Windows 7 Pro x64 Retail (niet) Genuine melding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:01
Ik ben sinds oktober 2009 in bezit van een notebook waar ik vanaf dag één een retail versie van Windows 7 Pro x64 op geinstalleerd heb op een geformateerde HDD. Deze versie is gewoon geactiveerd.
Echter sinds begin maart 2010 heb ik al enkele keren de melding gekregen dat mijn OS niet genuine is en dat ik moet valideren.
Nu weet ik dat MS bezig is om WGA om te zetten naar WAT om elke 90 dagen automatisch dat validatieproces te doorlopen. Dit zou worden geinstalleerd middels een update met nr KB971033

Deze update heb ik echter nog niet gezien in de updatelijst en is ook niet geinstalleerd middels de link die bij de validatiemelding kwam.
Dit heb ik bovendien nog gecontroleerd in de Windows, system32 map, waar de map WAT ontbreekt net zoals in de taakplanner. Zoeken naar de "wat"bestanden in zowel register als alle mappen heeft zoals verwacht ook niks opgeleverd.
Valideren heb ik via de MS website gedaan door bv iets te gaan downloaden waarvoor validatie vereist is.
Dit geeft geen problemen en Windows blijft ook gewoon werken.
Echter storend is het wel dat regelmatig de genoemde melding komt.

Wat me wel is opgevallen dat mijn tokens.dat sinds begin maart anders is. Ik heb beide kunnen vergelijken met Total Commander omdat ik mijn originele activatiebestanden ergens veilig heb opgeslagen.
Ik heb de oude Tokens.dat nu teruggezet en wacht af.
Mijn vraag is nu. Wanneer worden de activatiebestanden gewijzigd? Is dat alleen bij activatie of ook bij validatie. Of misschien ook als er iets mis zou kunnen zijn met de activatie of validatie.