Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik heb de volgende laptop:
Acer Aspire 8930g
Quadcore 2.0 Ghz
4 GB ddr3 ram
Nvidia 512mb 9700m GT

Enz. enz.

Nu heb ik het probleem dat wanneer ik een game speel deze hapert. Het vreemde is dat het niet direct gebeurt maar pas na een tijdje. Voorbeeld:

Ik speel rustig GTA IV met redelijk hoge settings. Niets aan de hand.
Na 10 tot 15 minuten rustig vlot en zonder haperingen te spelen begint het extreem te haperen.
Dat haperen duurt dan 15 tot 20 minutenen dan doet hij het weer zonder haperingen en speelt het weer als een zonnetje. Lagere settings werken niet. Althans, het duurt bij lagere settings langer voor de haperingen starten en de haperingen duren korter. Ondanks dat heb ik zelfs bij 800x600 haperingen met alles op LOW.

Kort onder elkaar:
10 tot 15 minuten lekker gamen
15 tot 20 minuten haperingen
10 tot 15 minuten lekker gamen
(dit oneindig lang door. Zelfs bij 800*600 en alles op low haperingen, maar dan in 30 min gamen en 10 min hapering)

De laptop is inmiddels via mijn computerboer bij acer en nu al 5 weken weg. Ik heb op internet al hier en daar wat topics gevonden waarin mensen met andere acer laptops dezelfde problemen hebben. Ook komen er over de 9700m GT series berichten dat deze problemen zou hebben en het Gemstone design van acer zou hier ook schuldig aan kunnen zijn.

Wat zou ik kunnen doen wanneer ik hem terug krijg en het niet gemaakt is?

De laptop heb ik al een jaartje en hij is al een keer bij de pc boer geweest. Hij heeft toen een update van de driver gedaan en een flash van de bios. Dit heeft gewerkt voor een maandje of 3 en toen speelde het weer op. Heb ik bijvoorbeeld het recht op VOLLEDIG refund op het aankoopbedrag van € 2000,00?

Iedereen die mij kan helpen met deze zaak, alvast bedankt! Ik zit namenlijk heel erg hiermee in mijn maag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Gezien er wordt gesproken over consumentenrecht verhuist dit topic richting Shopping Forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
klinkt alsof iets te warm word, cpu gaat downclocken, => fps drops?
los van dat feit, je moet dacht ik de verkoper 3 keer de kans geven het product ter reparatie aan te bieden ( bij acer of w/e ) voordat je recht heb op een compensatie of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarin heb je interesse: een technische oplossing voor je probleem of een vraag over je rechten? Je OP past namelijk goed bij een topic om het probleem te achterhalen en veel minder bij een vraagstuk over je rechten als consument. Wellicht vind je het een interessante optie om eerst eens te kijken naar een oplossing voor je probleem en daarna pas naar een eventuele omruiling/ontbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:55:
Waarin heb je interesse: een technische oplossing voor je probleem of een vraag over je rechten? Je OP past namelijk goed bij een topic om het probleem te achterhalen en veel minder bij een vraagstuk over je rechten als consument. Wellicht vind je het een interessante optie om eerst eens te kijken naar een oplossing voor je probleem en daarna pas naar een eventuele omruiling/ontbinding?
Ik wens dat OF het product in zulke mate wordt hersteld dat deze specs waar ik voor heb betaald het gewoon doen (evt. een andere chip of iets, zolang het maar niet minder krachtig wordt dan waar ik voor heb betaald) OF dat er volledige compensatie komt.

Dus vandaar ook de vraag wat mijn rechten als consument zijn in deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je even de datum van aaschaf geven en aangeven welke problemen die andere mensen op internet hebben (is het hardware of software?). Heb je het probleem al vanaf het begin of is het ontstaan in de loop der tijd? Heb je het alleen bij GTA of ook bij andere games? Heb je bij aanschaf aangegeven wat je ermee wilde gaan doen of heb je alleen op de bestelknop geramd? Hoe profileert Acer de betreffende laptop (adverteren ze met games oid?)?

