD zelfs loskoppelen). Ik weet niet of er bij Knoppix standaard een antiviruspakket zit ingebakken, maar ongetwijfeld bestaat er wel zo'n CD (al dan niet met knoppix of een andere distro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:24

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

holygame schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:05:
[...]
Welke antivirus voor linux raadt je aan?
Je mag ook wel wat zelf doen. Daarnaast gebruik ik eigenlijk nooit Linux dus weet ik niet eens wat een goede antivirus voor Linux is.

Maar kijk hier eens.

[ Voor 20% gewijzigd door Freee!! op 13-03-2010 18:13 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Installeer gewoon een goede virusscanner zoals Symantec Anti-virus o.i.d en scan daarmee je externe HDD, als je bijvoorbeeld een laptop hebt ofzo waarmee je dat kan doen.

Anders heb je ook de Ultimate Boot CD, waarmee je ook op virussen kunt scannen en verwijderen.

Dit levert ook voldoende suggesties op:
Got Search: virus verwijderen

[ Voor 92% gewijzigd door Turdie op 13-03-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Wanneer je op GoT een topic start verwachten we een aantal zaken van je. Dit kan je terug lezen in Het algemeen beleid. Het houd in het kort in dat je eerst zelf zoekt en zaken uitprobeert en dit ook vermeld in je startpost.

Daar voldoet jou topic niet aan, daarom gaat hij op slot.

offtopic:
bedankt voor de TR's :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.