Is het niet een probleem met energieinstellingen in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al vanaf dag 1 van de aanschaf in februari 2009
Alle games
Andere mensen op het internet zeggen dat er problemen zijn met de Nvidia 9700m GT chip en sommigen klagen over het Gemstone design welke de hitte niet goed zou afvoeren

De laptop is al een keer terug geweest bij de computerboer. Deze heeft de drivers geupdate en de bios geflashed. Dit is gedaan in maart 2009. Het heeft gewerkt tot augustus 2009 wanneer het haperen weer opspeelde. Ik had geen tijd wegens stage om echt erachter te zitten maar heb wel de computerboer op de hoogte gesteld en heb de laptop 15 januari weer aan de zaak gebracht bij de computerboer. Deze heeft de termen 'oververhitting' en 'het ding is inderdaad niet goed' gebruikt. Met directe ingang heeft hij hem dan ook opgestuurd naar acer.

Februari 2009: Aanschaf
Maart 2009: Reparatie door flash bios en update driver
Augustus 2009: Probleem speelde weer op en heb de computerboer op de hoogte gebracht
Januari 2010: Computer weer afgeleverd bij computerboer en probleem geconstateerd. Woorden als 'oververhitting' en 'het ding is niet goed' zijn gevallen en ding is met directe ingang (5 februari) opgestuurd naar acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk. Voor de volgende keer zou ik even de juiste programma's zoeken en installeren om je temp te monitoren en hiervan screenshots bewaren (zodat je naderhand iemand ermee om de oren kan slaan).

Allereerst lijkt het mij zaak om je laptop gerepareerd terug te krijgen. Ik zou beginnen met het opnemen van contact met de pcboer en vragen waar het product blijft. 5 weken reparatie tijd is wel zo'n beetje het maximum dat het mag duren (imo). Indien de pcboer aangeeft dat het wachten is op Acer vraag hem dan hoe zijn garantieafhandeling werkt. In veel gevallen worden producten eerst verzameld (soms bij de winkel zelf en in batch verzonden, soms wordt het verzonden naar een landelijk verzamelpunt) en vraag wanneer het product naar Acer zelf is verzonden (dus niet naar een verzamelpunt). Vraag je leverancier om contact op te nemen met Acer en te vragen waar het wachten op is (precies, dus is het een onderdeel of liggen ze achter met reparaties) en vraag zowel om en indicatie van de levering en om een uiterste termijn. Vraag daarnaast direct om welke consequenties de pcboer verbindt aan het overschrijden van die termijn.

We gaan er voor het gemak maar even vanuit dat je daarna binnen afzienbare tijd je laptop retour krijgt in gerepareerde vorm. Pas als dat niet zo is, dan is het zinvol om verdere stappen te ondernemen. Dat zal dan waarschijnlijk nogmaals aanbieden ter reparatie zijn (3 keer is de "norm"), waarna je stappen kunt ondernemen om de koop te ontbinden. Zie hiervoor alvast consuwijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=33634388,noline]ThorstenTweak schreef op zaterdag 13 maart 2010 @
Heb ik bijvoorbeeld het recht op VOLLEDIG refund op het aankoopbedrag van € 2000,00?
Waarschijnlijk niet. Na gebruik van ongeveer 1 jaar valt het meestal niet te verwachten, dat het volledige betaalde bedrag teruggegeven wordt. Er wordt ook onder garantie in vrij weinig gevallen geld terug gegeven, lijkt mij. Als er al reden is wordt veelal eerder tot vervanging en levering van een gelijkwaardig product met eventueel bijbetaling overgegaan.

Voor een antwoord op de vraag kunnen onder andere de algemene voorwaarden van de winkel geraadpleegd worden. Een volledige terugbetaling van het aankoopbedrag wordt meestal alleen gedaan binnen de bedenktermijn van 7 dagen voor een webwinkel en binnen de retourtermijn van 1 tot 2 weken voor computerwinkels. UIt de informatie valt op te maken, dat de draagbare computer ongeveer een jaar gebruikt is. Als de gebruikerstijd op 5 jaar gezet wordt is 20% van die tijd al verstreken en is 20% van de waarde al gebruikt. Er is dus waarschijnlijk geen reden om 100% van het bedrag terug te geven. Afgaande op sommige eisen om aanspraak te kunnen maken op reparatie, garantie en vervanging kan het volgende gezegd worden: Er is zelf niet voldoende gedaan om het probleem op te lossen. En de leverancier heeft onvoldoende gelegenheid gekregen om het probleem op te lossen. Tenslotte is er onvoldoende gecommuniceerd met de winkel om aanspraak te maken op terugbetaling van enig bedrag. Een claim op terugbetaling van de gehele koopprijs 1 jaar na aankoop van het product lijkt vrij kansloos.

Een wachttijd van 6 maanden voordat de draagbare computer naar de winkel gebracht wordt maakt niet direct een indruk van prioriteit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 14:16 . Reden: Hierboven staat een mening. Er wordt geen aansprakelijkheid aanvaard voor de gevolgen van de gemaakte opmerkingen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, ontbinding van de aankoop leidt vziw toch wel tot volledig restitutie. Daarnaast hanteert de belastingdienst als afschrijving de norm dat je 90% van het bedrag afschrijft over 3 jaar (gaat per maand). Nu zijn die twee niet 1:1 te vergelijken, maar dat zou mijn uitgangspunt zijn in geval van discussie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een economische gebruiksduur van 3 jaar zoals de Belastingdienst hanteert klinkt redelijk voor een laptop.

Overigens is het een vraag of een laptop geschikt is om games op te spelen. Het is ook een vraag of specifiek deze laptop geschikte specificaties heeft voor games.

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaar mijn eerdere vragen wat er in de communicatie aan bod is gekomen bij de aanschaf van de laptop. Wanneer je hebt aangegeven deze laptop te willen kopen om te gamen heb je een erg sterke zaak als deze hiervoor ongeschikt blijkt. Daarnaast vind ik dat een laptop van 2k geschikt zou moeten zijn voor het spelen van games ;)

Ontbinden is niet heel moeilijk als ie 3 keer is gerepareerd hoor. Je moet alleen bereid zijn om hier tijd en moeite in te steken (slimmer is om je rechtsbijstand dat te laten doen voor je).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om het kort te zeggen: Heb nooit plezier van de laptop mogen beleven en dus in mijn ogen deze ook nooit echt gebruikt.

Tevens heeft de PCboer bij de verkoop van deze 2k laptop mij verzekerd dat deze gewoon games kan spelen en dat dit zonder moeite zou moeten kunnen. De termen: Hij raakt oververhit en het ding is niet goed zijn gevallen en daarmee is het ook voor mij duidlijk dat zij het er iig mee eens zijn. Alleen is het afwachten wat er dan dus verder gaat gebeuren. Ik ga iig donderdag bellen met de vraag of ze al iets meer weten.

Allemaal al bedankt voor jullie reacties tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de laptop net terug.

Er is mij verteld dat het moederbordt, het geheugen en het powerboard zijn vervangen en dat de bios is geupdate. Vervolgens wordt mij gemeld dat ze het spel hebben getest met nog wat andere spellen dat GTAIV niet is bedoelt om op een laptop te spelen en dat het gewoon een zwaar spel is omdat andere spellen het wel doen. Wanneer ik zeg dat GTA bij 800x600 het ook niet deed krijg ik dezelfde reactie en de poot blijft stijf. Is GTA IV idd een te zwaar spel dat zelfs bij 800X600 niet gespeeld kan worden op een laptop? of is er gewoon iets fout met de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat we problemen gaan maken die er niet zijn: werkt de laptop nu goed?
Pagina: 1